Laatst zag ik in een woonblad een artikel over KitchenAid. Ik heb meer informatie opgevraagd en inmiddels gekregen. Ze hebben originele oplossingen. En ze profileren zich als een leverancier in het topsegment.
Maar hoe zit het met de kwaliteit. Wie heeft ervaringen met de producten van Kitchenaid? En dan bedoel ik natuurlijk niet hun keukenrobot, maar de inbouwapparatuur.
Het is amerikaanse bonkige degelijkheid. Robuust.
Ik heb alleen mijn twijfels over het gebruikgemak van hun ovens. De zijwanden zijn aan de binnenkant geperforeerd met ontzettend veel gaatjes om zo de hete lucht te laten stromen. Hoe krijg je in die wanden (lees gaatjes) schoon ?
De vraag is of KitchenAid ook echt kwalitatief vergelijkbaar is met de bovenkant van de markt waar ze zich op richten Is daar wat over bekend, anders lijkt het toch wel op een marketinginspanning
Kijkende naar de winkeliers in Amsterdam e.o. waar KitchenAid wordt verkocht is dat in lijn met hun marketing doel namelijk de bovenkant van de markt (Bulthaup, Siematic, PoggenPohl). Je zou zeggen dat die winkeliers toch enig vertrouwen in het merk moeten hebben anders zouden ze dit niet voeren.