LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aswa ? never again !

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
ROGSTAEKER

aswa ? never again !

Ongelezen bericht door ROGSTAEKER »

Ik kocht 5 jaar geleden een dure keuken bij ASWA, maar ruim 3 jaar later kreeg ik problemen met het loopwerk van de uittrekkastjes.Een monteur kwam en stelde wat bij en zei dat het weer in orde was. Dit herhaalde zich 3maal tot de laatste monteur tot de ontdekking kwam dat de geleiders stuk waren en moesten worden vervangen.Een paar dagen later kreeg ik een mail met een offerte van € 490 !! en de mededeling dat de fabrikant geen garantie gaf op het loopwerk.
Ik heb toen naar de fabrikant gemaild en deze mailde me terug en zei me dat er 2 jaar garantie op het loopwerk was. De verkoper zei me toen dat hij bedoelde dat de fabrikant geen garantie meer gaf. Daar heb ik geen boodschap aan en ik ga er dan ook van uit dat wat zwart op wit staat bindend is.
Na veel telefoontjes over en weer werd de prijs eerst verlaagd naar € 315 en toen ik een brief naar de directeur had geschreven nog eens naar € 147
Daar was ik mee akkoord gegaan als er geen garantie was geweest (de keuken was ondertussen 5 jaar oud) maar ik ga er echter van uit dat het loopwerk amper een jaar na de garantie nog niet stuk mag gaan en verlangde volgens het conformiteitsbeginsel dat de reparatie uit coulance en service gratis zou plaatsvinden.
ASWA weigert dit.
Wat kan een bedrijf voor luttige €147 zijn naam te grabbel gooien !!
Ijskoude douche van mij !!
Ad

00sten

Re: aswa ? never again !

Ongelezen bericht door 00sten »

na 5 jr gebruik 1/5e van reparatie offerte als aanbod ter reparatie vind ik een net voorstel

16again

Ongelezen bericht door 16again »

verlangde volgens het conformiteitsbeginsel dat de reparatie uit coulance en service gratis zou plaatsvinden.
Volgens conformiteitsbeginsel dien je zelf juist een deel van de kosten mee te betalen. Uiteindelijk bedroegen eigen kosten slechts 30% , geen reden tot klagen dus.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Na 5 jaar normaal gebruik is het niet denkbeeldig dat het loopwerk minder soepel gaat. Nu krijgt u een nieuw loopwerk en gaan de lades weer als nieuw heen en weer.
U wordt dus beter van de reparatie, op grond daarvan lijkt een bijbetaling van 150 euro mij wel redelijk. (de 490 waar men mee begon is inderdaad belachelijk)

ROGSTAEKER

Ongelezen bericht door ROGSTAEKER »

00sten schreef:na 5 jr gebruik 1/5e van reparatie offerte als aanbod ter reparatie vind ik een net voorstel
Met €95 zou ik dan ook akkoord zijn gegaan.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

de 490 waar men mee begon is inderdaad belachelijk
Het lijkt alsof er hoog wordt ingezet, al is het onbekend om hoeveel uittrekkastjes het hier gaat

Gesloten