LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Wij zijn van plan binnenkort een keuken aan te schaffen en waren zaterdag toevallig bij Henry's kitchen. Dit was de eerste keukenzaak waar we gingen praten met een verkoper. We waren bezig een beetje een nieuwe keuken te schetsen, paneeltjes en werkblad waren we uit, de afmetingen van de meeste onderkastjes ook een beetje. Maar we hadden nog geen idee over over al dan niet bovenkasten en wat voor koelkast, magnetron meubel en zo. We zouden een vervolgafspraak maken.
Komt de filiaalhouder binnen en zegt dat als we nu besluiten bij Henry's kitchen een keuken te bestellen dat hij bereid is om ons 'uit de markt te kopen' door ons een gratis massief houten werkblad te geven. Gaf aan dat die dag (zaterdag) in zijn filiaal en een ander filiaal amper wat verkocht was en dat hij daarom ons dit grootse gebaar kon maken.
Maar wij waren helemaal nog niet zo ver, was ons eerste serieuze bezoek aan een keukenzaak (daarvoor alleen maar kijken).
We voelden ons onder druk gezet en hebben geweigerd. Wel hebben we een vervolg afspraak gemaakt, waarbij de verkoper (die zich verontschuldigde voor zijn baas) een aantal alternatieven voor ons zal uittekenen.
Is dit nu standaard in keukenland? Gaat het zo slecht met Henry's kitchen cq keukenverkoopland in het algemeen dat ze dit soort pogingen moeten ondernemen?
Komt de filiaalhouder binnen en zegt dat als we nu besluiten bij Henry's kitchen een keuken te bestellen dat hij bereid is om ons 'uit de markt te kopen' door ons een gratis massief houten werkblad te geven. Gaf aan dat die dag (zaterdag) in zijn filiaal en een ander filiaal amper wat verkocht was en dat hij daarom ons dit grootse gebaar kon maken.
Maar wij waren helemaal nog niet zo ver, was ons eerste serieuze bezoek aan een keukenzaak (daarvoor alleen maar kijken).
We voelden ons onder druk gezet en hebben geweigerd. Wel hebben we een vervolg afspraak gemaakt, waarbij de verkoper (die zich verontschuldigde voor zijn baas) een aantal alternatieven voor ons zal uittekenen.
Is dit nu standaard in keukenland? Gaat het zo slecht met Henry's kitchen cq keukenverkoopland in het algemeen dat ze dit soort pogingen moeten ondernemen?
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Of dit voor heel keukenland zo werkt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er geruchten in de markt zijn dat Henrys Kitchens overgenomen zijn of overgenomen gaat worden.Is dit nu standaard in keukenland? Gaat het zo slecht met Henry's kitchen cq keukenverkoopland in het algemeen dat ze dit soort pogingen moeten ondernemen?
En ze geven geen massief houten blad, ze tellen het massief houten blad bi de keuken en geven minder korting op de kasten. Wat wel heel normaal is in keukenland, maar waar is dat niet. Korting is iets wat er bijgeteld wordt om later weg te kunnen geven.
En die vervolgafspraak, succes ermee. Besef wel dat ze 25% aanbetaling vragen en dat je daarna de resterende 75% vooraf en voor levering betaald dient te hebben. Als de keuken geleverd wordt heb je dus 100% betaald!
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Ik wist dat dus echt niet. Aanbetalen: oké, betalen voor levering: ik zou zeggen : no way . Of is dat ook al standaard in keukenland??En die vervolgafspraak, succes ermee. Besef wel dat ze 25% aanbetaling vragen en dat je daarna de resterende 75% vooraf en voor levering betaald dient te hebben. Als de keuken geleverd wordt heb je dus 100% betaald!
dat van die korting en dat gratis keukenblad: de verkoper zelf had vlak daarvoor uitgelegd hoe dat werkt met korting, dus dat vermoeden wij al.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Wat voor keuken heb je daar gezien?
KS
KS
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 08 sep 2005 14:45
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Kijk eens bij andere berichten over Henry's kitchen, volgens mij bedenk je je dan of je daar je keuken wilt kopen. Veel over geschreven reeds.
Gr. Happy
Gr. Happy
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Dat is ook de reden dat ik mijn vraag stel om welke deur het gaat.
Henrys Kitchens verkoopt alles onder de naam Diamond Collectie en heeft alle modellen een eigen naam gegeven. Je praat in werkelijkheid over Schuller Creativ, NEXT125, Herbos, Hebaform en er zullen er nog wel meer zijn.
Dus als er geschreven wordt om welke deur het gaat, is er misschien een advies aan de vraagsteller te geven waar deze deur wellicht ook te verkrijgen is en waarbij de klant GEEN aanbetaling hoeft te doen. Wie weet.
