LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]De keukenmarkt. TIPS[/b]
-
[b]De keukenmarkt. TIPS[/b]
De keukenmarkt is voor veel particulieren een ondoorzichtige markt. Mensen zijn bang te veel te betalen en op het verkeerde been gezet te worden. Dit heeft de handel zelf gecreëerd. Er worden vreemde kortingen gegeven in percentage of bijvoorbeeld in gratis apparaten, terwijl de bruto adviesprijs door de handel steeds verder omhooggeschroefd wordt.
Objektieve tips:
-Vergelijk alleen de totale eindprijs.
-Geeft een handelaar alleen korting op apparatuur, vraag dan of dit ook zo is zonder aankoop van de kasten.
-Besef dat apparatuur in duitsland niet altijd is goed gekeurd voor de nederlandse markt. Bij brand is de eigenaar verantwoordelijk en met onjuiste apparatuur betaald de verzekering niet uit.
-Prijzen in nederland liggen evenhoog als in duitsland. De handelaar bepaald uw prijs,niet het land waar U koopt. Voor duitse Fabrikanten is er geen verschil tussen nederlandse en duitse afnemers.
-Verlang altijd een specifieke tekening en laat deze door een concurrent op juistheid controleren. U leert al snel de vakmensen kennen omdat er erg veel fouten worden gemaakt door vberkopers die geen verstand hebben van keukenplanning. Krijgt U geen tekening omdat men bang is dat U naar een concurrent gaat, dan is meestal de prijs te hoog.
-Als U prijzen vergelijkt vergelijk dan altijd appels met appels en peren met peren. Kik naar de laden en scharnieren,zijn die van Hettich, Blum of Salice of een ander merk. Hier zit weldegelijk kwaliteitsverschil in.
-Teken nooit voor een offerte. Veel mensen zijn U voorgegaan en zijn zich er niet bewust van, dat ze een keuken gekocht hebben, tot dat de offerte op tafel ligt bij de concurrent. de offerte is een koopcontract !
-Materialen :
Folie is de goedkoopste kunststof deuruitvoering. Folie kan loslaten omdat het in een warm stadium wordt aangebracht en in een andere vorm afkoeld. Het loslaten van folie komt veel vor als er vocht en warmte bij komt. Men noemt dit het geheugen van het materiaal. Vraag naar de garantie,ook na 5 jaar.
Melamine is vlak kunststof materiaal,meestal op gehard spaanplaat. Dit is slijtvaster en stootvaster dan Folie op MDF.
Spaanplaat is harder dan MDF en meestal beter. MDF is nodig bij hele dunne kunststoiffen, omadt er structuur anders door de folie heen zichtbaar is.
HPL deuren zijn de beste kunststof deuren. Dit is lamineerd kunststof op plaat materiaal. Slijtvast,stootvast maar iets duurder.
Het alternatief is gelakte keukens. Er zijn hele goede lakken op de markt, die alleen niet door alle fabrikanten worden gebruikt. Het is voor een leek slecht te zien wat de kwaliteit is van de lak. Vraag de verkoper een onster om stootvastheid te testen en kijk goed naar het gladde oppervlak met tegen licht. De beste lakfronten zijn perfect maar helaas duur. (Voor mij de ultieme Design mogelijkheid)
30 jaar keukenervaring heeft mij er toe geleid nog meer aan voorlichting te doen,omdat fouten door verkopers , aannemers, monteursen ook de klanten zelf tot grote problemen kunnen leiden. U bent gewaarschuwd.
Wilt U contact, reageer dan, ik neem contact met U op.
Objektieve tips:
-Vergelijk alleen de totale eindprijs.
-Geeft een handelaar alleen korting op apparatuur, vraag dan of dit ook zo is zonder aankoop van de kasten.
-Besef dat apparatuur in duitsland niet altijd is goed gekeurd voor de nederlandse markt. Bij brand is de eigenaar verantwoordelijk en met onjuiste apparatuur betaald de verzekering niet uit.
-Prijzen in nederland liggen evenhoog als in duitsland. De handelaar bepaald uw prijs,niet het land waar U koopt. Voor duitse Fabrikanten is er geen verschil tussen nederlandse en duitse afnemers.
-Verlang altijd een specifieke tekening en laat deze door een concurrent op juistheid controleren. U leert al snel de vakmensen kennen omdat er erg veel fouten worden gemaakt door vberkopers die geen verstand hebben van keukenplanning. Krijgt U geen tekening omdat men bang is dat U naar een concurrent gaat, dan is meestal de prijs te hoog.
-Als U prijzen vergelijkt vergelijk dan altijd appels met appels en peren met peren. Kik naar de laden en scharnieren,zijn die van Hettich, Blum of Salice of een ander merk. Hier zit weldegelijk kwaliteitsverschil in.
