LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ReVolpe
Berichten: 38
Lid geworden op: 08 okt 2005 08:53

Advies

Ongelezen bericht door ReVolpe »

Vorig jaar was ik me aan het orienteren op de keukenprijzen.
Aangezien er toen nogal wat onduidelijkheid bestond over mijn eigen werk hebben mijn vrouw en ik besloten even af te zien van zo'n investering. Er werd met toen vertelt dat per 1 januari de keukenprijzen flink omhoog zouden gaan. Dit risico wilden we dan maar lopen.
Mijn vraag: Zijn de keukenprijzen echt flink gestegen of was dat slechts een pressiemiddel van de verkoper ?

2e vraag:
We waren toen nogal gek op een bepaald frontje. Het bleek een Rotpunkt kloon te zijn en Folieomtrokken.
Is er veel prijsverschil tussen Rotpunkt folie en Rotpunkt Lak ?
Is er veel prijsverschil tussen Rotpunkt en een merk als Systemat ?

Kunnen jullie je advies tastbaar maken door bijvoorbeeld de prijsverschillen op een 60cm breed onderkastje van normale hoogte te baseren? En een ladenkast ook normale hoogte en diepte van 90cm breed ?

De rust is wat wedergekeerd bij mijn werkgever en mijn vrouw en ik willen de draad weer oppakken om een keuken te gaan bestellen.

16again
Berichten: 16213
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Advies

Ongelezen bericht door 16again »

Er werd met toen vertelt dat per 1 januari de keukenprijzen flink omhoog zouden gaan.
Men wil vandaag verkopen, en voorkomen dat je prijzen bij een concurrent vergelijkt.

Daarom is het gebruikelijk dat je een "speciale aanbiedingskorting" krijgt, die alleen geldt als je direct tekent.
Niet intrappen en verder kijken.

AbeltjeA
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 mar 2006 12:31

Re: Advies

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

Revolpe,

ik heb een aantal dagen geleden ook een topic geopend over een Rotpunkt-kloon maar daar geen andere reacties op gekregen dan vooral verder te kijken. Ik vroeg ook of mijn opstelling prijs/kwaliteits verhouding okee was, maar niemand schijnt Rotpunkt (of in mijn geval de kloon Kaiser maar je hebt er zoveel) te kennen.

wij kijken nog eventjes verder, om dan maar die raad op te volgen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Advies

Ongelezen bericht door loesjes »

revolpe

je vraagt om een prijs vergelijking van een systemat onderkastje van 60 cm hoog en normale hoogte. Maar systemat is een maxi lijn keuken
dus met onderkasten van 78 cm hoog, in tegenstelling tot de "normale lijn van 71/72 cm hoogte.

Daarnaast hebben zowel rotpunkt ( denk ik dan, ken het product verder niet) als systemat zoveel uitvoering, kunststof, folie, hout dat als je een prijsvergelijk wil maken je wel even dezelfde soort fronten moet vergelijken.

tja even vergelijken klinkt soms simpeler dan dat het is, ik wil je graag helpen met eventuelen prijzen, adviezen over hacker-systemat, maar wil dan wel graag weten welk model, welk kastje.
als je wil vergelijken namelijk moet je appels met appels vergelijken he.

Gesloten