LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Agressief!
Re: Agressief!
Omdat ik zeker wilde weten dat Copista in Drunen mij een goed aanbod had gedaan ben ik een beetje wezen shoppen bij andere keukenzaken. We hadden de offerte voor een Next125. Dat merk verkopen ze bij Voortman keukens in Elst. De offerte die ik kreeg bleek hoger te liggen en toen ik vertelde wat ik bij Copista moest betalen reageerde hij heel erg sportief en zei dat ik zo'n goed aanbod niet kon laten lopen. Ik werd werkelijk heel correct behandeld en no hard feelings van zijn kant!!!
Nu kom ik bij het agressieve gedeelte van mijn verhaal...
Ik had een bezoek gebracht aan Wibegro in Westervoort.
Aardige man maar toen ik de uiteindelijke offerte kreeg heb ik hem opgebeld en gezegd dat wij er van af wilden zien. Het ging om een keuken van veel mindere kwaliteit en om een hogere prijs dan de next125.
Hij begon tekeer te gaan. Waar we die keuken dan wel niet gingen kopen en dat hij liever met beide benen op de grond bleef staan. Het kon niet zo zijn, volgens hem, dat wij goedkoper uit waren met een next keuken en dat dit helemaal niet klopte. Wie is de eigenaar van Copista enz enz. Ik zei dat dat er niet toe doet en we daar al eerder een keuken hebben gekocht naar alle tevredenheid. Hij deed het voorkomen alsof we in de maling worden genomen en het nooit goed komt met die keuken.
Nou, ik moest er eigenlijk wel om lachen maar ik kan me voorstellen dat als je niet zo sterk in je schoenen staat je geneigd bent je te laten overrompelen en te tekenen....
Eén ding is zeker, een pluim voor Voortman en Copista maar bij Wibegro zien ze mij nooit meer!!!!
Nu kom ik bij het agressieve gedeelte van mijn verhaal...
Ik had een bezoek gebracht aan Wibegro in Westervoort.
Aardige man maar toen ik de uiteindelijke offerte kreeg heb ik hem opgebeld en gezegd dat wij er van af wilden zien. Het ging om een keuken van veel mindere kwaliteit en om een hogere prijs dan de next125.
Hij begon tekeer te gaan. Waar we die keuken dan wel niet gingen kopen en dat hij liever met beide benen op de grond bleef staan. Het kon niet zo zijn, volgens hem, dat wij goedkoper uit waren met een next keuken en dat dit helemaal niet klopte. Wie is de eigenaar van Copista enz enz. Ik zei dat dat er niet toe doet en we daar al eerder een keuken hebben gekocht naar alle tevredenheid. Hij deed het voorkomen alsof we in de maling worden genomen en het nooit goed komt met die keuken.
Nou, ik moest er eigenlijk wel om lachen maar ik kan me voorstellen dat als je niet zo sterk in je schoenen staat je geneigd bent je te laten overrompelen en te tekenen....
Eén ding is zeker, een pluim voor Voortman en Copista maar bij Wibegro zien ze mij nooit meer!!!!
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Zullen leuk vinden bij Copista dat ze een pluim krijgen, maar deze pluim zal dan toch echt via de curator bij Copista moeten komen:Eén ding is zeker, een pluim voor Voortman en Copista maar bij Wibegro zien ze mij nooit meer!!!!
Maar, ze zullen de pluim wel leuk vinden!Naam: Copista Keukens B.V.
Vestigingsadres: Albert Einsteinweg 29
Vestigingsplaats: 5151DK Drunen
KvK-inschrijfnummer: 18128301 0000
Soort inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Uitgeschreven uit het Handelsregister
Status: Faillissement
Kenmerk: tel nr curator: 013-5838200
KS
Re: Agressief!
Nu lees ik als nieuwe verkoper bij de DMG groep deze topic en ja ik heb de inhouse opleiding gedaan en wat leren ze je daar.
Tekenen en ontwerpen, apparatenkennis tot je er bij neervalt, en ja een portie communicatietraining gericht op het adviseren van de klanten en het verkopen van keukens.
Mijn mening na 4 maanden een perfect bedrijf waar je gerust een keuken kan kopen.
Uiteindelijk is de eindprijs belangrijk en hoe deze tot stand komt en met welke korting daar ben je zelf bij, niet goed!!! dan sta je op en geeft de verkoper een hand en ga je verder shoppen.
ieder wil het liefst een offerte en proberen wij vandaag te verkopen, wat is hier mis mee. een offerte maken kost veel tijd en in die tijd komen er misschien klanten die vandaag beslissen willen is het dan gek om te vragen of de klant kan beslissen als alles klopt.