-Teken nooit voor een offerte. Veel mensen zijn U voorgegaan en zijn zich er niet bewust van, dat ze een keuken gekocht hebben, tot dat de offerte op tafel ligt bij de concurrent. de offerte is een koopcontract !
-Materialen :
Folie is de goedkoopste kunststof deuruitvoering. Folie kan loslaten omdat het in een warm stadium wordt aangebracht en in een andere vorm afkoeld. Het loslaten van folie komt veel vor als er vocht en warmte bij komt. Men noemt dit het geheugen van het materiaal. Vraag naar de garantie,ook na 5 jaar.
Melamine is vlak kunststof materiaal,meestal op gehard spaanplaat. Dit is slijtvaster en stootvaster dan Folie op MDF.
Spaanplaat is harder dan MDF en meestal beter. MDF is nodig bij hele dunne kunststoiffen, omadt er structuur anders door de folie heen zichtbaar is.
HPL deuren zijn de beste kunststof deuren. Dit is lamineerd kunststof op plaat materiaal. Slijtvast,stootvast maar iets duurder.
Het alternatief is gelakte keukens. Er zijn hele goede lakken op de markt, die alleen niet door alle fabrikanten worden gebruikt. Het is voor een leek slecht te zien wat de kwaliteit is van de lak. Vraag de verkoper een onster om stootvastheid te testen en kijk goed naar het gladde oppervlak met tegen licht. De beste lakfronten zijn perfect maar helaas duur. (Voor mij de ultieme Design mogelijkheid)
30 jaar keukenervaring heeft mij er toe geleid nog meer aan voorlichting te doen,omdat fouten door verkopers , aannemers, monteursen ook de klanten zelf tot grote problemen kunnen leiden. U bent gewaarschuwd.
Wilt U contact, reageer dan, ik neem contact met U op.
Re: [b]De keukenmarkt. TIPS[/b]
Objectieve vakman.
We zijn bezig met een offerte voor een Systemat sm 4030 gl, greeploos hoogglans gelakt.
Heeft systemat goede scharnieren / lades?
Er werd op het forum gesproken over nieuwe dempers bij systemat? Hoe zit dit?
Heeft systemat een goede kwaliteit lak?
Verder nog specifieke dingen waarbij ik op moet letten bij dit merk?
Groet,
poortm (poortmh at hotmail.com)
We zijn bezig met een offerte voor een Systemat sm 4030 gl, greeploos hoogglans gelakt.
Heeft systemat goede scharnieren / lades?
Er werd op het forum gesproken over nieuwe dempers bij systemat? Hoe zit dit?
Heeft systemat een goede kwaliteit lak?
Verder nog specifieke dingen waarbij ik op moet letten bij dit merk?
Groet,
poortm (poortmh at hotmail.com)
-
Systemat heeft een prima kwaliteit, ook de laden en scharnieren van het merk Blum. De lade demping, Blummotion genoemd, is bij de meeste fabrikanten inmiddels standaard. Ook bei de minder goede laden van bijvoorbeeld Hettich is een demping-systeem ingebouwd. Demping op de scharnieren is vrijwel bij alle merken leverbaar, maar nog niet overal standaard.
Bij dit merk is de lak prima.
één opmerking : Let op de prijs.
Er kunnen grote verschillen optreden bij de diverse Systemat handelaren.
Succes,
de objektieve vakman
Bij dit merk is de lak prima.
één opmerking : Let op de prijs.
Er kunnen grote verschillen optreden bij de diverse Systemat handelaren.
Succes,
de objektieve vakman
kleine correctie
laden en scharnieren zijn bij systemat niet van blum maar van hettich
verder is systemat een machtig mooi product!!
grote correctie : verhaal bevat wel meer onzin.
kleine correctie
Moet toch een iets grotere correctie worden.
De korf en lade geleiders van Hettich hebben veel problemen bij de Systemat klanten veroorzaakt De fabrikant is overgestapt naar de geleiders van het merk Grass..
Deze problemen zijn nu een uitzondering geworden.
Moet toch een iets grotere correctie worden.
De korf en lade geleiders van Hettich hebben veel problemen bij de Systemat klanten veroorzaakt De fabrikant is overgestapt naar de geleiders van het merk Grass..
Deze problemen zijn nu een uitzondering geworden.
jaaaaaaaaaaa je hebt gelijk!!!!
maar de scharnieren zijn nog steeds hettich en die bevallen zeer goed!!!
en de kern van het verhaal blijft gelukkig hetzelfde.
systemat is een machtig mooi product!
maar de scharnieren zijn nog steeds hettich en die bevallen zeer goed!!!
en de kern van het verhaal blijft gelukkig hetzelfde.
systemat is een machtig mooi product!