KS
Henrys Kitchens verkoopt alles onder de naam Diamond Collectie en heeft alle modellen een eigen naam gegeven. Je praat in werkelijkheid over Schuller Creativ, NEXT125, Herbos, Hebaform en er zullen er nog wel meer zijn.
Dus als er geschreven wordt om welke deur het gaat, is er misschien een advies aan de vraagsteller te geven waar deze deur wellicht ook te verkrijgen is en waarbij de klant GEEN aanbetaling hoeft te doen. Wie weet.
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Agressieve verkoopmethodes zijn normaal in keukenwereld. Sommige kleine zaken uitgezonderd. In Alphen aan de Rijn bij "uwkeukenadviseur.nl" (eigendom van ene VERKERK). Ook daar moet vlak voordat je weggaat, direct getekend worden, anders gaat het fantastische aanbod niet door. Er wordt echter aan pure misleiding gedaan.
Om de proef op de som te nemen zijn we ook naar een keukenzaak in Rotterdam geweest. Op de kladberekening(krijg je niet in je bezit) van de verkoper, stonden (oa) deurdempers. In totaal 10 stuks voor 25 euro per stuk. Nu had ik gezien dat je die deurdempers kon bijbestellen voor 5 euro per stuk!! Bovendien zijn de deurdempers sowieso inbegrepen in de kastjesprijs. Kortom, er wordt 3dubbel genaaid. Omdat we toch wel erg twijfelden, kregen we in het laatste aanbod nog eens 2 massieve houten legplanken voor aan de muur. Nog eens 500 euro bij het toch al zo fantastische aanbod. Maar wel even tekenen graag voordat je weggaat.
In werkelijkheid is de verkoper natuurlijk bang dat je eenzelfde offerte aanvraagt bij een andere zaak. Terecht natuurlijk. Maar als zijn aanbod werkelijk zo goedkoop en redelijk is, zou de verkoper zich geen zorgen hoeven te maken.
Om de proef op de som te nemen zijn we ook naar een keukenzaak in Rotterdam geweest. Op de kladberekening(krijg je niet in je bezit) van de verkoper, stonden (oa) deurdempers. In totaal 10 stuks voor 25 euro per stuk. Nu had ik gezien dat je die deurdempers kon bijbestellen voor 5 euro per stuk!! Bovendien zijn de deurdempers sowieso inbegrepen in de kastjesprijs. Kortom, er wordt 3dubbel genaaid. Omdat we toch wel erg twijfelden, kregen we in het laatste aanbod nog eens 2 massieve houten legplanken voor aan de muur. Nog eens 500 euro bij het toch al zo fantastische aanbod. Maar wel even tekenen graag voordat je weggaat.
In werkelijkheid is de verkoper natuurlijk bang dat je eenzelfde offerte aanvraagt bij een andere zaak. Terecht natuurlijk. Maar als zijn aanbod werkelijk zo goedkoop en redelijk is, zou de verkoper zich geen zorgen hoeven te maken.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Hé KS,
effe of topic.
Aangezien jij veel van keukens weet, misschien kan jij me iets zeggen over Alma keukens (http://www.alma-kuechen.de/index_nl.htm). Geen van niemand van de insiders kent het merk.
En zijn kunststoffrontjes nou hetzelfde als folie of niet?
grtz,
NJ
effe of topic.
Aangezien jij veel van keukens weet, misschien kan jij me iets zeggen over Alma keukens (http://www.alma-kuechen.de/index_nl.htm). Geen van niemand van de insiders kent het merk.
En zijn kunststoffrontjes nou hetzelfde als folie of niet?
grtz,
NJ
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Ik ken het merk niet. Voor de goede orde, de topic gaat over Henrys Kitchens en de ervaring van een bezoeker/ster aan die showroom.
KS
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Om precies te zijn meneer de keukenspecialist gaat het over agressieve verkoopmethodes bij keukenspecialisten. Henry's Kitchen is al genoemd en daarna ook uw keukenadviseur.nl
Ik ben benieuwd, want een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Wellicht zijn er meer.
Ik ben benieuwd, want een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Wellicht zijn er meer.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
We hebben de deur Jersey gezien. Dat is een paneeldeur met verticale lamellen. Zo'n soort deur hebben we bij diverse andere keukenhandelaren ook gezien, maar wij gingen dus gewoon nietsvermoedend een zaak binnen.Geplaatst op 27 Sep 2005 07:34 door keukenspecialist
Wat voor keuken heb je daar gezien?
