LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afdingen.

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
rtsingadji
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:42

Afdingen.

Ongelezen bericht door rtsingadji »

Hallo,

Wij zijn hier en daar aan het kijken naar een keuken.
Nu hoor je veel dat je nog al wat van de prijs af kan dingen.
Geldt dit alleen voor de grote keukenzaken (Keukenkampioen, Brugman, Mandemakers etc.) of kan je ook veel afdingen bij de kleinere keukenzaken die vaak maatwerk leveren.
Wie heeft hier ervaring mee?

Richard.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door GWTE »

Afdingen?................nooit van gehoord. Soms vragen mensen zelfs om extra garantie en om extra garantie vragen is pas echt dom, nooit doen.
Laatst gewijzigd door GWTE op 14 jan 2008 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door Walter van V »

Gewoon doen toch? het is allemaal duur zat. Net als bij auto`s zit er ook bij een nieuwe keuken wel wat ruimte in de prijs. En vooral niet bij 1 aanbieder gaan . Belangrijk: ga niet per se voor de goedkoopste. Een goede prijs realiseren kan ook door bv (uiteraard schriftelijk) extra garantie te vragen (naast de extra korting uiteraard..!)

oks
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2008 23:18

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door oks »

inkoop X brutowinst = verkoop

verkoop - afdingen = nooit genoeg

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door Walter van V »

hoge brutowinst - afdingen= nog steeds ruim voldoende winst

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door sarpmg »

Over het algemeen kun je de volgende richtprijzen aanhouden afhankelijk van merk, type..etc..

- 50% korting op de brutoprijs van apparatuur
- Werkblad steen 335 euro per meter
- Hogekast 600 euro
- Lage kast 350 euro
- Keuken plaatsen 800 euro

Andere dingen:
- Als er om wordt gevraagd ligt je budget altijd 30% ONDER je werkelijke budget.
- Altijd alles zo volledig mogelijk specificeren op de offerte
- De agressieve verkoop methode van DMG heeft ook zo zijn voordelen. Ze doen alles om een keuken te verkopen ook onder de kostprijs, maak daar dus gebruik van.
- Vandaag prijzen bestaan niet
- Vergelijk je offerte bij meerdere zaken ook in Duitsland (via de email of tel)
-Wat zegt u? alles voor levering betalen? prima maar dan wel 5% extra korting op de totale offerte.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door loesjes »

sorry hoor maar wat een flauwekul verkondig je hier nu sarpmg

50 % korting op inbouwapparatuur zal je in de meeste gevallen toch echt niet krijgen, ja of ze moeten de prijzen eerst omhoog duwen.

Werkblad van steen 335 per meter, ook al onzin. Graniet / composiet zit in verschillende prijsklasse's afhankeljk van kleur. Daarnaast zijn er zoveel bewerkingen mogelijk en diktes, dat een 335 per meter kan nog wal raakt.

Hoge kast 600 euro..... ook al zo'n fictief bedrag.... helemaal afhankelijk van het front, hoogte van de kast, inhoud van de kast etc etc etc.

idem dito voor de lage kast... daarnaast doet de breedte van de kast er zeer zeker ook nog toe

Keukenplaatsen 800 euro.... slaat ook nergens op. het plaatsingsbedrag is geheel afhankelijk van de afmetingen van de keuken en ook wat er allemaal verwacht wordt door de klant wat de monteur moet doen

dus al met al heb je aan de richtprijzen die sarmpg doet drie keer niets.
veel beter is het om gewoon bij een aantal zaken langs te gaan en daar je offerte te laten maken

30% onder je budget aangeven??? jammer doe gewoon eerlijk, en zeg als je dat wil! gewoon ongeveer een prijsidee, en probeer samen met je keukenadviseur te komen tot een zo'n mooi mogelijk plan wat haalbaar is binnen je budget. vertrouwen over en weer is denk ik wel een pre bij het keuken verkopen en kopen

gespecificeerde keukenofferte? natuurlijk lijkt me toch geen overbodige luxe

De agressieve verkoopmethode van de DMG heeft helemaal geen voordelen. de kostprijs van de dmg kan wel stukken hoger liggen als van een andere keukenzaak, dus daar valt geen gebruik van te maken. Neem gewoon je tijd als je een keuken wilt kopen. laat je goed voorlichten en kies de zaak uit waar je jezelf het prettigst voelt op alle vlakken

klopt vandaag prijzen bestaan niet. dus dat soort onzin hoef je ook niet te geloven

