LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afzuigkap past niet in IKEA keuken
Afzuigkap past niet in IKEA keuken
Ik en mijn vriendin hebben een IKEAkeuken gekocht, ziet er goed uit alles is ook netjes gemonteerd (door mij en mijn vader), alleen als je een afzuigkap hebt van 60CM van de GAMMA past hij niet, omdat het kastje 59,5 CM is!!!
IKEA zei dat het normaal is dat je zulke afwijkingen in de kasten heb, maar bij mij gaat dat er absoluut niet in.
Er staat ook zwart op wit dat de kasten 60 CM zijn en niet kleiner.
Wat kan ik het beste doen want bij Barendrecht sturen ze me van het kastje naar de muur, ze zeggen dat de schuld bij ons ligt, ik vind dat ze ons beter hadden moeten voorlichten want we vroegen nog of apparatuur van de GAMMA ook paste en dat was geen probleem volgens de verkoper....
Wie heeft er ook ervaring/goede raad voor ons?
Alvast bedankt
IKEA zei dat het normaal is dat je zulke afwijkingen in de kasten heb, maar bij mij gaat dat er absoluut niet in.
Er staat ook zwart op wit dat de kasten 60 CM zijn en niet kleiner.
Wat kan ik het beste doen want bij Barendrecht sturen ze me van het kastje naar de muur, ze zeggen dat de schuld bij ons ligt, ik vind dat ze ons beter hadden moeten voorlichten want we vroegen nog of apparatuur van de GAMMA ook paste en dat was geen probleem volgens de verkoper....
Wie heeft er ook ervaring/goede raad voor ons?
Alvast bedankt
Re: Afzuigkap past niet in IKEA keuken
Lees nog maar eens goed de kleine lettertjes, zal gerust wel iets over een maattolerantie staan.
En anders is het pech, je haalt de apparatuur elders, dus IKEBAH is niet aansprakelijk.
En anders is het pech, je haalt de apparatuur elders, dus IKEBAH is niet aansprakelijk.
Jawel we hebben wat losgekregen van die verkoopster, het mag 0.2 tot 0,5 mm schelen, maar toch geen 5MM???!?!?!?!?!
-
Tsja typisch gevalletje van goedkoop is duurkoop denk ik dan maar
Kun je niet simpelweg 5 mm opschuiven met je kastjes?
of
Als er verschillen in breedte van kastjes zijn, kies dan de breedste voor afzuigkap.
Artikelen die niet voldoen aan specificaties mag je natuurlijk ook ruilen. Dat je apparatuur elders haalt heeft daar niets mee van doen.
of
Als er verschillen in breedte van kastjes zijn, kies dan de breedste voor afzuigkap.
Bij IKEA kun je tot na 6 weken van aanschaf, je geld terug krijgen voor spullen in ongeopende verpakking. Flink wat klantvriendelijker dan 30% annuleringskosten direct na het zetten van een handtekening zoals elders gebruikelijk!....je haalt de apparatuur elders, dus IKEBAH is niet aansprakelijk.
Artikelen die niet voldoen aan specificaties mag je natuurlijk ook ruilen. Dat je apparatuur elders haalt heeft daar niets mee van doen.
Kastjes opschuiven? Lijkt me niet echt een oplossing omdat je dan toch naden gaat zien. Ik geloof dat je niet echt veel keukens in je handen hebt gehad, 16again. En dan, zou jij dat zelf accepteren als een keukenleverancier dat in jouw keuken doet?
Ik heb het Ikea probleem al eerder aangegeven en ben echt niet verbaasd om te lezen dat 5mm normaal wordt gevonden. Wees blij dat er geen graniet op besteld is, dan had je nu een groter probleem.
MVG
Ik heb het Ikea probleem al eerder aangegeven en ben echt niet verbaasd om te lezen dat 5mm normaal wordt gevonden. Wees blij dat er geen graniet op besteld is, dan had je nu een groter probleem.
