LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies bij indeling keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bastiaanvangennip
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2009 15:51

Advies bij indeling keuken

Ongelezen bericht door bastiaanvangennip »

Graag had ik wat onafhankelijk advies bij het indelen van mijn keuken. Ik ben zelf bezig geweest met een aantal online en offline keuken ontwerpprogramma's. Zie bijlage voor het resultaat tot nu toe.

Het gaat op een L-keuken van 300cm bij 317cm en een los apparatenblok van 120cm.
Ik wil geen bovenkasten en in de L-keuken wil ik, op de vaatwasser na, alleen maar lades. In het losse apparatenblok komen een siemens oven, koelkast en koffiezetapparaat met daaronder lades.

Nu zit ik nog met de indeling/symmetrie. Wat is de beste verdeling van de lades? Aangezien ik een Nolte Nova lack wil kan er geen gebruik worden gemaakt van een 120cm lade.

Ik heb nu van rechts naar links:
Afdekplaat? 7cm
Ladekast 80cm
Ladekast 30cm
Ladekast 90cm (kookplaat)
Ladekast 30cm
Hoekkast 80cmx80cm
Ladekast 40cm
Gootsteenkast met lade 60cm
Vaatwasserkast 60cm
Ladekast 60cm

Aanpassingen, andere/betere indelingen zijn welkom. Bedankt!

Verder kwam ik onderstaande design afzuigkap bij een keukenzaak tegen welke mij meteen opviel. Maar werkt zoiets nou goed of is dit meer voor de sier. Aangezien wij heel veel en uitgebreid koken wil ik wel een goeie kopen.
Bijlagen
keuken.JPG
(138 KiB) 1672 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
afzuigkap.jpg
(56.88 KiB) 1909 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Advies bij indeling keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het met die steeds verschillende ladebreedtes erg rommelig worden. Ik zou dan liever de kookplaat een stukje naar rechts doen, zodat je bv. 3 gelijke lades kunt nemen.

Verder hoeft het aanrecht niet precies met de muur te stoppen. Je kunt het ook een stukje de kamer in laten lopen, of juist iets later beginnen.

Het stukje vloer tussen hoge kast en aanrecht vind ik een beetje raar. Misschien kun je kijken of twee parallele stukken aanrecht ook leuk is?

De vaatwasser kun je misschien ook in de hoge kast doen. Dan kunt je bij het aanrecht ook echt alleen lades doen. Bovendien kun je de vaatwasser dan wat hoger plaatsen.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Advies bij indeling keuken

Ongelezen bericht door zaankanter »

Optie: van links naar rechts

* vulstrook
* Vaatwasser (valt weg achter de demikasten)
* Ladekast 60
* Spoel(lade) 60
* Hoek "le-mans" 125 x 60 (deur gelijk als de vaatwasser)
* Lade 80
* Lade 80 (kookplaat)
* Lade 80


Als je perse de (blad) stollen wilt kan deze ook:

* stol
* vaatwasser
* lade 60
* spoel (lade)
* hoek "le-mans" 130 x 70
* Lade 60
* lade 100 (kookplaat)
* lade 60
* stol

Je kan anders ook de spoelkant allemaal deuren maken met binnen-lade.
Qua uitstralling een stuk rustiger

Of uiteraard overstappen naar een ander merk keuken waar 120 lade wel mogelijk is :wink:

Er zijn zelfs merken waarbij je de "lijn" van de lade door kan laten lopen in de vaatwasserdeur en de hoekkasten.



Suc6

ferry27
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 aug 2007 16:40

Re: Advies bij indeling keuken

Ongelezen bericht door ferry27 »

Er zijn al wat goede adviezen gegeven.. Wat je ook doet, voorkom een carrouselkast van 80 x 80 cm !!! Daar heb je echt helemaal niks aan ! Veel te kleine opening.

Le mans kast is ideaal en mooier in de opstelling vanwege de deur van 60 cm. i.p.v. 2 deurtjes van 20 cm in de hoek.

Je kunt idd gekoppelde deuren gebruiken zodat het lijkt of het lades zijn. Als Nolte dit ook niet kan zou ik toch eens verder kijken of er andere merken zijn.

Bijv. Geba die kan lades 120 en deuren koppelen. Fronten in RAL-kleuren zodat je altijd de goede kleur hebt.

Succes met je keuze

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Advies bij indeling keuken

Ongelezen bericht door Janny »

Verder kwam ik onderstaande design afzuigkap bij een keukenzaak tegen welke mij meteen opviel. Maar werkt zoiets nou goed of is dit meer voor de sier. Aangezien wij heel veel en uitgebreid koken wil ik wel een goeie kopen.
Let goed op!!, bij deze afzuig-systemen op de toevoer van lucht, ze hebben vaak een groot vermogen en kunnen daardoor veel afzuigen en het zuurstof gehalte bij goed geïsoleerde huizen in gevaar brengen,en de bediening is vrij hoog. voor kleinere mensen ongeschikt. of je moet er een afstandsbediening bij hebben.
Waarom vervang je de hoek niet door de kasten haaks op elkaar te plaatsen met een passtuk Geen bergruimte in de hoek, maar ook geen enorm dure kast die je maar matig kunt gebruiken, en bij gebruik vaak slecht bevalt.
Veel succes janny

Gesloten