LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toekennen lotnummers

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
JPLS

Toekennen lotnummers

Ongelezen bericht door JPLS »

Sinds jaar en dag koop ik per maand een paar straatjes 1/5 staatsloten. Die haal ik dan met een tussenpoos van ongeveer een week en op verschillende plaatsen.

Zo heb ik voor trekking 10 april 2010, 3 maal een 1/5 straatje staatsloten gekocht.
Deze heb ik gekocht op verschillende plaatsen en op verschillende uiteenliggende datums.
Het bijzondere is dat van 2 straatjes dat de letters van de lotnummers ruim verschillen maar van de cijfers het middelste cijfer 1 verschilt. De lotnummers zijn als volgt:

Straatje 1: Straatje 2:

LC 082711 FS 082611
BO 075402 KA 075302
KW 068193 BM 068093
GK 050884 CK 050784
DN043575 HH 043475
FU 036266 AT 036166
CM 028957 LD 028857
AY 011648 AE 011548
FB 004339 BG 004239
LD 090020 LD 099920

Ik kan niet gelijk verbanden leggen en conclusies trekken, maar feit is wel dat “willekeurig” niet van toepassing is. Dit is me net iets te veel toeval.
Ik vraag me af in hoeverre de trekking beïnvloed wordt door de nummers van de verkochte loten. Iets zegt me dat hier niets van klopt.
Welke ‘wiskundige’ heeft een verklaring?

(Nb: de opbrengst van deze loten was overigens minimaal)

Dirkie

Re: Toekennen lotnummers

Ongelezen bericht door Dirkie »

maar feit is wel dat “willekeurig” niet van toepassing is. Dit is me net iets te veel toeval.
Als U een straatje koopt, zijn de de nummers niet echt willekeuring, dat klopt. Als U kijkt naar de laatste 2 cijfers van de loten, dan zult U zien, dat deze opgeteld (in dit geval) altijd 12 zijn. Als U 2 straten tegelijk koopt, zult U zien dat deze lotnummers heel veel op elkaar lijken. En dat geeft ook niets, want alle lotnummers zijn uniek.
Ik vraag me af in hoeverre de trekking beïnvloed wordt door de nummers van de verkochte loten
De nummers van de verkochte loten zijn van grote invloed, want uit die nummers worden de winnende nummers getrokken :mrgreen: (behalve die van de Jackpot, vandaar dat die kan oplopen :( )

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zoals ook al vermeld op het Kassa-forum: de uitgereikte nummers en de willekeurigheid daarvan zijn in dit geval niet van belang. Wat telt is de willekeurigheid van de trekking. Als deze volledig willekeurig is heeft elk nummer elke keer weer evenveel kans, onafhankelijk van op welk nummer de vorige prijs gevallen is.

JPLS

Ik ben er inmiddels achter

De lotnummertoewijzing geschiedt bij Straatjes op basis van een speciaal daartoe voor de Nederlandse Staatsloterij ontwikkeld, beveiligd en niet van buitenaf te beïnvloeden geautomatiseerd proces. Dit proces houdt rekening met de uitgifte van lotnummers die reeds gereserveerd zijn voor deelnemers met een abonnement en andere vastgelegde uitgangspunten. Bovendien is het systeemtechnisch wenselijk om een Straatje Staatsloten als zodanig te kunnen definiëren en herkennen. Dat maakt dat bepaalde parameters zijn ingesteld waaraan een Straatje/Straat moet voldoen. Resultaat hiervan is, dat de eindcijfers van een Staatje aflopen en de 'op-een-na-laatste-cijfers' oplopen. Deze 'instellingen' worden vooral zichtbaar bij de aanschaf van twee of meer Straatsjes. Omdat het niet uitmaakt voor de winkans immers alleen verkochte lotnummers loten bij de trekking mee, is deze keuze gemaakt.

GGG

Ongelezen bericht door GGG »

Hou nou toch eens op met elk onderwerp hier te vervuilen met je vervelende reclame voor lotendelen!!! :evil:

Wat betreft die cijfercombinaties: daar hebben we het hier niet eens zo lang geleden al eens over gehad. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

JPLS

ZP!

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

zaadproductie?

Gesloten