LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] staatsloterij antwoordt niet

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

ik heb me aangemeld voor automatisch meespelen met een lot per maand. Zou daarvoor eenmalig een gratis lot ontvangen voor de trekking van oktober. Ik kreeg hiervoor een bevestiging met tevens de vermelding dat ik automatisch zou meespelen met de oudejaaarsloterij, Hier heb ik nooit toestemming voor gegeven! Ik heb dit teruggemaild, maar krijg alleen een automatische bevestiging van ontvangst van het bericht, maar noooit een antwoord.
Op het overzicht van oktober op hun site staat dat ik met het bestelde lot meespeel, maar waar het gratis lot is, is mij een raadsel. Ik krijg op geen enkele mail antwoord. Ze zullen toch niet zomaar zonder mijn toestemming een bedrag kunen innen voor de oudejaarsloterij?
Hebben mer mensen deze slechte ervaring?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nee. Iedereen is zéér tevreden over de PCL :twisted:

rj240479
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 okt 2005 15:54

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door rj240479 »

als je goed zou lezen, zie je dat het hier om de staatsloterij gaat! en niet om de PCL!

roda46
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2005 10:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door roda46 »

Ik heb al 4 keer mijn rekening nummer geprobeerd te wijzigen, maar krijg idd. ook elke keer een bevestiging dat mijn email is ontvangen, maar mijn rekeningnummer wordt maar niet gewijzigd. Via de website kan je ook online je rekening nummer wijzigen, maar je krijgt dan een pop-up met "page cannot be displayed". Dit is al enkele maanden zo. Nu is afgelopen maand mijn incasso mislukt, omdat er gewoon geen geld meer op die rekening staat. Wat nu als er geld op mijn lotnummer was gevallen... Dan had ik mooi naar mijn geld kunnen fluiten!!

amvkempen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:28

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door amvkempen »

Ook ik heb al diverse malen emails gestuurd vanwege het niet ontvangen van een lot en krijg alleen een ontvangstbevestiging. Antwoord op mijn vragen heb ik nog niet gehad. Ten einde raad heb ik opgezegd, zowel per email als per post en ook daarop wordt niet gereageerd. De postbank geeft vervolgens geen medewerking aan het blokkeren van de automatische incasso. Met anderen woorden: de staatsloterij doet maar waar het zin in heeft en je hebt als klant geen poot om op te staan. Dat noemt men machtsmisbruik. :x

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

Inmiddels drie weken verder, zie mijn bericht van 5 oktober. Ik heb wel een antwoord betreffende de oudejaarsloterij, deze is geannuleerd, maar nog steeds geen antwoord betreffende het gratis lot, hoewel ik nog meerdere keren een e-mail heb gestuurd. Nog nooit dit beloofde gratis lot ontvangen dus.
Ik heb me 8 oktober schriftelijk afgemeld als deelnemer, maar ook op deze brief geen enkele reactie.

amvkempen
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2005 19:28

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door amvkempen »

Zit sinds 26 september op antwoord te wachten van gestuurde e-mails en een opzegbrief. Op dinsdag 18 oktober maar eens het "service-nummer" (hoe bedoel je) gebeld. Uiteraard een betaald nummer. Ik kreeg daar tot mijn verbijstering te horen dat de standaard wachttijd 30 dagen is. Op de vraag of dat normaal is, wordt bevestigend geantwoord!! Dus ook vragen over een komende loterij worden niet eerder dan na 30 dagen beantwoord. Opzeggen betekent dus gewoon, dat ze doorgaan met incasseren. Wat je maar normaal vindt. Ik kon wel een klacht indienen, maar dan wel bij de ... staatsloterij. En uiteraard weer een wachttijd van 30 dagen!
Radar, kan hier niet wat aandacht aan besteed worden?

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door stekel »

Ik neem deel met het straatjesspel, maar je doet automatisch mee met de oudejaarsloterij! Ik heb al enige keren een mail gestuurd met de mededeling dat ik dat niet wil. Krijg nooit enig antwoord, wel kreeg ik vandaag een mailing in de brievenbus dat ik aangespoord word om nog meer loten te kopen om nog meer kans te maken op de klapper van € 20 miljoen. Ik ben het niet eens met deze Staatsloterij praktijken! Groetjes Stekel.