Als je een offerte vanuit duitsland wilt, ga er dan heen, bezoek de zaak, vorm je oordeel, hou er rekening mee dat de duitse keukenzaken vaak anders monteren als de nederlandse, vergelijken is nooit erg, maar vergelijk op alle punten. doe geen zaken via telefoon of email. voel en bekijk de zaak en ga op je gevoel af.

De betaling van de keuken moet je gewoon goed doorspreken, staat het je aan, prima, staat het je niet aan, zoek dan een ander adres voor levering van je keuken, maar bespreek het duidelijk, dat voorkomt veel irritatie achteraf.

sarpmg
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 nov 2007 14:09

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door sarpmg »

sorry hoor maar wat een flauwekul verkondig je hier nu sarpmg
goed verhaal, normaal gesproken moet het ook zo gaan!
alleen is 90% van de keukenmarkt verpest door kortingen en opgepompte prijzen.
50% korting op inbouwapparatuur zal je in de meeste gevallen toch echt niet krijgen, ja of ze moeten de prijzen eerst omhoog duwen.
klopt niet, en gecontroleerd bij meerdere keukenverkopers. 50% is zeker mogelijk
Werkblad van steen 335 per meter, ook al onzin. Graniet / composiet zit in verschillende prijsklasse's afhankeljk van kleur. Daarnaast zijn er zoveel bewerkingen mogelijk en diktes, dat een 335 per meter kan nog wal raakt.
Hier kunnen inderdaad grote verschillen in zitten, alleen een blad voor 1200 per meter (wat ik vaak hoor) kan gewoon niet.
Keukenplaatsen 800 euro.... slaat ook nergens op. het plaatsingsbedrag is geheel afhankelijk van de afmetingen van de keuken en ook wat er allemaal verwacht wordt door de klant wat de monteur moet doen
800 is hier een richtprijs voor plaatsen (niet aansluiten)
veel beter is het om gewoon bij een aantal zaken langs te gaan en daar je offerte te laten maken

Mee eens
30% onder je budget aangeven??? jammer doe gewoon eerlijk, en zeg als je dat wil! gewoon ongeveer een prijsidee, en probeer samen met je keukenadviseur te komen tot een zo'n mooi mogelijk plan wat haalbaar is binnen je budget. vertrouwen over en weer is denk ik wel een pre bij het keuken verkopen en kopen
Als de keukenverkopers eerlijk gaan doen, dan doet de consument dat ook.
gespecificeerde keukenofferte? natuurlijk lijkt me toch geen overbodige luxe
Ik dacht ik meld het even
De agressieve verkoopmethode van de DMG heeft helemaal geen voordelen. de kostprijs van de dmg kan wel stukken hoger liggen als van een andere keukenzaak, dus daar valt geen gebruik van te maken. Neem gewoon je tijd als je een keuken wilt kopen. laat je goed voorlichten en kies de zaak uit waar je jezelf het prettigst voelt op alle vlakken
jawel, DMG wil de keuken markt beheersen door zo veel mogelijk keukens te verkopen de prijs maakt dan niet meer uit, die ene keuken die ze zwaar met verlies verkopen verdienen ze wel weer terug aan 10 veel te dure keukens. :)
Als je een offerte vanuit duitsland wilt, ga er dan heen, bezoek de zaak, vorm je oordeel, hou er rekening mee dat de duitse keukenzaken vaak anders monteren als de nederlandse, vergelijken is nooit erg, maar vergelijk op alle punten. doe geen zaken via telefoon of email. voel en bekijk de zaak en ga op je gevoel af.


laat eerst een offerte maken via de email of tel, als deze bevalt kun je daar alsnog langs gaan.

