LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 0-graden systeem in koelkast

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door joost28 »

We vinden het 0-graden systeem in een koelkast misschien toch wel handig. We hebben in hoogte 1.22 (inbouw) enkele merken gezien die dit aanbieden (Bosch, Siemens, Miele en AEG). Zijn er verschillen in de werking van dit 0-graden systeem bij deze merken?

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door Bob T. »

ik zit met dezelfde vraag, is het verschil slechts het merkje, waardoor je wellicht voor Liebherr meer betaalt dan voor Bosch, of zit er ook nog kwaliteitsverschil in!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door joost28 »

Dat schijnt toch niet zo te zijn.

De een heeft wel gecontroleerde luchtvochtigheid en de ander niet, wat nu het voordeel van de een is t.o.v. de ander is mij niet duidelijk.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door Mr.P »

Met een temperatuur van net boven het vriespunt en een ideale vochtigheidsgraad behouden fruit, groenten, vlees en vis hun gezonde vitaminen, hun fijne smaak en hun aantrekkelijke uiterlijk tot wel drie keer langer dan in een gewone koelkast.

De technologie van Liebherr's BioFresh biedt het juiste klimaat voor al uw etenswaar. De lage vochtigheid in de DrySafe is ideaal voor het bewaren van vlees, vis en zuivelproducten. Fruit en groenten kunnen het best bewaard worden in de HydroSafe die juist een hoge vochtigheid heeft. Geavanceerde elektronica houdt de temperatuur continu net boven de 0°C, zodat uw voedsel niet bevriest. De vochtigheid in de HydroSafe kunt u desgewenst aanpassen.

meer info : http://nl.liebherrinfo.nl/lexicon.php
-
En ook Bosch heeft daar alle informatie over. Gratis bellen met het Bosch info team 0800-0710.

Mr.P.
-

Bob T.
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 jun 2006 13:48

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door Bob T. »

Mr. P,

bedankt voor de bijdrage. Maar waar ik, en vermoedelijk Joost ook, nieuwsgierig naar ben, zijn de verschillen tussen het systeem van Bosch, miele, Liebherr en AEG.
Zijn er kwalitatieve verschillen aan te wijzen? Als je daar informatie/meningen over hebt: Graag!!!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door joost28 »

Bedankt voor de info!

Wat ik inderdaad graag wil weten: hoe werken de Bosch, Miele en AEG op dit punt? is dat ook met vochtig en droog of is dat echt alleen bij de Liebherr???

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: 0-graden systeem in koelkast

Ongelezen bericht door Mr.P »

het verschil tussen de 3 (Miele en Liebherr zijn dezelfde) is niet eenvoudig te vinden, althans wat betreft werking. Alle merken zijn op dat gebied vrij summier met technische informatie.
Alledrie werken met aanpassing van de luchtvochtigheid. Circa 50% voor de droge (0 graden) en 90% voor de normale koelruimte.
Dit wordt o.a. bereikt door de lucht met een kleine ventilator te forceren.

Kwaliteit wat betreft de techniek is bij de 3 merken vrijwel gelijk. Met name het afwerkingsniveau is hiermede prijsbepalend al zijn de verschillen klein. Ik verkoop alle 3 merken door elkaar. De bereidheid van de klant om meer te besteden aan een luxer afgewerkte koeler of niet bepaald vaak de keuze.

Voor diepere technische details zou ik het Miele of Bosch infocenter bezoeken. Bij AEG de afdeling consumentenbelangen raadplegen.

Succes.
Mr.P.

Gesloten