yb
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jul 2005 01:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door yb »

beste stekel,
Het overkwam mij dus ook dat ik automatisch meedeed met de Oudejaarsloterij, terwijl ik daar absoluut geen toestemming voor heb gegeven. Ze spelen het dus klaar om zonder jouw toestemming zomaar bedragen van je rekening af te laten schrijven en (spook)machtigingen kun je niet stopzetten als het om een loterij gaat.
Ik heb volgehouden en ben dagelijks blijven e-mailen. Ik heb nu eindelijk een bevestiging dat ik van die oudejaarsloterij af ben. Echter het opzeggen van de andere deelname lukt me nog steeds niet. Er is mij een gratis lot toegezegd als ik zou starten met maandelijkse deelname, daar heb ik een bevestiging van, maar dat lot heb ik nooit gekregen. Ik stuur daarvoor en voor opzegging e-mails en ik schrijf brieven naar het postbusadres, maar ze zijn zo onbeschoft om nergens op te reageren.
Wie weet schrijven ze het bedrag voor de oudejaarsloterij ook gewoon af in december. Ik heb er totaal geen controle op.
Laatst gewijzigd door yb op 27 aug 2009 19:00, 2 keer totaal gewijzigd.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door stekel »

hallo yb, ik ben met het straatjesspel gestart en met een gratis staatslot van de maand oktober en het lot kreeg ik toegestuurd! niks gewonnen maar dat kan he? ik wil ook van die deelname van de oudejaarsloterij af want daar heb ik niet om gevraagd! het straatjesspel is het enige waar ik aan wil deelnemen! groet stekel.

Richard1955
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2005 03:52

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Richard1955 »

M.b.t. de Staats (k)Loterij;
Beste allemaal, we kunnen de volgende ervaring nog aan dit lijstje toevoegen. Ik speel ook al een tijd mee via internet, had 1 extra lot voor 8nov besteld EN betaald via internet. Wat schetst mijn verbazing?
Op het lot is een prijsje gevallen (gelukkig niet veel anders zou ik helemaal geexplodeerd zijn!) maar de SL geeft doodleuk aan dat dit reeds toegewezen lot niet meedoet omdat de betaling niet afgerond zou zijn!?! Wat me ook is opgevallen is dat je als internet speler ALTIJD in de lage series meespeelt, ook al bestel je je lot in de laatste dagen voor de trekking. Je zou haast denken dat ze die kansarme loten daar ergens op de plank hebben liggen om die zo kwijt te raken?! Zoals gezegd op protest emails en bewijzen dat zij niet juist handelen, reageren ze gewoon niet. Al met al niet veel vertrouwen meer in die SL
Het wordt misschien eens tijd voor een koude douche?

Mk
Berichten: 991
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Mk »

Klantenservice van de staatsloterij is inderdaad belabberd. Ook geprobeerd mijn rekeningnummer te wijzigen (per mail, want de betreffende internetpagina doet het niet). Nooit een reactie gehad totdat ik in mijn laatste mail aangaf dat de oude rekening per direct werd opgeheven. Vervolgens werden de afschrijvingen wel van de nieuwe rekening gedaan.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door themaster »

1 tip

niet mailen maar een fax sturen
dan heb je binnen 2 dagen je antwoord al binnen dus het kan wel

daika
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 jun 2005 20:15

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door daika »

ik heb een tijd geleden mijn staatsloten opgezegd via de post, geen enkel probleem !!

fjvdbrink
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2005 18:38

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door fjvdbrink »

Heb een schrijven in de brievenbus ontvangen met de titel :
Best Bewaard Ge-heim van onze ...Staat(s)loterij.
Het komt hierop neer dat de kans op een hoofdprijs door en door is gemanipuleerd en is gereduceerd van 1 : 2.700.000 naar
1 : 10.800.000.
Dat ruikt naar pure oplichterij.
Het bericht wordt door de Stichting Staat(s)loterij Slachtoffers i.o. verspreid.
Helaas zijn er nog telefoon nummers, e-mail adressen of andere gegevens vermeldt van deze stichting in oprichting.
Mogelijk is het dus een "grap "
Het is dus anoniem en dat lijkt me niet zo erg fijn en netjes.
Desondanks zou ik wel eens willen weten of meerdere personen in het bewuste schrijven geinterresseerd zijn. Ik kan het u mailen als u een mail zend naar [email protected].
Wel wil ik mededelen dat ik geen enkele aansprakelijkheid aanvaard voor dit anonieme geschrift.
Maar mochten er mensen zijn die het geschrevene kunnen bevestigen, dan houd ik mij graag aanbevolen en zou er eventueel naar stappen gezocht kunnen worden om aan deze eventueel zeer kwalijke praktijk een einde te maken.
Het zal in dat geval de winstkansen voor de spelers aanzienlijk vergroten en de winst voor de loterij verkleinen, maar die verdient toch al genoeg in mijn optiek.
Vriendelijke groet, Jan

Robur
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2005 17:53

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Robur »

Ook wij zijn gestopt met deze loterij omdat o.i. niet klopt bij deze instelling. Wij hadden vorig jaar een straatje van vijfjes gekocht en 4 weken daarna op een geheel ander adres een straatje van hele loten. Wat schetste onze verbazing! Van zowel de vijfjes als de hele loten waren de drie eindcijfers exact hetzelfde. Na herhaaldelijk aandringen kwam er eindelijk een reactie die voor ons onbevredigend was en er door ons geen staatsloten meer worden gekocht !!!

MadMax
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:18

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door MadMax »

Staatsloterij = StaatsKloterij.
Geen openbare trekking. Dus hoe weet je dat een vermeld lotnummer ook daadwerkelijk is verkocht?

