Helaas kan ik géén gat naar buiten maken, dus wordt het een kap met koolstoffilter of motorloos op de centrale afzuiging. Centrale afzuiging heb ik slechte tot zéér slechte ervaring mee dus we nemen maar de gok op recirculatie. (Itho HR kappen etc. vind ik veel te prijzig)
- hoelang gaat zo'n koolstoffilter gemiddeld mee bij normaal kookgedrag, ik lees namelijk uiteenlopende reacties van 1 maand tot 1 jaar?
- zijn ze uit te wassen, heb gelezen dat je sommige een aantal keren kunt uitwassen voordat die echt vernieuwd moet worden, klopt dat?
- Iemand ervaring met Baumatic afzuigkappen i.c.m. koolstoffilter. Vind deze namelijk wel leuk: Baumatic BTC9750GL
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afzuigkap met koolstof filter
Re: Afzuigkap met koolstof filter
Vraag eerst wat een nieuw filter kost en of ze uitwasbaar zijn of niet...
Vaak is de zeef uitwasbaar en het kool filter is soms erg duur.
Dus kijk niet wat je mooi vind maar welke betaalbare filters hebben en die bij onderdelen handelaren zijn soms net zo goed en stukken goedkoper...
Vaak is de zeef uitwasbaar en het kool filter is soms erg duur.
Dus kijk niet wat je mooi vind maar welke betaalbare filters hebben en die bij onderdelen handelaren zijn soms net zo goed en stukken goedkoper...
-
Een koolstoffilter is meestal rond de 25 euro en zijn over het algemeen niet uitwasbaar. Nu heeft bijvoorbeeld AEG een filter welke dan ook beduidend duurder is die wel uitwasbaar is en dan ook gelijk zo'n 3 -5 jaar mee gaat.
Wel uitwasbaar is de zeef die er meestal voor zit....
Merkloze filters die in bekende kappen passen vanaf €9,95....
Maar per merk/model kan dit flink oplopen dus vooraf informeren of er nep filters zijn?
Dus meestal heb je naast de zeef die uitwasbaar is en meeste tegen zal houden en de kool hierdoor langer mee gaat ook een koolfilter nodig.
Zelf adviseer ik er een waar je tussen de metalen rooster en koolfilter een doekfilter kan doen die snel zal vervuilen en de kool schoon zal houden.
Deze doeken zelf op maat knippen en €0,98 bij Blokker!
Merkloze filters die in bekende kappen passen vanaf €9,95....
Maar per merk/model kan dit flink oplopen dus vooraf informeren of er nep filters zijn?
Dus meestal heb je naast de zeef die uitwasbaar is en meeste tegen zal houden en de kool hierdoor langer mee gaat ook een koolfilter nodig.
Zelf adviseer ik er een waar je tussen de metalen rooster en koolfilter een doekfilter kan doen die snel zal vervuilen en de kool schoon zal houden.
Deze doeken zelf op maat knippen en €0,98 bij Blokker!