Ik raad trouwens niet aan om in Duitsland een keuken te kopen. Met de methodieken die ik hier noem is het mogelijk om in NL een hele goeie prijs te krijgen.
De betaling van de keuken moet je gewoon goed doorspreken, staat het je aan, prima, staat het je niet aan, zoek dan een ander adres voor levering van je keuken, maar bespreek het duidelijk, dat voorkomt veel irritatie achteraf
mee eens, maar als je "gedwongen" wordt vooraf te betalen (wat tegen de regels is van het CWB) kun je de 5% gebruiken om er nog wat aan over te houden.

ik zou ook willen dat het allemaal eerlijk en open kon, maar helaas door meerdere keuken zaken bezocht te hebben denk ik daar nu wel anders over.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Sarpmg,
alleen is 90% van de keukenmarkt verpest door kortingen en opgepompte prijzen.
Lijkt me beter om die andere 10% te vinden dan jouw handleiding toe te passen. Hoe kun je nu alle keukenmontages met 800 omschrijven? Hoge kast 600 euro, ook met binnenladen? Werkbladen van 335 de meter, ook Noorse Leisteen? Nee, lijkt me allemaal niet.

Ik ben het met Loesjes eens, geef aan wat je wil en weet wat je wil. Als je die 90% wilt ontlopen moet je vooral die mooie meubelboulevards opzoeken. Mes op de keel is daar handelsmerk, de goeden daargelaten.

Een gespecfificeerde offerte is wat je minimaal mag verwachten met een tekening daarbij die duidelijk laten zien wat je krijgt voor je zuurverdiende geld.

Jij stuurt met jouw handelswijze af op zo'n lekker kortingsgesprek waar wij liever praten over de keuken en de keukenindeling. Dus niet naderhand van: Wat heb je voor keuken gekocht? Euuhh ik weet dat ie blauw is .......maarre wel 50% korting....

MVG

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

klopt niet, en gecontroleerd bij meerdere keukenverkopers. 50% is zeker mogelijk
Als de keukenverkopers eerlijk gaan doen, dan doet de consument dat ook.
:?: :?: Zijn echt 2 quotes uit 1 bericht :?: :?:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door GWTE »

50 % korting op inbouwapparatuur zal je in de meeste gevallen toch krijgen
Zeker......dat is bij de meeste keuken jongens de inkoop...... 8)

altijd al GWTE

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 12 feb 2010 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door brenda229 »

vraag meer offertes aan en kijk naar netto prijzen.
je kan wel 50% korting krijgen, maar van welke prijs.
succes

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door hark »

Heerlijk om te lezen !!
Die sarpmg wordt mijn vriend !!!

Dus....
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 feb 2008 00:23

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door Dus.... »

Verkopers die potentiele klanten belachelijk maken, het moet toch niet gekker worden, goed voorbeeld heren en dames keukenverkopers!
Hoe gaan de onderhandelingen bij jullie er aan toe?

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hoe gaan de onderhandelingen bij jullie er aan toe?
Duidelijk en eerlijk.............

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door patje68 »

50 % korting op inbouwapparatuur zal je in de meeste gevallen toch krijgen
Idd geen 50 % korting gekregen. Via internet apparaten besteld met 58% korting op advies prijs :roll: !

Pfffff

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ach, laat me raden welk fantastisch merk.

patje68
Berichten: 48
Lid geworden op: 22 apr 2007 11:16

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door patje68 »

Ach, laat me raden welk fantastisch merk.
Hoezo ?..ut is geen quiz. Boeit me totaal niet of jij het kan raden. :lol:

Maar je hebt wel gelijk, siemens is idd niet zo een geweldig merk :wink:

Pfffff

Re: Afdingen.

Ongelezen bericht door Pfffff »

En jammer dat je er nog over moet liegen ook, welk merk je hebt.

Je hebt een ander bagger merk gekocht, maar dat weet je van je zelf.

Ariston, Zanussi of Candy, iets in die trent, maar geeft niet hoor. :lol:

Gesloten