KS
Overigens, gezien inderdaad de vele berichten en ons onprettige gevoel dat we na ons bezoek over hadden, denken we er aan om de afspraak voor zaterdag te annuleren. Echtgenoot en ikzelf hebben al afgesproken dat we nimmer dezelfde dag accoord gaan. Vandaag een aanbod, dan morgen ook.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Volgens mijn informatie is dit een Herboss keuken http://www.herboss.nl of een Hebaform http://www.hebaform.nlWe hebben de deur Jersey gezien. Dat is een paneeldeur met verticale lamellen. Zo'n soort deur hebben we bij diverse andere keukenhandelaren ook gezien, maar wij gingen dus gewoon nietsvermoedend een zaak binnen.
Wellicht kun je met een van deze fabrikanten kontakt op nemen voor een dealer bij jou in de buurt. Ik denk dat het een wijs besluit is om de afspraak van zaterdag as. te annuleren. Maar het is jullie keuze.
Succes
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
bedankt voor de informatie. Ik heb de afspraak voor zaterdag afgezegd met Henry's kitchen en ga eens verder kijken/informeren met behulp van onder andere jouw gegevens.Volgens mijn informatie is dit een Herboss keuken www.herboss.nl of een Hebaform www.hebaform.nl
Wellicht kun je met een van deze fabrikanten kontakt op nemen voor een dealer bij jou in de buurt. Ik denk dat het een wijs besluit is om de afspraak van zaterdag as. te annuleren. Maar het is jullie keuze.
Nogmaals: fijn dat er een keukenforum is en dat je daar wijzer van wordt.
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
En ben je al iets wijzer geworden?mieks
Geplaatst op 28 Sep 2005 13:31 door mieks
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Wat ik werkelijk niet begrijp is dat men er nog steeds intrapt om flinke aanbetalingen te doen voor wat dan ook maar. Als een bedrijf in de tussenliggende tijd falliet gaat ben je gewoon je geld kwijt. Aanbetalen is beslist niet verplicht, al maakt men ons dat graag wijs. Als de koper gewoon voet bij stuk houdt gaat de verkoper echt wel om. Die wil gewoon verkopen. Het is mij nog nooit overkomen dat men niet bereid was om zaken te doen ook al wilde ik beslist géén aanbetaling doen. Ik heb toch inmiddels al heel wat (dure) spulletjes gekocht, en ik heb nog nooit iets betaald vóórdat het bij mij in huis staat. Dan pas betaal ik, gelijk oversteken noemen ze dat. Heel wat bedrijven hebben tegenwoordig mobiele pinapparaten bij zich, dus dat gaat prima.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
Het blijft gewoon moeilijk voor de klant.
Henry s kitchen , nieuw met een oude formule.
Zij willen zich in de markt profileren.
Er word geoppert dat dit bedrijf weer wordt overgenomen.
Mijn inziens zijn er weinige of geen gegadigde in de markt.
Ook niet de , hier veel genoemde MANDEMAKERS GROEP.
DMG neemt echt wel goede keukenzaken over maar geen MICKY MOUSE
winkels.
Een nieuwe formule in de markt zetten wil niet zeggen dat je gelijk succes hebt.
Dit is overgens de eigenaar in het verleden wel zeer goed gelukt, echter alleen de muntjes tellen.dat schijnt niet meer te werken.
Henry s kitchen , nieuw met een oude formule.
Zij willen zich in de markt profileren.
Er word geoppert dat dit bedrijf weer wordt overgenomen.
Mijn inziens zijn er weinige of geen gegadigde in de markt.
Ook niet de , hier veel genoemde MANDEMAKERS GROEP.
DMG neemt echt wel goede keukenzaken over maar geen MICKY MOUSE
winkels.
Een nieuwe formule in de markt zetten wil niet zeggen dat je gelijk succes hebt.
Dit is overgens de eigenaar in het verleden wel zeer goed gelukt, echter alleen de muntjes tellen.dat schijnt niet meer te werken.
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
allemaal leuk hoor die negatieve verhalen. Misschien was op dat moment de omzet zo dermate belangrijk dat hij niet anders kon!!!
Denk daar een aan.
jaja ik ben ook verkoper in het keukenvak en ik heb ook wel eens een mindergoede dag/week maar dan hangt ook mijn baas in mijn nek, dus AKTIE REACTIE. Jammer
Denk daar een aan.
jaja ik ben ook verkoper in het keukenvak en ik heb ook wel eens een mindergoede dag/week maar dan hangt ook mijn baas in mijn nek, dus AKTIE REACTIE. Jammer
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
HK verkoopt ook het merk Beckermann, dit merk wordt ook in de winkels van Keuken Compact verkocht.
Misschien kunt u hier iets mee....
Misschien kunt u hier iets mee....
-
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 08 jan 2004 20:40
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
En het model waar henrys kitchens die naam aan gegeven heeft, wordt door beckerman gemaakt?
KS
KS
Re: agressieve filiaalhouder Henry's Kitchen: is dit normaal
we dwalen af van de doelstelling van dit forum volgens mij.