LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Ik heb mijn Whirlpool apparatuur bij mijn nieuwe keuken gekocht, 4 inbouwapparaten tegelijkertijd om aanspraak te kunnen maken op de verlengde garantie tot vijf jaar. Blijkt dat ik me binnen 30 dagen had moeten inschrijven bij Whirlpool :shock: . Dat wist ik niet! Koop je voor 13.000 Euro een dure keuken bij een Siematic dealer, loop ik de garantie mis vanwege dit soort kleine lettertjes. Waarom word ik niet automatisch ingeschreven?

Nu is mijn vaatwasser na drie jaar en drie maanden defect. Whirlpool gebeld, vriendelijke mevrouw, maar toch niets aan te doen, ik ben mijn extra garantie gewoon kwijt. Waarom is Whirlpool niet coulant naar een goede klant?

Ik koop dus nooit meer Whirlpool. Die kleine lettertjes dienen alleen om het aantal claims op onredelijke wijze te verminderen. Ik vraag me af hoeveel andere mensen misgrijpen naar de vijf jaar garantie?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Ik ben in de winkel en de verkoper zegt: als u 4 apparaten van Whirlpool koopt, dan krijgt u 5 jaar garantie. Waarom zou ik dan op zoek moeten gaan naar de beperkende voorwaarden?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je moet de winkelier hier op aanspreken, niet de fabrikant. Met de winkelier ben je een overeenkomst aangegaan. Derhalve is deze de contractpartij.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik ben in de winkel en de verkoper zegt: als u 4 apparaten van Whirlpool koopt, dan krijgt u 5 jaar garantie. Waarom zou ik dan op zoek moeten gaan naar de beperkende voorwaarden?
Meestal zit er wel een bon/boekje/formulier waar op staat "Vul dit in om in aanmerking te komen voor aanvullende garantie" oid.
Misschien was het inderdaad WEL handiger geweest als de leverancier u daar attent op had gemaakt.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Een troost bij bijkomende garantie was niet volledig vergoed geweest, er is een afschrijving per jaar. Maar dan nog moet de verkoper u alles voorkauwen? waarschijnlijk is het wel ter sprake gekomen maar heeft u niet geluisterd, is geen schande maar als u de papieren er direct na aflevering even had geraadpleegd had u nu een beetje korting gehad.

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Die waarschuwing zat er wel bij tussen de vele papieren, zag ik vandaag. Waarom gaat dat niet automatisch? Waarom geen coulance om dit met terugwerkende kracht toe te kennen? Waarom slechts 30 dagen om in te schrijven?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een SieMatic met Whirlpool apparatuur........
- Da's dan een goeie verkoper geweest
Je moet de winkelier hier op aanspreken, niet de fabrikant. Met de winkelier ben je een overeenkomst aangegaan. Derhalve is deze de contractpartij.
- Is volkomen juist
Waarom is Whirlpool niet coulant naar een goede klant
- Dit moet zijn; "waarom is de SieMatic dealer niet coulant naar een goede klant?"
Misschien was het inderdaad WEL handiger geweest als de leverancier u daar attent op had gemaakt.
- Wij vermelden dit op de orderbevestiging
Ik koop dus nooit meer Whirlpool. Die kleine lettertjes dienen alleen om het aantal claims op onredelijke wijze te verminderen. Ik vraag me af hoeveel andere mensen misgrijpen naar de vijf jaar garantie?
- Heeeeel veel mensen en niet alleen bij whirlpool!!!!!!!!
Die waarschuwing zat er wel bij tussen de vele papieren, zag ik vandaag. Waarom gaat dat niet automatisch? Waarom geen coulance om dit met terugwerkende kracht toe te kennen? Waarom slechts 30 dagen om in te schrijven?
- De coulance zou door de keukenleverancier geboden kunnen worden.

Echter waarom wordt een leverancier altijd "afgerekend" op hetgeen schriftelijk is overeengekomen, en zou er bij een klant die de overeenkomst niet gevolgd heeft aanspraak kunnen maken op coulance?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Ik lees heel veel antwoorden, maar niemand kan antwoord geven op de vraag waarom deze garantie niet automatisch geldt na aankoop.....

Garantie die alleen geldt voor de zeer oplettende lezers, dat is geen consumenten-garantie!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik lees heel veel antwoorden, maar niemand kan antwoord geven op de vraag waarom deze garantie niet automatisch geldt na aankoop.....
Waarschijnlijk om de consument te "dwingen" de bijgeleverde papieren en voorwaarden door te lezen ipv ze meteen "op de stapel" te gooien of erger, bij het oud papier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

Constantinus schreef:Ik lees heel veel antwoorden, maar niemand kan antwoord geven op de vraag waarom deze garantie niet automatisch geldt na aankoop.....

