LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Koop nooit bij Bruynzeel![/b]
Re: [b]Koop nooit bij Bruynzeel![/b]
Ik kan mij voorstellen dat zo'n zaak ook zekerheid wil dat de klant zal betalen.
En de klant wil de zekerheid dat alles goed gaat, dus dit zal een zeker spanningsveld blijven.
Mogelijke oplossing; klant geeft bankgarantie af?
Oja, Scara, een opeltje moet ook kunnen starten. met de mogelijkheid van sturen alleen kom je niet ver.
Mijn keuken functioneert verder prima hoor. Nu maar hopen op een lange levensduur.(hij was duur genoeg)
En de klant wil de zekerheid dat alles goed gaat, dus dit zal een zeker spanningsveld blijven.
Mogelijke oplossing; klant geeft bankgarantie af?
Oja, Scara, een opeltje moet ook kunnen starten. met de mogelijkheid van sturen alleen kom je niet ver.
Mijn keuken functioneert verder prima hoor. Nu maar hopen op een lange levensduur.(hij was duur genoeg)
Een aanbetaling van 15 % bij opdracht is gangbaar ( Kan je als klant
eventueel wel onder uit
Een 2de betaling volgt dan van 80 %, de dag voor aflevering.
De laatste 5 % ( Bedrag komt meestal in de buurt van het montagebedrag ) als de keuken geheel gereed is.
Maar het bedrag moet wel in verhouding staan tot de nog uittevoeren
werkzaamheden.
Dus 2000 euro achterhouden omdat er nog een greepje mist, is niet
reeel.
eventueel wel onder uit
Een 2de betaling volgt dan van 80 %, de dag voor aflevering.
De laatste 5 % ( Bedrag komt meestal in de buurt van het montagebedrag ) als de keuken geheel gereed is.
Maar het bedrag moet wel in verhouding staan tot de nog uittevoeren
werkzaamheden.
Dus 2000 euro achterhouden omdat er nog een greepje mist, is niet
reeel.
Wij hebben het als volgt gedaan;Een 2de betaling volgt dan van 80 %, de dag voor aflevering.
*geen aanbetaling.
*95% van het bedrag na aflevering en contrôle of alles compleet
was, contant aan de chauffeur.
* de resterende 5% na montage, contant aan de monteur.
Eèn dag vooruit betalen vind ik riskant(ook al is het slechts èèn dag)
Stel dat de keukenzaak toch failliet is gegaan, en je krijgt op de dag van aflevering geen spullen.
Daar heb ik al voorbeelden van gelezen.
Klant heeft een order c.q. overeenkomst ondertekend. Klant is hiermede ook betalingsplichtig, ook voor een rechter! Dat is de wet. Dus wat is het probleem voor een keukenzaak om e.e.a. later te factureren. Geen enkel probleem, want als de klant niet betaald, worden de kosten voor de klant alleen maar groter. En mocht er service op de keuken zitten, bijvoorbeeld een beschadigde deur, zal de rechter het vonnis toewijzen, minus waarde beschadiging. Alleen keukenzaken zijn veelal bang. Eenmaal de poen binnen, einde klant!Ik kan mij voorstellen dat zo'n zaak ook zekerheid wil dat de klant zal betalen.
Dit klinkt wel erg bot.Eenmaal de poen binnen, einde klant!
De meeste ondernemers hebben toch wel hun beroepstrots?
Die regeling die ik hierboven heb beschreven werkt prima.
Het gaat er mij om dat er maar een paar keukenzaken in Nederland zijn die het lef en de trots hebben om bijvoorbeeld 10% na oplevering te factureren. Bij alle anderen moet het geld voor aflevering bijgeschreven staan op hun bankrekening. Hoezo keukentrots?
Gast schreef:
In de betaling zoals door Plien gedaan lopen m.i. beide partijen nauwelijks risico.
Zelfs een uitspraak van de rechter is geen garantie voor de keukenwinkel dat er inderdaad betaald wordt. Zoals uit TV programmas als "de deurwaarder" wel duidelijk wordt is het niet zo best gesteld met de betaalmoraal in Nederland. De keukenwinkel moet op haar beurt wel de rekeningen tijdig betalen.Klant is hiermede ook betalingsplichtig, ook voor een rechter! ....