De klant gaat vaak appels met peren vergelijken want een keuken is geen pak suiker van precies 1 kilo met een witte verpakking.
19 mm of 22 mm deur MDF of SPPL, hoogglans of folie, zichtzijdes of geen zichtzijdes, slow motion , korpuskleur, apparaten etc etc etc
Als nieuwe verkoper moeten wij hebben meegedraaid in ieder facet van het bedrijf, montage, servicemontage, klantenbeheer, klantenservice, transsport en wat leren wij hierdoor....... dat een keuken meer inhoud dan een paar plaatjes hout, veel meer !!!
De klant is en blijft koning ook na oplevering, natuurlijk zijn er altijd klanten die nooit tevreden zijn maar mijn ervaring laat zien dat DMG wel degelijk super met zijn klanten omgaat, want wij mogen dan netjes vragen aan de klant of we vandaag tot zaken kunnen komen als er een service probleem is dan word deze ook vandaag in behandeling genomen en dat het dan even duurt voordat het nieuwe deurtje uit Duitsland er is daar is niks aan te veranderen.
Ik vind het daarom erg jammer dat er mensen zijn die waarschijnlijk uit broodnijd de gehele DMG groep proberen zwart te maken.
Een keuken kost een keuken en daar moet wat aan verdient worden en voor degene die willen shoppen ga lekker shoppen haal je apparaten van het internet je kasten uit Duitsland en laat je zus monteren maar niet zeuren als je een probleem heb want dat werk je hierdoor zelf in de hand.
De helft van mijn verkochte keukens heb ik verkocht aan terugkomers en dat nadat ik evengoed gevraagd had of we vandaag tot zaken konden komen, toch vreemd dat ze terugkwamen is het niet. Natuurlijk mogen ze er over nadenken!!! Vraag gewoon een 2de of 3de of 4de bak koffie ga lekker nadenken of ga dat lekker thuis doen, DMG verkoopt het liefst vandaag net als ieder ander bedrijf in de wereld. En mocht je toch het gevoel hebben dat je verkeerd behandeld bent, bij ons op de balie staat een kaart met het 06 nummer van de eigenaar bel hem op en praat met hem in plaats van modder gooien op een forum want je zit tevens aan het brood van heel veel tevreden mensen.
Greetz EvD
Tekenen en ontwerpen, apparatenkennis tot je er bij neervalt, en ja een portie communicatietraining gericht op het adviseren van de klanten en het verkopen van keukens.
Mijn mening na 4 maanden een perfect bedrijf waar je gerust een keuken kan kopen.
Uiteindelijk is de eindprijs belangrijk en hoe deze tot stand komt en met welke korting daar ben je zelf bij, niet goed!!! dan sta je op en geeft de verkoper een hand en ga je verder shoppen.
ieder wil het liefst een offerte en proberen wij vandaag te verkopen, wat is hier mis mee. een offerte maken kost veel tijd en in die tijd komen er misschien klanten die vandaag beslissen willen is het dan gek om te vragen of de klant kan beslissen als alles klopt.
De klant gaat vaak appels met peren vergelijken want een keuken is geen pak suiker van precies 1 kilo met een witte verpakking.
19 mm of 22 mm deur MDF of SPPL, hoogglans of folie, zichtzijdes of geen zichtzijdes, slow motion , korpuskleur, apparaten etc etc etc
Als nieuwe verkoper moeten wij hebben meegedraaid in ieder facet van het bedrijf, montage, servicemontage, klantenbeheer, klantenservice, transsport en wat leren wij hierdoor....... dat een keuken meer inhoud dan een paar plaatjes hout, veel meer !!!
De klant is en blijft koning ook na oplevering, natuurlijk zijn er altijd klanten die nooit tevreden zijn maar mijn ervaring laat zien dat DMG wel degelijk super met zijn klanten omgaat, want wij mogen dan netjes vragen aan de klant of we vandaag tot zaken kunnen komen als er een service probleem is dan word deze ook vandaag in behandeling genomen en dat het dan even duurt voordat het nieuwe deurtje uit Duitsland er is daar is niks aan te veranderen.
Ik vind het daarom erg jammer dat er mensen zijn die waarschijnlijk uit broodnijd de gehele DMG groep proberen zwart te maken.
Een keuken kost een keuken en daar moet wat aan verdient worden en voor degene die willen shoppen ga lekker shoppen haal je apparaten van het internet je kasten uit Duitsland en laat je zus monteren maar niet zeuren als je een probleem heb want dat werk je hierdoor zelf in de hand.