Garantie die alleen geldt voor de zeer oplettende lezers, dat is geen consumenten-garantie!
Precies.
Het is iets extra's wat door de fabrikant wordt aangeboden, niet door de verkopende partij.
Dan is in dat geval de fabrikant het aanspreekpunt en niet de verkopende partij.
Waarom slechts 30 dagen om in te schrijven?
Is toch logisch. :mrgreen:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Die coulance ga je echt niet krijgen, je hebt de papieren gewoonweg niet naar de fabrikant gestuurd. De keuken verkoper kan dat niet voor je doen omdat alle papieren in de verpakking van de apparatuur zijn ingesloten. U wist bij aankoop wel van die extra garantie edoch hebt u niets ondernomen. Waarom die garantie niet automatisch opgenomen wordt is simpel, niet iedereen koopt 4 apparaten in één keer. Was u niet een beetje dom om pas nu in de papieren te kijken?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Papieren zaten in de verpakking? Als je goed had gelezen, het is een keuken met inbouwapparatuur. Dus gemonteerd door de leverancier. Dat formulier heb ik nooit gekregen.

Het feit dat ik de vier inbouwapparaten gelijktijdig heb gekocht, is gewoon bewijsbaar via de keukenleverancier. Het enige punt is dat Whirlpool vasthoudt aan de dertig dagen termijn.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik vind dat je gelijk hebt hoor Constantinus, maar blijkbaar hopen de fabrikanten dat mensen de papieren niet (goed) lezen en zo mooi onder de verlengde garantie uit komen.

Mijns inziens zou dat idd automatisch via de verkoper moeten gaan.
Maar ja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan :?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Svp goed lezen alvorens te reageren, het staat er toch zeer duidelijk.

De waarschuwing was een opmerking in de verkoopdocumentatie van de keukenleverancier en die opmerking zag ik pas vandaag.

Dat inschrijfformulier heb ik nooit gehad.

Een opmerking is niet hetzelfde als een formulier.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door bprosman »

Nee maar als je die waarschuwing eerder gelezen had , had je toch om het formulier kunnen vragen ? :?

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Achteraf wijsheid is natuurlijk de makkelijkste wijsheid, die klopt altijd :roll: . Na wat onderzoek ben ik er zojuist achtergekomen dat er meerdere fabrikanten zijn bij wie de vijf jaar garantie automatisch ingaat na aankoop van meerdere apparaten (doorgaans minimaal vier stuks).

Het feit dat het wel kan, weerlegt bij deze alle bovenstaande tegenargumenten.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door ronald g »

Het feit dat het wel kan doet er niets aan het probleem af, Whirlpool en/of de keukenverkoper staan er buiten. je had zelf de extra garantie kaart moeten insturen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door BBCS »

Constantinus schreef:Achteraf wijsheid is natuurlijk de makkelijkste wijsheid, die klopt altijd :roll: . Na wat onderzoek ben ik er zojuist achtergekomen dat er meerdere fabrikanten zijn bij wie de vijf jaar garantie automatisch ingaat na aankoop van meerdere apparaten (doorgaans minimaal vier stuks).

Het feit dat het wel kan, weerlegt bij deze alle bovenstaande tegenargumenten.
Als 5 fabrikanten dat standaard hebben, kun je niet zomaar aannemen dat de rest dat ook doet.

Het probleem is dat veel mensen maar wat aannemen, zonder echt na te gaan of dat werkelijk ook zo is.

Constantinus
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 okt 2011 12:05

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door Constantinus »

Als ik iets beloof dan doe ik het. Als een fabrikant iets beloofd, dan mag hij middels kleine letterjes zijn belofte verbreken? Of mag ik voortaan onder tafel mijn vingers kruisen, dan had je maar goed moeten opletten? :mrgreen:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: 5 jaar Whirlpool garantie is wassen neus!

Ongelezen bericht door ronald g »

het laatste is het geval, in het vervolg beter opletten en niet alles aan een ander over laten met de gedachte "het zal wel in orde zijn" blijkt maar weer eens dat dat niet zo is. Mijn tip zoek een plaatselijke reparateur die is veel goedkoper en bovenal sneller. Laat deze hele garantiekwestie voor wat het is, ga je toch niet redden.

Gesloten