MVG
als je dan toch 6 weken de tijd hebt om je gekochte spul weer in te leveren en je geld terug te krijgen, dan zou ik daar gebruik van maken en de hele keuken terug brengen en een normale goeie keuken kopen bij een echte keukenzaak
Er zijn opstellingen waar je alle kastjes kunt verschuiven en dan krijg je geen naden.Kastjes opschuiven? Lijkt me niet echt een oplossing omdat je dan toch naden gaat zien.
boven en onderkastjes 5mm tov elkaar verschoven (+ en - 2.5mm links en rechts van afzuigkap...?) zal nauwelijks opvallen, mede door verschillende diepte van kastjes.
Of ik dat in mijn keuken accepteer doet niet ter zake, het gaat hier om een acceptabele oplossing voor topic starter
Laat ik me nou in de laatste posting kunnen vinden.
Wat kost een tube kit tegenwoordig daar kunt u toch vrij simpel de kleine ruimte mee opvullen
Wat kost een tube kit tegenwoordig daar kunt u toch vrij simpel de kleine ruimte mee opvullen
Als het een kap is die onder een kastje geplaatst
moet worden is hij ook geen 60cm breed.Anders
werkt het uitrekbare gedeelte niet meer.Dus de
naden worden waarschijnlijk 1a2 mm
moet worden is hij ook geen 60cm breed.Anders
werkt het uitrekbare gedeelte niet meer.Dus de
naden worden waarschijnlijk 1a2 mm
Leer eens lezen 16again, je bent nu te oud voor een leesplankje toch ??Bij IKEA kun je tot na 6 weken van aanschaf, je geld terug krijgen voor spullen in ongeopende verpakking.
De "keuken" is reeds geplaatst door topicstarter.
En natuurlijk kan je het terug brengen als het ongeopend is, het is namelijk een voorraadartikel. Vrijwel elke keukenfabrikant is ordergestuurd, dus geen voorraden.
pffff , start weer eens een topic over de aanbetalingen of zo.
Ik en mijn vriendin zijn vanavond teruggeweest en een goed gesprek met de verkoopleiding gehad.
Gelukkig heb ik heel veel contacten in de metaal, dus we laten op kosten van IKEA de afzuigkap 5 mm aan 1 kant smaller maken en dan met TIG aflassen (gelukkig was het een RVS afzuigkap)
Vind ik heel netjes geregeld van IKEA!
Gelukkig heb ik heel veel contacten in de metaal, dus we laten op kosten van IKEA de afzuigkap 5 mm aan 1 kant smaller maken en dan met TIG aflassen (gelukkig was het een RVS afzuigkap)
Vind ik heel netjes geregeld van IKEA!

Prettig geregeld, SLOTJE 
Vraag me alleen af, zo,n wasemkapje kost 39 euro, waarom duwt IKEBAH er niet zo,n stukje blik in van hun ?

Vraag me alleen af, zo,n wasemkapje kost 39 euro, waarom duwt IKEBAH er niet zo,n stukje blik in van hun ?
Ook niet zo'n leuke oplossing:....dus we laten op kosten van IKEA de afzuigkap 5 mm aan 1 kant smaller maken
-garantie afzuigkap weg
-Als afzuigkap ooit vervangen dient te worden heb je hetzelfde probleem
IKEA afzuigkappen zijn gewoon Whirlpool, en die zijn ook 600MM breed, dus het maakt niet uit waar je het vandaan haalt, het past gewoon niet.
Wij hebben op aanraden van IKEA ergens anders eentje moeten kopen omdat ze niks in voorraad hadden en we snel moesten verhuizen ivm oplevering van mijn oude huis.
Het vervangen zien we tegen die tijd dan weer, maar RVS is gelukkig duurzaam
Wij hebben op aanraden van IKEA ergens anders eentje moeten kopen omdat ze niks in voorraad hadden en we snel moesten verhuizen ivm oplevering van mijn oude huis.