De helft van mijn verkochte keukens heb ik verkocht aan terugkomers en dat nadat ik evengoed gevraagd had of we vandaag tot zaken konden komen, toch vreemd dat ze terugkwamen is het niet. Natuurlijk mogen ze er over nadenken!!! Vraag gewoon een 2de of 3de of 4de bak koffie ga lekker nadenken of ga dat lekker thuis doen, DMG verkoopt het liefst vandaag net als ieder ander bedrijf in de wereld. En mocht je toch het gevoel hebben dat je verkeerd behandeld bent, bij ons op de balie staat een kaart met het 06 nummer van de eigenaar bel hem op en praat met hem in plaats van modder gooien op een forum want je zit tevens aan het brood van heel veel tevreden mensen.
Greetz EvD
Re: Agressief!
ik wil even reageren op het stukje van Rikketik,
Waarom krijgen we dan op dit forum elke keer de verhalen over de verkooptactieken van de DMG groep?
Misschien is 50% van de Nederlanders vatbaar voor het kortings trucje maar ik pik dat gewoon niet. Als ik als serieuze klant binnen kom wil ik na 3 bakken koffie 3 uur tekenen en rekenen een eerlijke prijs en geen prijs waar een korting zus en een korting zo vanaf gaat. Noem gewoon een prijs en als iemand anders het goedkoper kan dan moet de klant dat voor zich zelf beslissen.
Misschien kun je dit eens aankaarten tijdens een van de meetings van verkopers onderling, de verkooptactiek is het gewoon niet. Vinden de keukenverkopers het in nederland dan gek dat veel klanten uitwijken naar Duitsland?
Waarom krijgen we dan op dit forum elke keer de verhalen over de verkooptactieken van de DMG groep?
Misschien is 50% van de Nederlanders vatbaar voor het kortings trucje maar ik pik dat gewoon niet. Als ik als serieuze klant binnen kom wil ik na 3 bakken koffie 3 uur tekenen en rekenen een eerlijke prijs en geen prijs waar een korting zus en een korting zo vanaf gaat. Noem gewoon een prijs en als iemand anders het goedkoper kan dan moet de klant dat voor zich zelf beslissen.
Misschien kun je dit eens aankaarten tijdens een van de meetings van verkopers onderling, de verkooptactiek is het gewoon niet. Vinden de keukenverkopers het in nederland dan gek dat veel klanten uitwijken naar Duitsland?
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: Agressief!
Eigenlijk is het gesprek zo gegaan:En mocht je toch het gevoel hebben dat je verkeerd behandeld bent, bij ons op de balie staat een kaart met het 06 nummer van de eigenaar bel hem op en praat met hem in plaats van modder gooien op een forum want je zit tevens aan het brood van heel veel tevreden mensen.
EB: Zeg verkopertje, je kunt je fout goed maken door iets leuks en in mijn voordeel te schrijven op Tros Radar.
Antwoord verkoper: Ja, baas (en denkt, gelukkig ik mag nog even blijven werken).
KS
Re: Agressief!
Daar gaan we weer! We gaan DMG maar weer eens te kakken zetten!
De verkoper van de Keuken-concurent heeft WEL gelijk! Bij DMG staat de klant ALTIJD vooraan en natuurlijk zijn er altijd wel klachten maar deze worden z.s.m. opgelost! (Want een keuken is een samenraapsel van artikelen van diverse leveranciers die samen een keuken maken).
Mag een bedrijf dat meer dan 500 keukens per week levert de tijd hebben om zijn service goed en degelijk te doen! Buiten dit medium zijn er NERGENS negatieve reacties te zien over DMG. Bovendien is het een gezond bedrijf met gewone, normale mensen die een produkt verkopen en dit, inderdaad, direct willen doen. Is hier iets fout aan dan?
Bij een autodealer, kledingwinkel, reisburo e.d. gaat het ook zo want de klant kiest veelal uit emotie en dat kan alleen maar in een winkel!
En nog even dit, er worden NIET veel keukens in Duitsland verkocht aan Nederlanders net zo min als er veel inbouwapparaten via internet worden verkocht.
Wij hebben onze vakantiereis via Belgie geboekt en als je in je omgeving luistert zijn er wel meer die dat doen maar al bij al is dat te verwaarlozen.
Dus beste mensen, koop bij een winkel die je aanstaat, DMG of geen DMG, kies voor het produkt, de behandeling, het advies, de zaak, de verkoper en als laatste voor de prijs en geniet van je keuken en laat je vooral niet leiden door betweters op dit medium.
