LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve verkoopmethode Brugman: oplichterij!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Angel25

Agressieve verkoopmethode Brugman: oplichterij!

Ongelezen bericht door Angel25 »

Afgelopen zaterdag ben ik bij Brugman Keukens geweest om een offerte te laten maken. Ik had reeds een offerte van een kleinere speciaalzaak en wilde graag een vergelijking. Na een uur bij Brugman te hebben gezeten kwamen ze met een totaalprijs (ongeveer EUR 8.500,-) welke na de verrekening van alle kortingen iets hoger uitkwam dan mijn andere offerte. Ik gaf aan dat ik er graag even over na wou denken en beide offertes eens even op m'n gemak door wou nemen thuis om daarna tot een besluit te komen, maar daar namen ze geen genoegen mee. Op zich was het prijsverschil niet heel erg groot, en ik had ook aangegeven dat dàt niet het twijfelpunt voor mij was, meer het totaalplaatje van beide offertes en de mogelijkheid om er nog even rustig over na te denken.

Uiteindelijk moest de "manager" van het filiaal erbij komen om mij te overtuigen, terwijl ik al diverse malen had aangegeven niet van plan was om vandaag een handtekening te zetten. Toen had hij ineens een hele speciale prijs voor mij en geloof het of niet: ineens kon ik de keuken van EUR 8.500,-- voor EUR 3.000,-- krijgen! Een korting van maarliefst 5.500,-! Belachelijk!!! Met andere woorden: als ik al meteen JA had gezegd hadden ze me dus minimaal voor 5,5 duizend getild. Deze agressieve verkoopmethode heeft mij in ieder geval voorgoed genezen van Brugman Keukens. Al zou ik een keuken voor niks krijgen daar, dan zou ik 'm nog niet willen.

Groetjes
A

kanovaarder

Re: Agressieve verkoopmethode Brugman: oplichterij!

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Brugman keukens.

Zakendoen is hard en u heeft in ieder geval zeer verstandig gehandeld want velen gaan op een zonnige zondag keukens kijken en zitten door dit soort aggressieve verkoopmethodes veel te snel aan een keuken vast van vele, vele duizenden euro's en dan nog gekocht bij zo'n firma die nergens bij is aangesloten of waarbij op dit internet opvallend veel klachten over zijn

Maar.......... ook u had bij die Brugman eisen kunnen stellen die dan heel goed op de koopovereenkomst moet komen te staan.

Voorwaarden zoals:
Leveringstijd
Aanbetaling en restbetaling na correcte plaatsing
Ruimere garantievoorwaarden

Dit kan als men de zin gebruikt: "In aanvulling/afwijking van de Algemene Voorwaarden komen koper en verkoper overeen dat.........."
waarna u met diezelfde scherpte als die de verkoper gebruikt onderhandelt!

Maar wie van 5500,- euro naar 3000,- duikt is inderdaad weinig te vertrouwen en zal ongetwijfeld een aantal addertjes onder het gras hebben.

Dit is dan ook meer geschreven voor hen die (met de nodige assertiviteit gewapend !!!) ook eens betere voorwaarden wil gaan bedingen.

Grootvader

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

de keuken van EUR 8.500,-- voor EUR 3.000,--
:lol: En wat kreeg je voor moois voor deze prijs ?
Deze agressieve verkoopmethode

Als het verhaal al klopt, dan valt dit niet onder agressieve verkoop, maar onder oplichting.
Mes op de keel zetten en intimidatie is agressief, een woekerprijs vragen valt hier dus niet onder.

Angel25

Ongelezen bericht door Angel25 »

Een complete keuken (3,60 m breed) van (volgens Brugman) A-kwaliteit inclusief alle apparatuur (combi-magnetron, vaatwasser, keramische kookplaat, schouwkap, koelkast).

En het verhaal klopt, waarom zou ik het anders hier vertellen?

Groetjes
A

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Mes op de keel zetten.... is agressief
En waar begint afpersing dan?

mar53

Ongelezen bericht door mar53 »

Ik vind je hartstikke stom dat je niet hebt gekocht voor die 3000.--....
Ik denk niet dat je de keuken daarvoor bij Brugman kan kopen.

Ze hebben je uitgespeeld, zoals jij de keukenzaken uitspeelt.
Jij zegt met het mes op de keel??? DAT DOE JIJ KLANT!!!!!

Je had JA moeten zeggen. Je had em niet gekregen.

Jij bent een idiale klant.

Jij wilt niet voor en dubbeltje ( die hebben we nog steeds toch) op de eerst rang zitten. Succes met je mooie nieuwe keuken en tot over 3 jaar.

m vr gr
Mar 53

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nu zet de klant ineens het mes op de keel bij brugman!!?
Klant geeft aan prijsopgave te willen, en niet die dag te willen tekenen.
Dit is conform CBW voorwaarden, die Brugman als lid dient toe te passen.
Echter brugman stelt alles in het werk om, in tegenstelling tot wens van de klant, direct een handtekening te verkrijgen.

3000,- lijkt wel heel goedkoop. Ik ben bang dat als je daar voor getekend had, achteraf elk middel tot prijsopdrijving gebruikt zou worden zodra je wat aanpast (plintje, verlichting etc)

Gesloten