LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigkap

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

afzuigkap

Ongelezen bericht door HELP123 »

Hallo,

Ik heb een nieuwe keuken gekocht een Hacker classic Bristol. Hierbij zit een schouwafzuigkap. Nu ben ik helaas vergeten via de bouwer de aansluit punten op de juiste plek te laten plaatsen met name de afzuigkap wordt een probleem.

De vraag is wat ik het beste kan doen.

1. een recirculatie afzuigkap nemen
2. een afzuigkap met motor nemen en deze naar buiten laten gaan.
alleen moet ik dan een gat boren in de muur en de vraag is of een keuken installateur dit ook kan doen.
3.Of een lelijke buis boven je kasten. Of ik moet dit dicht zetten en daarbij is de vraag hoe en wat ziet er het mooiste uit.

risto
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 nov 2006 17:32

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door risto »

Gat naar buiten boren is altijd het beste. Filters moet je van tijd tot tijd vervangen en op de mv aansluiten is niet echt geweldig. Beetje keukeninstalateur kan dit wel voor je doen. Kost wel wat extra.

Raven01
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 dec 2006 21:38

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Raven01 »

Recirculatie is een goedkopere oplossing op de korte termijn,let wel, als je hiervoor kiest moet je wel altijd goed ventileren anders zullen de ramen gaan beslaan.
afhankelijk hoe vet je kookt dien je de filters 2 maal per jaar te vervangen.

HELP123
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 dec 2005 08:51

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door HELP123 »

Hallo


Iemand anders nog ideen hierover.

En is recirculatie echt slechte alternatief

Toolboy

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een kapje met afvoermotor is het beste ben je ook deels meteen van de stank af.
Ten tweede zijn de fiters van een recirculatie kap veeeel duurder.
Als het mogelijk is qua construktie neem een kap met motor

unieko
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2006 11:14

Re: afzuigkap

Ongelezen bericht door unieko »

Als keukenmonteur lijkt het mij toch wel eenvoudig op te lossen, ten eerste is een afzuigkap die naar buiten gaat afvoeren de beste oplossing.
De kosten van een boring zijn niet groot en afhankelijk van de muur, een stenen muur kan door de monteur bewerkt worden en bij beton komt een betonboorder die voor een gat van 125 mm plm 50 tot 75 euro in rekening brengt.
Het gat kan vaak achter de kolom van de afzuigkap komen zodat men geen buis of slang zie liggen, daarnaast bestaat de mogelijkheid platte buis te gebruiken.
Ik hoop dat u er iets aan heeft en wens u veel genot van uw keuken.

Gesloten