LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] advies!! nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Op zoek naar een nieuwe keuken. Wat een opgave. Een keuken met folie durf ik eigenlijk al niet meer te kopen. Gekeken naar next, kvik en pronorm. Bij next (greeploos) slijt de laklaag, duidelijk te zien in de showroom. Kvik heb ik geen idee wat voor kwaliteit dit is. Pronorm ook folie geeft nog wel een klachten met loslaten. In mijn vorige huis had ik een gespoten mdf keuken en die was naar 12 jaar nog als nieuw. Nadeel van gespoten mdf vind ik de afgeronde hoeken. Minder strak.

Voor de experts onder jullie: kan ik echt beter meer geld uitgeven en bijvoorbeeld bulthaup of zo kopen. Graag jullie reactie.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Wil eigenlijk een keuken die 20 jaar mee kan. Dan heb ik na 10 jaar tenminste een keuze of ik een nieuwe keuken wil ipv dat het moet. Mijn orientering in de keukenmarkt en de bezoeken aan de winkels heeft mij eerder verwarring gebracht dan dat het duidelijk geworden is. Opstelling en apparatuur ben ik wel zo ongeveer uit. Keukenblad nog niet. Belangrijkste vind ik degelijke fronten en goed hang en sluitwerk in een modern strak design.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

wel goed uitgebakken dan, onder een goede afzuigkap! :D
Ik gebruik de keuken redelijk gewoon. Er komen natuurlijk wel eens vrienden eten maar ik ben geen keukenprinses van de eerste orde. Ik ben wel op zoek naar een relatief grote keuken heb ik begrepen. L vorm van 3,60 bij 2.24 een eiland van 1.80 bij 1.20 en de koelkast samen met apothekerskast in een nis van 1.16

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

zo'n ouderwetse muts ben ik nou ook weer niet :D
We gaan ons 'nieuwe' huis wat meer basic inrichten. Onze stijl is/was nogal strak minimalistich. Maar eerlijk is eerlijk, ik ben wel gesteld op kwaliteit. Heb een hekel aan dingen die kapot gaan. Mijn eerste keuken zat vol pelgrim apparatuur. dat doen we nu dus niet meer! De keuken is open naar de eetkamer toe. Afgeschieden door twee muurtjes van 60 cm aan weerzijden (krijg je als je een draagmuur weghaalt) met een eiland ertussen.

Weet jij een indicatie van het prijsverschil tussen het middensegment en het hogere segment? En welke keukens behoren tot dat hogere segement?

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

sorry, nog niet alle vragen beantwoord. In mijn huis moet het schoon zijn maar er moet wel geleefd woden. Inderdaad een gezin dus rommel ben ik gewend. Poetsen is geen tweede natuur.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Hoe zijn je ervaringen? Zijn de door jou genoemde keukens ook echt duurzamer/beter dan een pronorm keuken of een next. Keukenadviseur wist mij te vertellen dat de folie fronten van pronorm in kwaliteit gelijk zijn aan die van bulthaup. Lijkt mij raar? Bulthaup zou ook spaanplaat gebruiken!

En ... zou je een keuken kopen met folie of een gespoten mdf keuken?

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Dank voor je tips. Super. Ik heb geen problemen met het feit dat iedereen z'n boterham moet verdienen. Heb zelf ook een bedrijf. Maar die keukenindustrie is ongekend lastig voor de consument. Ik vind het ook niet prettig om overal maar offertes op te vragen. Kost veel tijd. Bovendien krijg ik last van m'n geweten als ik iedereen een beetje bezig zit te houden met offertes. Heb ik zelf ook een hekel aan! Keer terug om je het verloop te melden. :wink:

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Kulta »

Tjee Pfffff, zo ken ik je helemaal niet!
Niet eens een lichte cynische ondertoon!

Toch niet alle Mummelman in een keer opgedronken? :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Nadeel van gespoten mdf vind ik de afgeronde hoeken. Minder strak.

Beste Yvje12,

Kijk voor een strak en duurzaam front eens naar Abet fronten. Deze fronten worden rondom bekleed met een keiharde toplaag. Het kan in hoogglans of mat, in unikleuren en houtmotieven geleverd worden.

Google Abet Laminati en je kunt alle beschikbare kleuren zien..

MVG

p.s.
een makelaarskrant
Koop je de keuken voor jezelf of voor de volgende bewoner?

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

wat is het verschil dan tussen een abet front of de fronten die pronorm hanteert. Als leek zou ik zeggen het blijft plakken en lijmen.

Pfffff

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 07 nov 2007 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

Natuurlijk koop je een keuken voor jezelf. Dat staat voorop. Maar als ik een huis koop en er zit een bulthaup keuken in dan zegt me dat toch net iets meer dan dat model anneloes geplaatst is. Daar kun je niet onderuit. Kwestie van keuze zou ik zo zeggen.

Ik neig toch erg naar een gelakte keuken. weet ik tenminste zeker dat er geen laminaat of folie laag loslaat. Te kort door de bocht? :shock:

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door scheuj »

Heh Pfffff,,,,,,,wat zullen we nu gaan beleven???? Wat een adviezen!! Wat is er precies met je gebeurd?? Had je partner er genoeg van?? Of heb je een massage van die 36-jarige blonde sn.ol op het MOW gehad?? Misschien krijg je DE keukenK wel als collega. Allemaal argumenten om op deze ingeslagen weg door te gaan. Succes.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door hark »

Let ook op waar je de keuken gaat kopen als je eenmaal de keuze voor een merk / soort keuken heb gemaakt.
Ik zou niet naar een DMG zaak gaan tenzij je natuurlijk alles voor levering wilt betalen ( 5 dagen ) en snel van je geld afwilt; tikkie risicovol lijkt me .
Ik zou als eerste ergens bedingen : betaling 2 weken na complete oplevering.
Als de dit niet toestaan vertrouwen ze jou blijkbaar niet; ik zou de keukenzaak dan zeker niet vertrouwen

yvje12
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 sep 2007 21:56

Re: advies!! nieuwe keuken

Ongelezen bericht door yvje12 »

beste Hark,

heb reeds een aanvaring gehad met een dmg mannetje. gehesen in c en a pak, begin 20 en een grote bek. Daar ben ik heel snel klaar mee hoor. Ook tot zijn verbazing en dat is dan wel weer leuk! Ik maak me wel boos, de arrogantie! Mensen overbluffen die niet gewend zijn zaken te doen. Zo kan ik het ook. En mijn gevoel zegt dat juist de mensen die heel hard moeten werken voor hun centjes op de aanbiedingen van DMG afkomen.

Is twee weken na levering 'normaal' in de fatsoenlijke keukenzaak. Heb er geen verstand van maar lijkt me lang in die business.

Zelf houd ik altijd een percentage van de betaling achter na levering. Dit restant voldoe ik dan als ik zeker en tevreden ben.

Gesloten