Jullie slaan nu echt door......meiden.
gelukkig dat jij er bent, blijft het toch in evenwicht met je af en toe doelloze reacties.......jochie...
Wat een onzin. Dat noemt zich objectief. Klinkt meer als een gefrustreerde verkoper.Besef dat apparatuur in duitsland niet altijd is goed gekeurd voor de nederlandse markt. Bij brand is de eigenaar verantwoordelijk en met onjuiste apparatuur betaald de verzekering niet uit.
-Prijzen in nederland liggen evenhoog als in duitsland.
De apparatuur is in de regel exact hetzelfde als in Nederland. Geen enkele betrouwbare verzekering zal er bezwaar tegen maken dat de apparatuur uit Duitsland komt.
Prijzen in Nederland liggen helaas vaak wel een stuk hoger.
Objectieve tip:
Ga bij meerdere zaken langs, waaronder een zaak in Duitsland. Dan kun je zelf vaststellen waar de prijs het beste is. Geloof vooral geen van de verkopers in dit forum op voorhand dat de prijzen in Nederland even laag liggen.
Wil je dolgraag een keuken kopen in Nederland? Ga dan eerst naar Duitsland vraag daar een offerte mee, en ga met die offerte shoppen in Nederland. Kun je met behulp van die offerte de Nederlandse prijzen wellicht toch op dat niveau krijgen.
Overigens vinden niet alle keukenzaken dit prettig als de consument dat doet, maar ja, de consumenten betalen uiteindelijk de rekening.
-
Sorry jawi, ik ben geen verkoper en ken de duitsemarkt van binnen en van buiten.
Beste vakman,
Verkoper of niet, nog steeds is de opmerking onzinnig over de verzekering. Op dit forum heb ik al meerdere keren onzinnige opmerkingen over aankopen in Duitsland gelezen. Dit lijkt meer op een poging om consumenten bang te maken, dan dat er een grond van waarheid in zit.
Ik heb ook al eens op dit forum gelezen dat de garantie niet in NL geldt, ook dat is klinklare onzin.
Verkoper of niet, nog steeds is de opmerking onzinnig over de verzekering. Op dit forum heb ik al meerdere keren onzinnige opmerkingen over aankopen in Duitsland gelezen. Dit lijkt meer op een poging om consumenten bang te maken, dan dat er een grond van waarheid in zit.
Ik heb ook al eens op dit forum gelezen dat de garantie niet in NL geldt, ook dat is klinklare onzin.
-
Nobilia levert al jaren honderden apparenper dag van duitsland naar nederland. Dit heeft heel veel problemen opgeleverd, omdat anvankelijk de juiste keuringen niet op alle apparaten waren toegepast.
Momenteel levert Nobilia, goedgekeurde apparaten naar nederland, dit zijn echter andere apparaten als er in duitsland worden geleverd.
Momenteel levert Nobilia, goedgekeurde apparaten naar nederland, dit zijn echter andere apparaten als er in duitsland worden geleverd.
We hebben in Europa vrij verkeer van goederen. Het staat consumenten daarmee vrij om waar dan ook binnen Europa goederen te kopen, en deze in Nederland te gebruiken, tenzij wij in Nederland expliciete wetgeving hebben die gebruik of bezit in Nederland uitsluit (bijvoorbeeld wapens, vuurwerk e.d.).
Keukenapparatuur mogen we daarom ook vrij in ieder Europees land aanschaffen. Een verzekeraar die daar bezwaar tegen zou maken, zou zich voor de rechter onsterfelijk belachelijk maken. Ik kan me nog iets voorstellen dat de verzekeraar iets meer bedenkingen zou hebben over het aanluiten zelf, als dat een activiteit zou zijn waarvoor je in Nederland ook een aparte certificering nodig hebt. Maar volgens mij mag je ook dat zelfs zelf doen (raad ik overigens niet aan).
In ons geval wou onze Duitse leverancier inderdaad niet aansluiten, en hebben we daarvoor een Nederlands bedrijf ingeschakeld.
Keukenapparatuur mogen we daarom ook vrij in ieder Europees land aanschaffen. Een verzekeraar die daar bezwaar tegen zou maken, zou zich voor de rechter onsterfelijk belachelijk maken. Ik kan me nog iets voorstellen dat de verzekeraar iets meer bedenkingen zou hebben over het aanluiten zelf, als dat een activiteit zou zijn waarvoor je in Nederland ook een aparte certificering nodig hebt. Maar volgens mij mag je ook dat zelfs zelf doen (raad ik overigens niet aan).
In ons geval wou onze Duitse leverancier inderdaad niet aansluiten, en hebben we daarvoor een Nederlands bedrijf ingeschakeld.