(en wederom nog even dit: Ik werk niet bij DMG, heb wel een eigen zaak en (denk) te weten hoe wij allen zijn als het over aankopen gaat!)
De verkoper van de Keuken-concurent heeft WEL gelijk! Bij DMG staat de klant ALTIJD vooraan en natuurlijk zijn er altijd wel klachten maar deze worden z.s.m. opgelost! (Want een keuken is een samenraapsel van artikelen van diverse leveranciers die samen een keuken maken).
Mag een bedrijf dat meer dan 500 keukens per week levert de tijd hebben om zijn service goed en degelijk te doen! Buiten dit medium zijn er NERGENS negatieve reacties te zien over DMG. Bovendien is het een gezond bedrijf met gewone, normale mensen die een produkt verkopen en dit, inderdaad, direct willen doen. Is hier iets fout aan dan?
Bij een autodealer, kledingwinkel, reisburo e.d. gaat het ook zo want de klant kiest veelal uit emotie en dat kan alleen maar in een winkel!
En nog even dit, er worden NIET veel keukens in Duitsland verkocht aan Nederlanders net zo min als er veel inbouwapparaten via internet worden verkocht.
Wij hebben onze vakantiereis via Belgie geboekt en als je in je omgeving luistert zijn er wel meer die dat doen maar al bij al is dat te verwaarlozen.
Dus beste mensen, koop bij een winkel die je aanstaat, DMG of geen DMG, kies voor het produkt, de behandeling, het advies, de zaak, de verkoper en als laatste voor de prijs en geniet van je keuken en laat je vooral niet leiden door betweters op dit medium.
(en wederom nog even dit: Ik werk niet bij DMG, heb wel een eigen zaak en (denk) te weten hoe wij allen zijn als het over aankopen gaat!)
Re: Agressief!
wat wel opvallend is dat van de 70 nieuwbouwwoningen in ons nieuwe wijkje er nu al 10 duitse keukens worden geplaatst. We hebben het hier niet over de grens streek maar over de kop van Noord Holland.
Ik vind dit een erg opvallend cijfer. Het loont dus zeker om een paar 100 km te tijden, zowiezo financieel haal je er veel uit en je weet meteen waar je aan toe bent. Geen vervelend afding spelletje zoals op een bazar.
Ik vind dit een erg opvallend cijfer. Het loont dus zeker om een paar 100 km te tijden, zowiezo financieel haal je er veel uit en je weet meteen waar je aan toe bent. Geen vervelend afding spelletje zoals op een bazar.
Re: Agressief!
rikketik schreef:
Vermetten schreef:
Prima als je geen offerte wil maken. Haal dan wel die CBW sticker van die deur! Bij die sticker hoort gewoon de verplichting om vrijblijvende prijsopgave te doen met geldigheidsduur van 18 dagen.ieder wil het liefst een offerte en proberen wij vandaag te verkopen, wat is hier mis mee. een offerte maken kost veel tijd en in die tijd komen er misschien klanten die vandaag beslissen willen is het dan gek om te vragen of de klant kan beslissen als alles klopt.
Vermetten schreef:
Tros Radar besteedde in de uitzending van 11-10-2004 aandacht aan de verkooppraktijken van , al dan niet toevallig, keukenwinkels allen behorend tot de DMG groep. Via internet is deze uitzending nog te bekijken! Er is blijkbaar meer aan de hand dan alleen een paar schreeuwerds op een forum.Buiten dit medium zijn er NERGENS negatieve reacties te zien over DMG
Re: Agressief!
Diep triest.Eigenlijk is het gesprek zo gegaan:
EB: Zeg verkopertje, je kunt je fout goed maken door iets leuks en in mijn voordeel te schrijven op Tros Radar.
Antwoord verkoper: Ja, baas (en denkt, gelukkig ik mag nog even blijven werken).
Re: Agressief!
Ja sorry hoor, een beetje aso misschien, 2 berichten van mijzelf onder elkaar, maar de Tros is weer vinnig aan het modereren geweest en ten onrechte!!
Doet afbreuk aan dit topic.
Wat ik als laatste heb gelezen waren 2 berichtjes die tussen deze 2 van mij stonden:
1 van Rikketik en daarop een reactie van Keukenspecialist.
Doet afbreuk aan dit topic.
Wat ik als laatste heb gelezen waren 2 berichtjes die tussen deze 2 van mij stonden:
1 van Rikketik en daarop een reactie van Keukenspecialist.