LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Hallo,
Wij zijn aan het kijken voor een nieuwe keuken en daarover heb ik nog een paar vragen. Allereerst hebben wij gekozen voor een aantal (ongeveer 4) kennismakingsbezoeken, waarvan we er nu 2 gedaan hebben. Dit allemaal bij bekendere keukenmerken bij kleinere winkels.

1. Wij willen een rechte keuken, maar hebben een schacht in een hoek die daarbij geintegreerd moet worden. Tijdens bezoeken is hier naar een oplossing gezocht, ik weet niet of iemand het leuk vind hier naar te kijken en er eventueel een leuke oplossing voor weet.

2. Wij hebben offertes mee gekregen o.a. van een keuken van keller, omdat deze tot nu toe het meest bevalt wilde ik eigenlijk weten of er een realistische prijs gevraagd wordt en of iemand zin heeft om deze offerte te bekijken/beoordelen.

3. Wij hebben een offerte van Hacker/systemat meegekregen, hiervan hebben wij het idee dat deze te duur is, ook hierbij de vraag of iemand deze wilt bekijken/beoordelen.

4. De vraag is al eerder gesteld, maar ik kon er geen eenduidig antwoord op vinden, hoezeer is een offerte onderhandelbaar, de offertes geven naar ons idee een serieus beeld, maar bij bijv. de kastjes en de apparatuur hebben wij een aantal keer vraagtekens gehad.

Ik hoop op een serieus antwoord. Ik weet dat veel van de vragen zich toespitsen op het financiele plaatje, maar dit is voor ons dan ook de moeilijkste kant van het verhaal. Verder ontbreekt er hier nog veel informatie, die heb ik en wil ik wel doormailen of hierbij zetten, maar zeker met de tekeningen is dat volgens mij redelijk moeilijk.

Alvast bedankt,

Alvast bedankt,

wibojanse
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 dec 2006 13:37

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door wibojanse »

ernaar kijken kan altijd, maar dan moet je wel een email adres vermelden

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

inderdaad, lekker slim.....
sjaakboeren(apeding)gmail.com

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Als je de specificaties van de hacker systemat offerte hier neer wilt zetten, wil ik er gerust even naar kijken. Verkoop dit merk al vele jaren met veel plezier, en naar mijn idee niet echt stukken duurder als keller of soortegelijke merken.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Hallo de systemat:
het betreft een keuken van 4300 mm lang
eerst 2 m hoge kasten met inbouw koelkast van 60*158cm en een kast van 30 cm breed, dan 2x lades van 60 cm, 1x lades 90 cm, 1x kast onder wasbak 60cm, 1x vw 60 cm
Afwerking greeploos, eiken fineer,
verder model en dergelijke is nog niet gespecificeerd, maar totaalprijs voor de kasten wordt geschat op 7500 euro.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Wordt er naast de hoge kast geen wang geplaatst?

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

De keuken wordt aan de kant met hoge kast ingesloten door een bestaande wand en aan de andere kant door een gevel met raam

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Volgens mij zou de opstelling zo moeten zijn:

wang
hoge kast(en)
wang
onderbouw
etc

Dit omdat de zichtzijde van de hoge kast niet in kleur is, maar in de standaard uitvoering wit. (bij Systemat edition = de greeploze uitvoering)

Werk je niet met een wang, dan kijk je dus tegen een witte zijkant aan.

Persoonlijk vindt ik dat je een wang consequent moet doorvoeren, dus gebruik je er een links, dan ook een rechts. Vandaar.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: advies nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Nog een aanvulling, de hoge kasten zijn 2 m hoog,

Gesloten