LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] annuleren werkblad

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
remcoh

annuleren werkblad

Ongelezen bericht door remcoh »

begin deze maand hebben wij bij ikea een stenen werkblad besteld.

volgens een medewerker zou de levertijd 3 weken bedragen.

bij de ikea vestiging is een prijsberekening gemaakt en er werd ons verteld dat een firma contact met ons zou opnemen voor het inmeten. dit gebeurde niet en omdat we zelf ook in een drukke tijd zitten ging 1,5 week voorbij. toen zelf maar eens gebeld met de inbouwfirma en zij beweren geen order te hebben ontvangen. e wat erger is: de levertijd is volgens de inbouwfirma geen drie, maar 6 weken, en dan komt er ook nog een weekje bij tot het moment van inmeten. dit komt voor ons heel slecht uit omdat wij dan thuis een feestje gepland hebben

de vraag is nu: kan ik deze bestelling annuleren? in de leveringsvoorwaarden staat dat werkbladen niet geannuleerd kunnen worden omdat ze meteen na bestelling in produktie worden genomen. dit is met dit blad zeker niet het geval omdat het nog niet ingemeten is en we zelfs de kleur nog niet hebben doorgegeven (dat moesten we bij het inmeten maar doorgeven)

ik heb van ikea twee papieren gekregen: 1 offerte met de prijs van het blad en een kopie van een installatie order naar het montagebedrijf. ik vraag me dus af of er uberhaupt al sprake is van een overeenkomst en als dat wel zo is, of men mij hier aan kan houden...

ben erg benieuwd

zelfstandigste

Re: annuleren werkblad

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een overeenkomst is een afspraak tussen 2 partijen, blijkbaar heeft 1 partij zich niet aan de overeenkomst gehouden dus is overeenkomst ongeldig. Let wel als u juridisch stevig wilt staan dient u een aangetekend schrijven te sturen met daar in een redelijke termijn vermeld om tot overeenkomst te komen (nog 1 week om blad te leveren bijvoorbeeld) en de firma direct in gebreke te stellen.

6 weken is wel heel erg lang trouwens.............

good luck. :wink:

Gesloten