Paar jaar lid geweest, maar opgezegd vanwege deze duistere praktijken van totale onoverzichtelijkheid en niet openbare trekkingen.

Conclusie: Pure geldharkerij !

kuijpersf
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:08

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door kuijpersf »

Ook wij zijn per mail benaderd om ons lot voortaan via de mail te ontvangen i.p.v via de post. Hierop hebben wij afwijzend gereageerd. Tot onze verbazing kregen wij de maand erop toch via de mail een dag na de trekking ons lot toegemaild.

In de maand erna contact opgenomen ( 10 eurocent p.m. 15 minuten aan de lijn gehangen) met de staatsloterij. Alles uitgelegd en de garantie gekregen dat we de volgende maand weer een lot thuis gestuurd zouden krijgen.

Helaas deze maand helemaal geen lot ontvangen en weer gebeld.( 10 eurocent p.m. 20 minuten aan de lijn gehangen) De mevrouw die ik nu kreeg vertelde dat het een kleine puinhoop was en dat ze er alleen voor kon zorgen (zoals de vorige ook al verteld was) dat we de volgende keer het lot thuisgestuurd zouden krijgen.

Ik wacht nog eenmaal af en dan mogen ze die loten voortaan houden als ze al aankomen tenminste.

Ik moet beamen zoals ij vorige berichten dat ik het belachelijk vind dat je zomaar bent overgelevert aan de willekeur van de staatsloterij terwijl zij er een gigantische puinhoop van maken. Ik moet maar geloven dat er een klein prijsje op is gevallen want vantevoren heb ik al twee keer geen lotnummer gezien.

F. Kuijpers

a.beker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2005 19:17

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door a.beker »

De website van de staatsloterij vind ik erg ontoegankelijk als het gaat om contact zoeken met de organisatie. Bijvoorbeeld mijn oude e-mailadres veranderen in mijn nieuwe kost erg veel moeite. Intern lijkt de organisatie langs elkaar heen te werken. Ze hebben wel mijn e-mailadres voor de trekkingsuitslagen en dergelijke, maar zijn niet in staat om telkens het nummer van mijn staatslot aan me door de geven voor de trekking. Ook het online kunnen muteren van deelname aan bijvoorbeeld de oudejaarsloterij stuit op problemen. Het lijkt me dat een organisatie als die van de staatsloterij in staat moet zijn om een gebruikersvriendelijkere website te bouwen. Of zouden ze dit expres doen om de eenmaal ingegeven klantgegevens te behouden. Ik vind het van de gekke dat je erover moet bellen en/of schrijven. :(

Jane03
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mei 2004 12:43

Re: staatsloterij antwoordt niet

Ongelezen bericht door Jane03 »

Ter kennismaking 4 maanden meespelen en één keer met een heel Oudejaarslot

Hoe wilt u gaan meespelen?

Totaal € 13.50

Geachte mevrouw........,
U heeft zich zojuist via de website van de Staatsloterij aangemeld voor van Mijn Staatsloterij en direct loten besteld.
Bewaar onderstaande gegevens op een veilige plaats
U heeft zojuist via de website van de Staatsloterij loten besteld.
1x Heel Oudejaarslot & 4 Staatsloten met Jackpot EUR 13.50
Elke maand een ander lotnummer
Via Automatisch OnLine Meespelen
Ook ik heb een vervelende ervaring met de Staatsloterij. ik heb me aangemeld via de bovenstaande reclame op internet en kreeg vervolgens het daaronderstaande e-mailbericht. nou een mooie aanbieding dacht ik. Maar.....toen kreeg ik een brief dat er maandelijks €13,50 en voor het oudejaarslot €27,00 via automatische machtiging zou worden afgeschreven.
Ik heb direct gebeld en verteld dat ik ze gemachtigd had voor een eenmalige afschrijving van € 13,50 en dat ik wens dat de machtiging met onmiddelijke ingang beeindigd wordt. De dame verteld mevrouw er staat vier loten a€13,50 en a betekend per lot. ik heb gezegd dat het klopt maar dat het om de omschrijving van de soort loten ging en dat er in reclame duidelijk gesproken wordt over totaal € 13,50.
Inmiddels heb ik schriftelijk bericht ontvangen dat per 10 november de machtiging is beeindigd. Ik heb vandaag een brief terug geschreven met daarin mijn boodschap dat ik de loten wel wens te ontvangen.
Ook heb ik vandaag een brieg gestuurd naar de reclamecodec ommssie.
Ik wil dus iedereen hier adviseren om het zelfde te doen en wens die mensen veel succes.
Overigens heb ik op het eerste lot € 30,00 gewonnen maar ik kreeg het nummer pas na de trekking omdat ik hier ook telefonisch naar gevraagd had dus dat is ook al vreemd.
Laatst gewijzigd door Jane03 op 15 nov 2005 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten