LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkooptechniek Postcodeloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Marcovski
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2008 17:20

Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Marcovski »

Donderdagavond werd ik gebeld door een vriendelijke en blije dame van de postcodeloterij. Ze deelde me mede dat ze een zeer heugelijke mededeling voor me had... Nou als iemand van de postcodeloterij je belt om je dat te zeggen dan moet het wel je geluksdag zijn zou je denken. Volgens haar was dat ook want ik was speciaal geselecteerd voor het winnen van extra prijzen zoals een auto, reis of plasma TV waar ik KANS op ging maken als ik even een extra lot wilde bestellen en... nog beter nieuws: als ik meerdere loten bijbestelde werd mijn kans groter. Je begrijpt dat het sprankje hoop dat je hebt na de veelbelovende aanhef van een dergelijk verkoopgesprek meteen omslaat in totale desillusie en teleurstelling. Ik heb dan ook te kennen gegeven niet geintresseerd te zijn aangezien ik al drie loten heb wat ik wel genoeg vind. Vervolgens werd er door de dame aan de andere kant van de lijn een tactische aanslag op m'n geweten gedaan want "U weet toch wel dat er goede doelen mee worden gesteund mijnheer?" Ik antwoordde vervolgens dat ik ook juist mee doe voor de goede doelen: Mijn auto wordt minder en ik zou graag eens een rondreis door America maken dus goede doelen zat...

Ik heb de boel afgewimpeld maar tegelijkertijd vraag ik me ook af: Hoeveel mensen trappen hier wel in? desnoods dan maar om het "goede doel" te steunen... Dit soort verkooptechnieken van de postcodeloterij begin ik een beetje zat te worden. De postcodeloterij is erg goed in kleine lettertjes en bij het minste geringste heb je weer loten aan je broek. Ik had er aanvankelijk ook maar zijn er ook drie geworden omdat ik me een paar keer heb opgegeven voor die miljoenenjacht in de studio. pure volksverlakkerij!!

En wat het goede doel betreft: Ik denk dat er van iedere euro nog niet eens 20% bij het goede doel terechtkomt aangezien alle lonen en kosten etc ook betaald moeten worden. Ik zou wel eens willen weten wat voor een loon de directeur van de PL zal hebben... zal ook niet misselijk zijn alsmede de gage die Linda de Mol eventjes krijgt met zo'n miljoenenjachtshow

Maarrrr: wel moet ik eerlijk zeggen dat ik ook prijzen heb gewonnen in al die jaren: Een keer 30 euro en drie bekers ijs. Hiep Hoi. Ik overweeg dan ook om alledrie de loten op te gaan zeggen zodat ik iedere maand 29 euro win. (Scheelt me € 348 per jaar)

Wie heeft er nog meer van dit soort ervaringen met de Postcodeloterij?

Voor wie er het zelfde over denkt als ik: Hier is het adres wat ik heb gekregen om de aangetekende opzegging heen te sturen:

De Nationale Postcode Loterij
Van Eeghenstraat 70
1071GK Amsterdam

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Dutchy »

Wees je eigen goede doel en zeg op!
Die goede doelen loterijen zwemmen letterlijk in het geld. Ga voor de gein maar eens op de website van kamer van koophandel zoeken op de adressen aan de Van Eeghenstraat 70 en Van Eeghenstraat 93-95 in Amsterdam. Je schrikt van het aantal NV's BV's en stichtingen!!

jarren
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 mar 2006 09:35

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door jarren »

werd ik gebeld ook door een blije postcode mevr ik zou een kans maken op een gobest cheque twv 1000 euro of een plasma tv.
Na een heel verhaal was de catch dat ik die kans maakte als ik drie loten bezat en ik heb er twee.Dus zou ik een extra lot moeten bestellen wat ik dus niet gedaan heb .Ik vind dit belachelijk dat de kans op een prijs afhankelijk is van het aantal loten.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Er zijn een aantal goede redenen om niet mee te doen met de postcodeloterij. Ten eerste dat iedereen je kent als je wat wint. En daarnaast dat je een aantal doelen steunt die ik absoluut niet wil steunen. Ik sta al lang genoeg in de file, door mee te doen aan de pcl help je Milieudefensie om de aanleg en verbreding van wegen tegen te houden.

arie27
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 dec 2008 09:49

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door arie27 »

Ik ben verbaasd dat er niet meer op dit forum staat over deze manier van verkopen door de PL. Ik zou spelers die het ook zat zijn, op willen roepen, om een half jaar lang alle post te tellen die van de PL afkomt, met daarin altijd weer de boodschap ""extra loten te kopen"".
Deze maand met een klapper om toch maar te verzekeren bij Agis?
Doe je dat niet? dan krijg je deze brief op herhaling nog doodleuk 2 x. Wat kost dat allemaal wel niet!!! kan ook naar een goed doel toch?
En om je vooral niet te willen dwingen komt de boodschap ook minstens 2x per mail.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Ik ben een niet-speler (maar dat leek me duidelijk). Ik heb een tijdje lang alle post teruggestuurd, eerst naar het antwoordnummer, toen naar het postbusnummer en tenslotte naar het fysieke adres. Dat laatste hielp, daarna kreeg ik geen post meer van PL.

jooswout
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2008 15:42

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door jooswout »

Ga ik ook doen voortaan, lijkt me een geinig idee en misschien helpt het. Hoewel ik sterk betwijfel of ze daar iets willen begrijpen.

lexrenate
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2008 17:10

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door lexrenate »

De postcodeloterij heeft een nieuw dieptepunt bereikt...
In het kerstpakket van mijn echtgenote troffen wij een gratis lot aan.
Toch maar even de kleine lettertjes gelezen:

- het activeren van het lot gaat heel eenvoudig; via de website of een 0900 nummer.
- de ontvanger heeft recht op EEN maand gratis spelen, daarna
speelt u zolang als u dit zelf wilt met dit lot verder voor €9,75 p.m.
-
wilt u het lot stopzetten? Dat kan op ieder moment heel eenvoudig door een door u ondertekend briefje te sturen naar: De Nationale Postcodeloterij....
Dus: Instappen gaat zonder meer per internet, maar uitstappen NIET heel eenvoudig via snail-mail met postzegel en handtekening.

Los daarvan is het medium waarmee het lot verzonden wordt natuurlijk schandalig: een kerstpakket! - dat is iets om de mensen een plezier te doen!. DNP doet hier helemaal niets kado, want de kosten van het extra lot worden de eerste maanden door de overige deelnemers betaald (het prijzengeld gaat niet omhoog, dus statistisch lagere winstverwachting), en in de daaropvolgende maanden door de gelukkige ontvanger zelf.

Schande voor DNP maar eigenlijk nog meer voor de samensteller van het kerstpakket, die zich laat gebruiken voor het sturen van een fopspeen, in de vorm van een reclameaanbieding die hier zo'n 6 keer per jaar gratis op de deurmat valt.

Ik ben benieuwd in hoeveel kerstpakketten dit mooie kado terecht is gekomen....[/quote]

pauwtje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 11:44

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door pauwtje »

Wij zijn ook de dupe geworden van de kersloten die in het kerstpakket zaten.

Ik heb de 2 loten meteen geactiveerd (20 of 21 december), ook de kleine lettertjes gelezen, dus meteen een brief erachter aan gestuurd dat ik het, na 1 maand, meteen weer wilde opzeggen. En wat gebeurd er......... binnen 4 werkdagen wordt er 19,50 euro van mijn rekening afgeschreven, alvast voor de maand januari!! Het is echt te achterlijk voor woorden dat de PL dit soort dingen doet.

Grardie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2008 23:12

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Grardie »

Wie heeft er nog meer een Irischeque "cadeau" gekregen?
Op 4 december belde ’s avonds rond etenstijd een dame bij mij aan met de mededeling dat eens in de zoveel tijd een straat uitgekozen wordt voor een “cadeautje” en dat was dit keer mijn straat.

Ze gaf mij daarop een Iris-cadeaubon van € 10,--. Daarnaast mocht ik een maand (december) gratis meedoen met de Postcodeloterij. Ik zou na ongeveer 2 weken een bevestigingsbrief krijgen met een retourenvelop waarmee ik, als ik dat wilde, meteen weer kon opzeggen.
Ze noteerde mijn naam en adres e.d. en vroeg mijn bankrekeningnummer.
Toen ik vroeg waarvoor dat was, zei ze dat “de PC loterij toch moet weten waarnaar ze het geld moeten overmaken als ik een prijs zou winnen!”
Ik tekende. (dom dom dom...)

Toen ze weg was en ik weer in het volle licht van mijn kamer terug was zag ik dat ik een machtigingskaart had ondertekend. Ik had me er door deze zeer gewiekste dame laten inluizen! Dit was mij op deze manier nog nooit overkomen. Maar ik was van plan te wachten op de beloofde bevestigingsbrief en zou dan meteen opzeggen.

Vandaag zag ik echter dat er van mijn bankrekening 2x € 9,75 was afgeschreven t.n.v. de Postcode loterij: voor de maanden december en januari.
En december zou gratis zijn, had de colporteur gezegd.

Natuurlijk ben ik zelf verantwoordelijk voor wat ik teken, maar ik vind dat de colporteur hier werkelijk onjuiste informatie heeft gegeven. En daarvoor is de Postcode Loterij als organisatie verantwoordelijk. Gezien de ervaringen die ik lees op dit en andere forums heb, ben ik bepaald niet de enige die er wordt “ingeluisd”.

