Zo'n vier jaar geleden hebben wij een nieuwe keuken laten zetten door een interieurbouwer. Overigens tot volle tevredenheid. Na drie maanden bleef er telkens een vieze vetdruppel hangen aan het filter boven de kookgelegenheid. Wij, een 2 persoonshuishouden, koken niet vet, wel regelmatig een stukje vlees in de koekepan, maar verder een normaal gebruik.
Na eindeloos heen en weer gebel, diverse "deskundigen" die er hun visie op gaven en tot tweemaal toe een inspectie van de fabrikant Pelgrim, hebben wijzelf aangegeven dat het afzuigkanaal niet goed werkte. Dit is intussen verholpen en gedurende een halfjaar: geen vetdruppel.
Helaas, twee weken geleden hing er weer een vetdruppel aan het rooster.
Volgens mij komt dit omdat de afzuigmotor IN het afzuigkanaal is gemonteerd, waarlangs de af te voeren lucht gaat.
Heeft iemand vergelijkbare problemen?
Ik hoop op een reactie!
Jan Postma.
Inbouwafzuigkap Pelgrim ISW 750
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afzuigkap Pelgrim
Re: Afzuigkap Pelgrim
Ik denk, dat je de motor in een aparte ruimte hebt, om de lawaai niet te horen.
Heb je als afvoerkanaal een buis of een platte kanaal ?
Heb je als afvoerkanaal een buis of een platte kanaal ?
-
zelfstandigste
Re: Afzuigkap Pelgrim
Heb hetzelfde thuis, en is geen Pelgrim. Bij ons verzamelt het vet zich bij de motor (door luchtwervelingen steeds op dezelfde plek) vanaf de motor druppelt het op 't filter ven vandaar weer naar beneden.
we halen nu vaker een doekje langs de onderzijde van de motor, en hebben geen last meer van een druppelend filter.
De oorzaak is mij dus niet met zekerheid bekend, een aanvaardbare oplossing wel .........
we halen nu vaker een doekje langs de onderzijde van de motor, en hebben geen last meer van een druppelend filter.
De oorzaak is mij dus niet met zekerheid bekend, een aanvaardbare oplossing wel .........