LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd over Schmidt keuken en over apparatuur

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
PEV58

Advies gevraagd over Schmidt keuken en over apparatuur

Ongelezen bericht door PEV58 »

We zoeken een keuken met de volgende elementen:

Aanrechtblok 440 lang (60 diep) met
-2 kasten ca.170 hoog waarvan 1 voor vaatwasser (verhoogte plaatsing)
-2 bovenkasten 100 lang naar boven openend, bovenste helft gesloten front, onderste matglas, daarbij verlichting in de bodem van de kastjes (tussen 2 matglazen platen)
-3 planken van 120 lang boven het aanrecht, tussen de beide bovenkasten in
-2 Onderkasten met 3 trekladen 100 breed
-Aanrechtkast 120 breed met gewone deurtjes (1x links 1x rechts scharnierend)
-Aanrecht 3.20 m graniet met vlak geplaatste dubbele rvs spoelbak
-(2 passtukje ca. 170 hoog ca. 5 cm breed)

Kookeiland 150 x 90 met daaronder
-3 kasten 50 x 30 gewoon met planken
-2 apothekerkasten 30 breed
-1 ovenkast 90 breed met lade eronder
-Werkblad 150 x 90 graniet met uitsparingen voor één enkele gaswokbrander en inductiekookplaat

Los blok 150 x 60 met daarin:
-1 kast ca. 170 hoog voor inbouwkoelkast 122 cm
-1 kast ca. 170 hoog voor inbouwmagnetron en inbouwstomer
-1 apothekerskast ca. 170 hoog en 30 breed

Bovenop alle hoge kasten wil ik platen van 2 cm. dik graniet (alleen voor de ‘look’), dus 2 stuks 60 x 65 (kast + passtuk) en 1 stuks 150 x 60

Alle graniet is Nero Assoluto mat (gezoet).

We hebben een Schmidt keuken gezien: hoogglans gelakte fronten, gewoon rechttoe rechtaan zonder versieringen in de kleur Magnolia (ik meen dat het Argos heet).Dat model vinden we mooi.

Mijn vragen zijn:

1. Wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit van Schmidt?
2. Wat zou zo’n keuken (alleen de kasten en de lampen!) moeten kosten?
3. Zijn er andere merken die een zelfde soort front met een betere prijs kwaliteitsverhouding kunnen leveren? Zo ja, met welk bedrag moet ik dan rekening houden?
4. Voor de beide granieten bladen + de drie platen heb ik al een offerte van ca. EUR 3000,- (incl. plaatsing door de leverancier en een vlak ingebouwde dubbele rvs spoelbak). Ik heb de indruk dat dat vrij scherp is. Klopt dat?

Wat betreft de apparatuur twijfel ik deels nog tussen de onderstaande apparaten:

Oven: Bosch HBL 3552 of (goedkoper) Boretti SAL 90IX
Wokbrander: Siemens ER 511502N of (goedkoper) Boretti 30-CX of Baumatic PWK1SS
Stoomoven: Siemens HB24D561
Vaatwasser: AEG F86080vi
Inductiekookplaat: Siemens EH775501E of Bosch PIE685T01E
Koelkast: Bosch KIF 26A50 of (goedkoper) Baumatic BR200.3A
Magnetron: Bosch HMT85M651 of (goedkoper) Baumatic BTM17.3SS
Afzuigkap: Itho D 7451 of Itho D7090

Mijn vragen zijn daarover zijn:
5. Zitten er echte aanraders/afraders tussen of andere apparaten met een betere prijs-prestatie verhouding?
6. Zijn die goedkopere alternatieven iets om te overwegen?
7. Met wat voor totaalprijs moet ik rekening houden als ik deze apparaten (in dit geval telkens de duurdere opties, dus Bosch en/of Siemens) samen met de keuken koop?

Sorry voor de lap tekst. Ik hoop dat het zo duidelijk is. Ik wil nl. goed voorbereid de keukenwinkel binnenstappen. Alvast bedankt voor de reacties.

f.devoigt

Re: Advies gevraagd over Schmidt keuken en over apparatuur

Ongelezen bericht door f.devoigt »

controleer bij de levrancier even hoe het zit met de garantie.. er zijn leveranciers van inbouwapparatuur ,die bij de aankoop van meerdere apparaten van hun merk , enkele jaren extra garantie aanbieden.
Kan soms de moeite waard zijn.

Ga eerst eens kijken op www.vergelijk.nl wat de door jou gekozen apparaten los kosten , en gaa met die prijzen in onderhandeling met je keukenleverancier. Je zult versteld staan .

f.devoigt

Ongelezen bericht door f.devoigt »

Hoogglans is leuk , maar heb je rekening gehouden met het poesten van die keuken.. Als je maar geen spijt krijgt van hoogglans..

djenie

Ongelezen bericht door djenie »

ff reactie op het poetsen van een hoogglanskeuken, dit valt reuze mee, na 3 matte foliekeukens heb ik thans een hoogglans gelakte keuken en het schoonmaken vind ik een eitje tov matte foliedeurtjes, je ziet idd elke vlek maar ook op matte ondergrond zie je vlekken alleen laten die zich niet zo gemakkelijk verwijderen, dat vind ik nou ergerniswekkend. Hoogglans ff schoonmaken met microvezeldoekje met heet water en klaar is kees. Het is mij in ieder geval erg meegevallen en ik deel het huis met drie mannelijke vervuilers.