Het vervangen zien we tegen die tijd dan weer, maar RVS is gelukkig duurzaam
Sorry hoor, geloof er helemaal geen 1 woord van. Stond de verhuiswagen al in de straat of zo ?omdat ze niks in voorraad hadden en we snel moesten verhuizen
het r.v.s is misschien wel duurzaam maar er zit ook een moter in toch?
in mijn ogen neem je nu genoegen met een lapmiddel, dat is toch zonde van een nieuwe keuken, die moet gewoon kloppen...
in mijn ogen neem je nu genoegen met een lapmiddel, dat is toch zonde van een nieuwe keuken, die moet gewoon kloppen...
De motor zit los erin, dus 6 schroeven eruit en je kunt hem zo los halen, beter een lapmiddel dan de hele keuken slopen met alle gevolgen van dien, alles zit vast met schroeven en bouwkit.
Ik zou niet weten wat er gebeurt als je alle kasten zou los halen, met het oog op alle schade die eruit voortvloeit.
@Pfffffffff: LEZEN!!!! Ze hadden geen inbouwapparatuur meer op voorraad die wij erin wilden hebben!!!
En waarom zou ik hierover liegen en zomaar even IKEA zwart maken??
Ik ken zat andere zaken die het meer verdienen om met de grond af te laten branden.
En ja, ik kon mijn huis verkopen aan iemand die er erg snel in wilde, en als je geen dubbele lasten wil hebben doe je dat maar al te graag, waarschijnlijk huur jij, zodat je daar geen last van heb, wil je ooit naar een ander huis.
Ik zou niet weten wat er gebeurt als je alle kasten zou los halen, met het oog op alle schade die eruit voortvloeit.
@Pfffffffff: LEZEN!!!! Ze hadden geen inbouwapparatuur meer op voorraad die wij erin wilden hebben!!!
En waarom zou ik hierover liegen en zomaar even IKEA zwart maken??
Ik ken zat andere zaken die het meer verdienen om met de grond af te laten branden.
En ja, ik kon mijn huis verkopen aan iemand die er erg snel in wilde, en als je geen dubbele lasten wil hebben doe je dat maar al te graag, waarschijnlijk huur jij, zodat je daar geen last van heb, wil je ooit naar een ander huis.
Maatverschillen komen bij de beste merken voor en zijn altijd in de voorwaarden van fabrikanten opgenomen.
Meestal is dat een maximum van 4mm , bij sommige 2mm. Wat er bij Ikea vermeld wordt weet ik niet.
Jammer dat het niet tijdens het monteren is opgevallen. Afhankelijk van het materiaal had je het ook met een strookje melamine op kunnen lossen.
Ter info : de laatse marktgegevens vertellen dat Ikea reeds 10% van de keukenmarkt bezet (in aantallen) en dit marktaandeel fors wil uitbreiden.
Mr.P.
Meestal is dat een maximum van 4mm , bij sommige 2mm. Wat er bij Ikea vermeld wordt weet ik niet.
Jammer dat het niet tijdens het monteren is opgevallen. Afhankelijk van het materiaal had je het ook met een strookje melamine op kunnen lossen.
Ter info : de laatse marktgegevens vertellen dat Ikea reeds 10% van de keukenmarkt bezet (in aantallen) en dit marktaandeel fors wil uitbreiden.
Mr.P.
@Mr.P: De afwijking bij mij was 5 mm, terwijl IKEA als afwijking tussen de 0,2 en 0,5mm aangeeft.
Ze hebben bij IKEA ook deze fout toegegeven als zijnde fabricagefout, vandaar dat ik ook op hun kosten bij de kap mag laten aanpassen door een erkend TIG-lasbedrijf
Aardig hoog waar ze op willen inzetten, ik vind de keukenmarkt en de concurrentie al aardig moordend.
Ze hebben bij IKEA ook deze fout toegegeven als zijnde fabricagefout, vandaar dat ik ook op hun kosten bij de kap mag laten aanpassen door een erkend TIG-lasbedrijf
Aardig hoog waar ze op willen inzetten, ik vind de keukenmarkt en de concurrentie al aardig moordend.