LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afvoer keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Erwin911
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 13:59

afvoer keuken

Ongelezen bericht door Erwin911 »

Wij hebben onze keuken, in eerste instantie naar tevredenheid, gekocht bij Keukenmaxx. Na installatie was niet alles direct in orde maar dat kan gebeuren. De service was echter belabberd. De dames aan de telefoon zijn opgeleid om op zo een aardig mogelijk manier te zeggen dat ze het niet komen verhelpen. En wat doe je dan?
Nu is ons probleempje niet zo groot maar wel lastig te verhelpen (geen gewone diameter), los daarvan vindt ik dat zij het moet verhelpen. Het volgende is het geval. Door montage van een hulpconstructie om de spoelbak om hoog te houden past de overloop van de spoelbak niet meer op bijbehorende afvoerplug. Deze gehele levering hoort bij Keukenmaxx. Keukenmaxx zegt dat de loodgieter dit moet op lossen (dat ben ik zelf in dit geval). Ik vind echter dat zij voor een goed(e) product(samenstelling) moeten zorgen. Zij halen de overloop los, monteren een hulpconstructie voor de spoelbak en vervolgens past de overloop niet meer en vinden ze dat wij dit zelf maar op moeten lossen. De monteur had overigens wel de wartel er op gedraaid met het gevolg dat ons hele keukenla onder water stond tot we er achter kwamen.
Wat vindt u? En wat doe je er aan?

Een foto plaatsen lukte ivm het bereiken van de bijlage quota helaas niet.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: afvoer keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Erwin911,

Met hulpconstuctie bedoel je zeker een draagconstructie tbv de spoelbak. Wordt gemaakt bij onderbouwspoelbakken. In ga er vanuit dat dit bij jou ook het geval is.

De draagconstuctie is op veel manieren te maken. Vaak wordt een stalen kokerprofiel meegeleverd die rust op 2 grote stoelhoeken die aan weerszijden van de kast worden bevestigd met schroeven. Deze "balk" wordt nog wel eens ongelukkig geplaast waardoor de overloop in de weg zit.

Het is lastig om de situatie te beoordelen zonder foto/beeld van de situatie. Zit het probleem aan de achter- of zijkant? Vaak helpt het om 4 grote stoelhoeken, verkrijgbaar bij iedere ijzerzaak, nee Stofzuiger niet IKE-IA, strak onder de spoelbak te monteren. Tussen de stoelhoeken ontstaan dan ruimten waardoor leidingen, afvoeren en overloopjes kunnen lopen. Je kunt de stoelhoeken plaatsen waar ruimte is. De grootte van de stoelhoeken wordt natuurlijk bepaald door de breedte van de kast icm de breedte van spoelbak.

Een monteur die willens en wetens een klant achterlaat met lekkage mogen ze van mij !@##$@#@$#$#@$ en daarna nog een paar keer $@$((*@** maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, anders is die foto toch echt nodig. Hierbij kun je direct zien dat het aansluiten van een keuken gewoon bij de werkzaamheden moet horen om het risico van Kastje & Muur verhalen voor te zijn. Als een keukenwinkel niet het risico van het aansluitwerk durft te lopen dan moet je HEEEL snel wegwezen.

We willen nu eenmaal graag helpen, dat kunnen we ook niet helpen (met dank aan onze vrienden van de ANWB) :lol:

MVG

Erwin911
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 13:59

Re: afvoer keuken

Ongelezen bericht door Erwin911 »

Hey maxx, ik bedoel inderdaad de hulpconstructie. In dit geval opgelost met 2 alu. hoeklijnen. Bedankt voor de tip maar het gaat me niet om een oplossing maar om het feit dat zijn hun verantwoordelijkheid niet nemen. Wij hebben ons huis casco laten bouwen en ik ben nu zelf ca. 8 maanden bezig geweest om het af te maken. Gedurende deze 8 maanden is meer energie gaan zitten in het achter mensen aanlopen/bellen/mailen dan in mijn eigen werk. Dat vindt ik erg jammer. En dat je dan een meisje (niet denigrerend bedoeld)aan de telefoon hebt dat met een zo'n aardig mogelijk stemmetje meededeeld dat ze vindt dat het bij de installatie hoort (net als mijn collega). En daar moet je het maar mee doen...... Want verder sta je praktisch machteloos.

gr. Erwin

Erwin911
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jul 2010 13:59

Re: afvoer keuken

Ongelezen bericht door Erwin911 »

ik heb de foto nog een keer geprobeerd maar:

"De bijlagequota is bereikt."

brabant4life
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mar 2010 19:46

Re: afvoer keuken

Ongelezen bericht door brabant4life »

wat u kan doen is de hoeklijn een slag draaien waardoor de bovenkant naar beneden wijst. op de plek waar de overloop langs gaat kunt u dan een stukje uitzagen. de constructie houd nog genoeg kracht om de spoelbak te dragen en u kunt uw overloop aansluiten.

Gesloten