LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afmetingen klassieke schouw / afzuigunit

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mezorro

afmetingen klassieke schouw / afzuigunit

Ongelezen bericht door mezorro »

Ik ga zelf een schouw maken voor onze nieuwe (landelijke) keuken.

wordt een ombouw van mdf/gips, nu vraag ik me een paar dingen af ivm maatvoering

er komt een inbouwunit van 700 mm in met capaciteit 400 m3

wat is de maximale hoogte die een afzuigunit boven het blad mag zitten, ik wil nl niet te laag, maar zo hoog mogelijk.
ik zit zelf aan 75-80 cm te denken, kan dit ?

en hoever moet de afzuigunit/ombouw schouw bij een blad van 60 cm vanaf de muur komen, waarbij de ombouw dienst doet als vanger.
ik wil de schouw nl zo smal mogelijk houden, kan ik hiervoor de maat van 45 cm aanhouden ?
ik vind het nl niet zo mooi om te ver over te steken, er komt dan nog een sierlijst bij en ik wil wel binnen het blad blijven en mijn hoofd niet stoten
(45 cm + 18 mm mdf + sierlijst 8 cm = 55 cm totaal)

alvast bedankt voor de hulp

GWTE

Re: afmetingen klassieke schouw / afzuigunit

Ongelezen bericht door GWTE »

ik zit zelf aan 75-80 cm te denken, kan dit ?
70 tot 75 cm is bij een kookplaat met wokbrander normaal, 80 cm is iets hoger maar kan bij een landelijke schouw wel, vooral omdat de ombouw vaak wat groter is (beter vangt).
(45 cm + 18 mm mdf + sierlijst 8 cm = 55 cm totaal)
Dit is ook prima.... :lol: succes!

mezorro

GWTE :

bedankt voor je informatie, de schouw is inmiddels ontworpen en besteld bij een meubelmaker
gaat er straks prachtig uitzien.

Groeten

PS : kunnen jij (GWTE), Maxx en Pffff.. niet wat MEER tijd vrijmaken om op elkaars reacties te reageren, vind het gekibbel altijd erg vermakelijk, zelfs als het niet on topic is.

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE

Ongelezen bericht door GWTE »

kunnen jij (GWTE), Maxx en Pffff.. niet wat MEER tijd vrijmaken om op elkaars reacties te reageren, vind het gekibbel altijd erg vermakelijk
Dat zou natuurlijk leuk zijn... :wink: maar dat lijkt me meer iets voor Maxx die kan heel de dag door reageren...heeft tijd zat 8) .

Ps. beter zo?
Ps. En Maxx de tijd staat weer goed (winter tijd) dus let op je koffie pauzes als je reageer op dit forum.

maxx

Ongelezen bericht door maxx »

Beste GWTE,

Ik zal weer even afglijden naar jouw nivo dus hier komt ie....Ik geloof trouwens dat jij meer last hebt met klokkijken dan ik maar ok. Weet je trouwens zeker dat de tijd nu goed staat? Ging ie nu een uurtje voor of achteruit? Oww wat is dat toch moeilijk. Wedden dat je maandagochtend voor een gesloten deur stond? Alweer.....

Geen Weet van Tijd Eenheden. :lol:

Nog steeds geen klagen hier hoor, misschien moet je pa en ma eens spreken over een filiaal :shock:

Zo Mezorro, ik hoop dat je verzoek zo is ingewilligd. :wink: Krijg je nu trouwens geen kleurverschil tussen schouw en keuken? Het op maat maken van een schouw mag voor een beetje keukenmerk toch geen probleem zijn? Dan wordt alles in 1 spuitgang meegenomen....

MVG

mezorro

beste Maxx,

schouw wordt door een meubelmakerij gemaakt (echt maatwerk, dus uniek)

de keukenleverancier kan de lak in dezelfde kleur leveren als de frontjes (fabriek) dus kleurverschil zou dan niet mogen.

de keuken op zich is een Wellmann geworden met composiet blad, mijn voorkeur lag op zich bij Format (veel mogelijkheden/fronten/kleuren) en (ben ik zeker van) goede kwaliteit prijs/kwaliteitverhouding.
echter buiten ons budget, enja het leven bestaat nu 1-maal uit keuzes maken.
ben trouwens ook tevreden met de Wellmann keuken, iets minder mogelijkheden, maar toch een goede prijs/kwaliteitverhouding, al weet ik dat sommige mensen hier anders over zullen denken, maarja zij hoeven onze keuken dan ook niet te betalen zal ik maar zeggen

Gesloten