In de betaling zoals door Plien gedaan lopen m.i. beide partijen nauwelijks risico.
Beste Scara,
hoe kom je erbij dat de goedkopere frontjes andere scharnieren blijken te hebben? Alle Bruynzeel Keukens hebben dezelfde scharnieren en dat zijn toch echt dezelfde scharnieren die Schuller ook heeft
hoe kom je erbij dat de goedkopere frontjes andere scharnieren blijken te hebben? Alle Bruynzeel Keukens hebben dezelfde scharnieren en dat zijn toch echt dezelfde scharnieren die Schuller ook heeft
Als ik het verhaal goed lees is Bruynzeel best bereid om jullie te helpen maar de nodige medewerking van jullie kant (moment van afleveren/aanbrengen) lijkt enigszins te ontbreken. Schakel ook je buren, familie, of vrienden in zodat je niet altijd zelf thuis hoeft te blijven. Met een beetje medewerking van beide kanten.....
NB ook de Keukenkampioen verlangt geen vooruitbetaling bij aankoop van een keuken! [/quote]
NB ook de Keukenkampioen verlangt geen vooruitbetaling bij aankoop van een keuken! [/quote]
-
Als je maar zorgt dat de volledige bedrag voor levering is bijgeschreven op de bankrekening van Keuken Kampioen. Maar het is nog steeds geen vooruitbetaling?NB ook de Keukenkampioen verlangt geen vooruitbetaling bij aankoop van een keuken
Wat vooruitbetaling betreft; wij hebben voordat de koopovereenkomst gemaakt werd het volgende aangegeven;
* geen aanbetaling
* betalen pas na aflevering
Als de winkel dit persè niet wil, kun je de tijd die je moet wachten op de koopovereenkomst besparen, en elders gaan kopen.
* geen aanbetaling
* betalen pas na aflevering
Als de winkel dit persè niet wil, kun je de tijd die je moet wachten op de koopovereenkomst besparen, en elders gaan kopen.
Zitten er geen addertjes onder het gras bij die 30 dagen regeling mbt het betalen van de keuken ? Wij zijn nog in onderhandeling, maar ik begreep dat Bruynzeel de betaling in dat geval helemaal overgeeft aan ATAG finance. Die ken ik niet. Feit is dan wel dat je niet zo gemakkelijk geld kunt achterhouden wanneer verkeerd is geleverd omdat ATAG finance dan waarschijnlijk een deurwaarder langs gaat sturen. Bruynzeel is nl al door ATAG betaald die de schuld overneemt om te kijken of ze de betrokken klanten wellicht nog een financiering kunnen aanbieden. Ik ben dus wat wantrouwig en vraag me af of iemand bekend is met dit bedrijf ?
Dit ligt eraan of je in die constructie met Atag-finance een aparte overeenkomst sluit:Zitten er geen addertjes onder het gras bij die 30 dagen regeling mbt het betalen van de keuken ? ..... ik begreep dat Bruynzeel de betaling in dat geval helemaal overgeeft aan ATAG finance.
-Als je alleen met Bruynzeel een overeenkomst heb dan gelden gewoon de CBW voorwaarden en kun je bij onvolledige levering gewoon een gedeelte van de betaling achterhouden.
-Heb je behalve een overeenkomst met Bruynzeel een aparte financieringsovereenkomst met ATAG finance dan liggen de zaken anders. In zo'n financieringsovereenkomst staat vaak dat je moet betalen, ongeacht de kwaliteit van de geleverde goederen. Primeline klanten van het failliete Horn en Verkerk zaten zo zonder keuken maar moesten wel betalen!
Wij hebben bij Bruynzeel in Venlo gekocht maar service ho maar !!!!!!!!
Als er iets is reageren ze niet eens. De klant wacht en wacht en wacht op antwoord.
Sorry maar als mens vind je dat belachelijk, je bent tenslotte klant
BRUYNZEEL hopelijk veranderen jullie de service. Wij zullen in ieder geval niet makkelijk meer bij Bruynzeel binnen lopen
Als er iets is reageren ze niet eens. De klant wacht en wacht en wacht op antwoord.
