LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afzuigsysteem...help!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door mutske »

Ik weet niet of ik in het goede forum zit maar na lang lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat hier wel veel vakmensen zitten, die verstand van zaken hebben.
Nu mijn vraag: Ik ben in het bezit van een greeploze open-keuken. Nu zou ik graag een degelijke, strakke eiland-afzuigkap willen maar zit met het probleem dat ik geen afvoer naar buiten heb. Wel heb ik een centraal afzuigsysteem maar het lijkt me niet verstandig om daar de afzuigkap op aan te sluiten.
Nu hoor ik zoveel tegenstrijdige verhalen(motorloos, absoluut niet motorloos,koolstoffilter, geen filter maar aansluiten op het centrale systeem) dat ik het echt niet meer weet.

Is hier iemand die mij kan helpen? :roll:

Keuken-man
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:48

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door Keuken-man »

Mutske

neem een afzuigkap van Itho ( HR kappen ) , dat is een motorloze afzuigkap. via een luchtgordijnfunctie wordt 80 a 90 % van de geurtjes afgezogen via het centrale afzuigsysteem.

neem anders een afzuigkap van Whirlpool/bauknecht met uitwasbare koolstoffilters. verder heeft geen enkel merk waarbij je de filters kunt uitwassen.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door GWTE »

Nu hoor ik zoveel tegenstrijdige verhalen(motorloos, absoluut niet motorloos,koolstoffilter, geen filter maar aansluiten op het centrale systeem) dat ik het echt niet meer weet.
Neem een goede keukenadviseur....

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door kzin »

De nieuwe (magna ?) kappen van ATAG. combineren m.v. met eigen motor en filters.

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door mutske »

Keukenman: Van de Itho had ik begrepen dat deze qua design niet uitblinken en wat 'rammelig' waren. ...
En wat betreft die uitwasbare filters?! de eerste keer dat ik die hoor. Het aanbod is zo groot dat ik soms niet weet welke hoek te zoeken...maar dit is een goede richting.


Neem een goede keukenadviseur....
niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand..

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door GWTE »

Je bent al snel tevreden..........een kinderhand...?

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door mutske »

misschien..maar die is te vullen!
In tegenstelling tot gaatjes met jou praatjes.

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door nico_s »

Wij hebben een Itho afzuigkap. Die zijn zeer stil, een koolstoffilter voor recirculatie is mogelijk.
Een motorloze afzuigkap kan op het centrale afzuigsysteem geplaatst worden, de effectiviteit hangt af van de geplaatste afzuigmotor (op zolder). Indien nodig kun je van bijvoorbeeld Itho ook een nieuwe afzuigmotor kopen.

Is het mogelijk om in je woning een gat in de muur te laten boren door een betonboorbedrijf en de lucht naar buiten af te voeren? Dan is de keuze in afzuigkappen veel groter.

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door mutske »

Nico: het huis is gelijkvloers en is voorzien van een LTV-systeem waarbij alle bedradingen en verwarmingselementen in de muren en plafond zijn verwerkt) De muren zijn zo dik dat het onmogelijk is om de leidingen te traceren..Durf dus niet echt een groot gat in de muur te boren. Er zit weinig anders op dan te kiezen voor en recirculatie-systeem. Tja...en graag één die er voor zorgt dat mijn ramen niet beslaan bij het koken van een eitje ...
Waarschijnlijk wil ik teveel.. :?

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door marpet »

Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe keuken. Wij kozen voor Itho, de Piccolo. Ikzelf vind dit een heel strak model, maar dat is smaak. Ook zijn wij erg tevreden over de afzuiging. En ook het uitwasbare filter is erg praktisch. Koolstoffilters zijn daarentegen een dure aangelegenheid. Volgens de keukenadviseur hadden wij met Itho een goede keuze gemaakt en dat vinden wij zelf ook.

mutske
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 sep 2007 16:17

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door mutske »

Bedankt voor de bruikbare reakties!
Mag ik dan nog vragen hoe het zit met de afzuiging van de vochtige lucht. Is hier mee te leven of loopt het vocht dan iedere keer als ik sta te koken, van de ramen?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: afzuigsysteem...help!

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Mutske,

Het vocht wordt door de mechanische ventilatie afgevoerd. Denk er wel aan dat het systeem enige tijd voor het koken aan wordt gezet om de luchtstroom op gang te brengen. Dat is trouwens altijd aan te raden.

MVG

Gesloten