mrd

Ongelezen bericht door mrd »

Op zich een goede keuze,

Schmidt is in een prima keuze in het middensegment
hoogglans lak ziet er netjes uit

echter bestaat ook het merk vancel, dit zijn exact dezelfde keukens, alleen een andere naam, op de onderhoudsboekjes staat gewoon schmidt.
(dit ivm dealerschappen)
Kijk eens naar deze keukens, want ze zijn een aantal procenten goedkoper dan schmidt, dit omdat ze niet zo'n luxe folder hebben en minder naamsbekendheid

Wat de apparaten betreft, zou ik het bij bosch houden in dit geval, baumatic, ligt er echt een straatlengte achter. (meer bouwmarktspul)

advies: ga naar de de kleinere keukenzaken in de buurt

succes

PEV58

Waar kun je die Vancel vinden in Friesland-Drenthe?

Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat Vancel niet meer bestaat. Klopt dat?

Hoogglans kiezen we bewust: je ziet de vlekken eerder, maar het is ook veel makkelijker schoon te maken. Bovendien vinden we hoogglans gewoon mooier.

PEV58

Zijn er nog andere merken die een vergelijkbaar product leveren?

Het is gewoon een glad gelakte deur, geen versiersels. Ik heb vanavond een gesprek met een lokale Schmidt dealer, maar zou ook nog naar een paar andere merken willen kijken die iets vergelijkbaars bieden, gewoon om vergelijkingsmateriaal te hebben.

PEV58

"Wat de apparaten betreft, zou ik het bij bosch houden in dit geval, baumatic, ligt er echt een straatlengte achter. (meer bouwmarktspul)"

En Boretti? Is dat wel een optie om te overwegen?

mrd

Vancel kun je onder andere vinden in hoogeveen
probeer het eens met google!

Op dit moment een vrij hot item hoogglans lak op een vlakke strakke deur.
Dus met bijna alle merken kom je hier gedraait.
Echter er zijn maar heel weinig met een 19mm korpus die ook nog binnen en buiten in kleur zijn.
Perfecte keuken in dit segment.

Boretti wordt vooral toegepast in fornuizen
Voor de rest werk ik er niet echt mee

Voordeel Bosch is dat ze nu een aktie hebben waarbij je bij 4 apparaten een solitaire kraan gratis krijgt.

PEV58

Heb zojuist een offerte gehad voor al die kastjes, alle apparatuur (allemaal Bosch-Siemens uitvoering; behalve afzuigkap: die wordt Itho) en granieten werkbladen + 3 granieten platen) totaalprijs EUR 19.500,-- en plaatsingskosten EUR 900,--, dus in totaal iets meer van EUR 20.000,--.

Is dit (zoals de aanbieder zei) "een vlijmscherpe aanbieding"?

mrd

-wat is de randafwerking van het graniet?
-welke typen apparaten?
-zijn zichtzijdes ook hoogglans gelakt?
-hoe dik zijn de wanden om de vaatwasserkast?
-

PEV58

Randafwerking graniet: alle zichtzijden gezoet, geen waterkeringen, geen stroken tegen de muur en zo: we willen alles strak houden. Wel een dubbele vlak ingebouwde spoelbak en kraan (Grohe Minta)Achterwand alles rvs.

De apparatuur:
Oven: Bosch HBL 3552
Wokbrander: Bosch PGF375K02N
Stoomoven: Bosch HBC24D652
Vaatwasser: Bosch SGV09T23EU
Inductiekookplaat: Bosch PIE685T01E
Koelkast: Bosch KIF 26A50
Magnetron: Bosch HMT85M651
Afzuigkap: Berbel BIH120CL (120 cm)

Op alle zijkanten (dus eiland, + kastenwand voor koelkast en ook links en rechts naast de beide hoge kasten aan de uiteinden van het aanrecht komen extra platen van 25 mm dik. Dat moet vanwege de hogere inbouw van de vaatwasser en het feit dat je anders de naad tussen de kastjes onder het kookeiland ziet.

Bovendien wordt alles op pootjes van rvs (en niet de alu-look pootjes van Schmidt!) van een andere fabrikant geplaatst.

Alles is hoogglans gelakt, behalve de binnenzijden van de kastjes, die zijn wel Magnolia, maar dan mat.

mrd

Is een hele redelijke prijs in mijn ogen.
je betaalt niet teveel

tip: geef aan dat je maximaal 19500,- uit wilde geven, en dat je geen concessies wil doen.

De verkoper zal waarschijnlijk proberen het verschil te delen, als je het goed brengt, heb je hem waarschijnlijk voor 19750,- staan!
opmerking: Je hebt meteen een eerlijke netto prijs gekregen!

succes!!!!

nk22662

Ongelezen bericht door nk22662 »

Hoi pev54,

Wij hadden in ons vorige huis een Schmidtkeuken. Dit merk willen wij nooit meer. Binnen 5 jaar waren er diverse deuren krom getrokken en de handgrepen kwamen allemaal vlekken op die er niet meer af gingen met schoonmaken. De keukenzaak heeft het keurig opgelost en vervangen, maar bezint eer ge begint. Het gaat hier om behoorlijke bedragen. Wij hebben ook al eerder een Geba keuken gehad en deze beviel uitstekend. Deze keuken zit nog steeds in deze woning en is van 1992. Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gesloten