Ik heb vandaag per brief verzocht de via automatische incasso afgeschreven bedragen terug te storten op mijn rekening en mijn deelname aan de Postcode Loterij per direct stop te zetten. Verder heb ik mijn beklag gedaan over bovenstaande verkoopmethode. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Je bent volgens mij trouwens niet verplicht zo'n brief aangetekend te versturen.

marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door marcotvm »

Ik heb maar liefst 2 van die NPL flutloten in mijn kerstpakket.
Rest van het pakket was wel goed, daar niet van.
Deze verkooptruc bestaat al tijden.

O en misschien ten overvloede, ik was en ben niet van plan die loten te activeren :P

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Sjors_B »

De Postkloten loetrij terreur blijft maar doorgaan, ik ben al jaren geen lid meer maar toch blijft die rotzooi komen. De afgelopen weken maar liefst drie keer een bedelbrief.
Ik stuur ze elke keer terug met de mede deling nee dank u niet meer sturen. Ook heb ik voor de 5 keer een klacht ingediend, aangezien mijn adres en bankgegevens open en bloot op de mailing staan.

Indien schreewersmiljoenen worden niet uitgedeeld, die miljoenen worden in ik weet niet hoeveel delen gesplitst.

Als je toch wil gokken maak je met de staatloterij een klein beetje meer kans.
En die goede doelen van de POSTcode gaat een hoop geld in de organisatie en de snoepreisjes van de BNers welke zonodig die landen moeten bezoeken.

Steven Kok
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:13

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Steven Kok »

Met oudejaarsknaller meegedaan met de postcodeloterij.
Helemaal geen probleem,heb 4 loten gekocht via het internet en kreeg keurig met de post alle bescheiden.
Wat mij wel opviel was, dat wanneer je wilt opzeggen, je minstens boekhouder of accounten moet zijn om dit te kunnen bewerkstelligen.
Ik zelf kan het financieël gezien rustig doen 4 loten per maand, maar kan begrijpen dat er mensen zijn die graag 1 keer mee willen doen en dan door die ondoorzichtige zoek, naar het opzeggen de mensen in financieële moeilijk heden geraken. Alhoewel toen ik mijn postcode 8076 bekeek (dezelfde als die van Henriëte Herzenbach,bleek dat in 1jaar 100 Euro was uitbetaald.

DEN
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2006 23:04

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door DEN »

Ongevraagd extra afschrijving PostCode Loterij.

Ik zag van mijn bankrekening dat er een extra bedrag is afgeschreven inzake een extra trekking in 2009. Volgens de postcodeloterij hebben wij een brief gehad. Ik weet van niets. Ik dacht dat het altijd nog zo was dat je opdracht moet geven om mee te doen en niet automatisch. Het einde is nu zoek. Ik heb het niet meer in de hand.

Heeft U ook een extra afschrijving van ongeveer 19 euro in plaats van 9,75 afgeschreven gekregen zonder dat U opdracht heeft gegeven laat dit dan even weten via dit forum.

Steven Kok
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:13

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door Steven Kok »

25-03-2009Boekdatum : 25-03-2009
Verwerkingsdatum : 25-03-2009

ma xxxxxxxx NAT POSTCODE LOTERIJ af € 39,00


BETALINGSKENM. xxxxxxxxxxx
INLEG APRIL EN EXTRA TREKKING

Zoals u hierboven kunt zien is er ook bij mij voor de extra trekking even 39 Euro van mijn rekening afgeschreven zonder mij te vragen of ik mee wilde doen met die extr trekking.

ankthatsme
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:50

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ankthatsme »

ja ook bij mij werd het dubbel afgeschreven
48 euro voor de maand april maar liefst
i.p.v.24 euro via abnamro kan ik t online niet terugvragen maar ga het via de bank zelf morgen proberen
24 euro is niet niks

stelletje oplichters in ben al lid van af de oprichting VEEL TE LANG DUS

RalphvdBerg
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2009 21:56

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door RalphvdBerg »

Het viel mij net ook op! :evil:

INLEG APRIL EN EXTRA TREKKING -19,50 EUR

Belachelijk!! Nooit toestemming voor gegeven!!

Morgen maar even met met mijn "vrienden" van de postcode loterij bellen...

Wel lees ik op andere websites het volgende commentaar:
------
Als je een abonnement hebt op de postcodeloterij ben je akkoord gegaan met 1 extra trekking per jaar

ankthatsme
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2009 14:50

Re: Verkooptechniek Postcodeloterij

Ongelezen bericht door ankthatsme »

Is mij niets van bekend en ben nog steeds erg boos
Had eerder al zoiets van heb 3 loten ga er 2 opzeggen ,maar door dit gedoe ga ik alles opzeggen,en valt er dan toevallig een grote prijs op mijn postcode ,sja dan is het niet anders.speel al vanaf t begin en behalve de enkele euro''s en 1 keer de ijsprijs(vond ik als ijsliefhebster )niet eens lekker

Gesloten