Sorry maar als mens vind je dat belachelijk, je bent tenslotte klant
BRUYNZEEL hopelijk veranderen jullie de service. Wij zullen in ieder geval niet makkelijk meer bij Bruynzeel binnen lopen
Dit berichtje zal je geen goede hoop geven. Onze keuken is april 2004 geleverd en nu nog steeds niet af. Ik bel me arm om maar weer contact te krijgen en bijvoorbeeld geleiders hersteld te krijgen. Om maar 1 voorbeeld te noemen; Monteurs staan hier vaker met de verkeerde deurtjes dan met de goede. Laatst stonden ze met een front voor een lade van 90cm breed terwijl we geen lade in deze maat hebben. Dan moet er dus weer een nieuwe besteld worden en duurt hetzomaar weer 6 weken. Ze vergeten dan ook nog aan te geven dat ze komen en staan dan dus voor een dichte deur, hier worden zij dan nog boos om ook. En al laten ze een keer per brief weten wanneer ze komen, dan komen ze toch maar niet en heb je dus voor niets een vrije dag genomen. Nu wacht ik weer op een telefonische reaktie die ik woensdag zou krijgen. Niet te geloven hoe klantonvriendelijk zij zijn, als je de keuken eenmaal hebt gekocht.
Ik wilde de koude douche al laten uitreiken an bruijnzeel, maar helaas is radar hiermee gestopt.
Ik wilde de koude douche al laten uitreiken an bruijnzeel, maar helaas is radar hiermee gestopt.
wil nog effe waarschuwen voor de betaling bij bruynzeel.
wij hebben ook getekend om te betalen 30 dagen na levering.
komen 2 weken voor levering aan dat dat bij ons niet kan omdat mijn man een eigenzaak heeft
wij worden nu gedwongen bij levering totaal bedrag contant af te rekenen als de vrachtwagen voor stopt??
nou ze zullen toch eerst alles binnen moeten zetten!
en dubbel checken!!
dus trap niet in die bruynzeel praatjes , nooit bruynzeel kopen!!!
wij hebben ook getekend om te betalen 30 dagen na levering.
komen 2 weken voor levering aan dat dat bij ons niet kan omdat mijn man een eigenzaak heeft
wij worden nu gedwongen bij levering totaal bedrag contant af te rekenen als de vrachtwagen voor stopt??
nou ze zullen toch eerst alles binnen moeten zetten!
en dubbel checken!!
dus trap niet in die bruynzeel praatjes , nooit bruynzeel kopen!!!
Bruynzeel zal zich simpelweg gewoon aan de overeenkomst moeten houden, en je kan gewoon betaling na 30 dagen eisen.wij worden nu gedwongen bij levering totaal bedrag contant af te rekenen als de vrachtwagen voor stopt??
bruynzeel verkondigt ijskoud dat in de kleine lettertjes staat , als hun betaalplan niet gaat, je verplicht bent vooraf te betalen .
echter in de kleine lettertjes staat nergens wanneer dat betaalplan niet werkt!!
het filiaal bruynzeel Heerlen had ons die informatie moeten doorgeven , echter wisten zij dat ook niet tijdens de koop???????
hun manager scheept ons af met dat dat dan nu ons probleem is!?
het hoofdkantoor in berg op zoom , wou ook geen medewerking leveren.
en verplicht ons vooraf te betalen?? dus hebben wij een brief gekregen waarin staat dat na overleg overeengekomen is te betalen als alles geleverd wordt.
m.a.w. we staan met de rug tegen de muur en moeten maar hopen dat alles goed komt.
dus beter is gewoon geen bruynzeel keuken te kopen.
als ik dan de pineut ben, kan ik tenminste nog iedereen waarschuwen!!!
echter in de kleine lettertjes staat nergens wanneer dat betaalplan niet werkt!!
het filiaal bruynzeel Heerlen had ons die informatie moeten doorgeven , echter wisten zij dat ook niet tijdens de koop???????
hun manager scheept ons af met dat dat dan nu ons probleem is!?
het hoofdkantoor in berg op zoom , wou ook geen medewerking leveren.
en verplicht ons vooraf te betalen?? dus hebben wij een brief gekregen waarin staat dat na overleg overeengekomen is te betalen als alles geleverd wordt.
m.a.w. we staan met de rug tegen de muur en moeten maar hopen dat alles goed komt.
dus beter is gewoon geen bruynzeel keuken te kopen.
als ik dan de pineut ben, kan ik tenminste nog iedereen waarschuwen!!!