LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Koop nooit bij Bruynzeel![/b]

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MGZ

[b]Koop nooit bij Bruynzeel![/b]

Ongelezen bericht door MGZ »

Bij ons nieuwbouwhuis 'hoorde' Bruynzeel. Als je daar kocht zou de keuken tijdens de bouw worden geplaatst en anders schoot je er ook nog 1000 euro bij in. Dus wij hebben onze keuken gekocht bij Bruynzeel.
Na een paar weken bleek dat de aannemer van de woning geen kookeilanden toestond (vraag me niet waarom). Bruynzeel was hiervan op de hoogte, maar had hem toch aan ons verkocht. Gevolg: eindeloos gestechel, de keuken werd uit het project gehaald en we kregen 1000 euro 'korting'.
Tot onze grote verrassing werd de keuken zoals afgesproken meteen na oplevering van het huis goed geplaatst door een extern bedrijf. De afzuigkap zat alleen niet bij de levering. Dat zou twee weken duren. Vervolgens belde iemand van Bruynzeel: we konden een andere afzuigkap krijgen, die kon eerder geleverd worden. Die wilden we niet, maar nu ontdekten we wel dat het model dat we eigenlijk wilden hebben (bestond volgens de verkoper niet in onze maat) wel bestaat! De verkoper wilde ons blijkbaar alleen maar Atag verkopen. Van een ander merk bestond hij wel!
Wij meldden bij Bruynzeel dat we ons belazerd voelen en dat we de Itho-afzuigkap willen hebben. Mevrouw gaat erachteraan, zal ons vandaag of morgen terugbellen. Dit horen we bijna twee weken. Dan belt ze dat het goedkomt. Volgende week komt iemand hem monteren. En helaas, dan kunnen niet, zoals afgesproken, de lichtbeschadigde kastdeurtjes vervangen worden (die werden één voor één apart geleverd en niet eens gemonteerd en daar moeten we steeds voor thuis blijven). Volgende week kan het niet op vrijdag, maar dat geeft niet; wij willen graag op dinsdag. Mevrouw gaat het proberen. Dagenlang horen we niets. Op woensdag vertelt ze dat ze toch vrijdag zullen komen. Zoals eerder gezegd kunnen wij dan niet, dus wordt het weer een week later.
Die maandag staat de monteur voor de deur. Zonder afzuigkap, want die zou bij ons staan (mevrouw aan de telefoon blijft zelfs even volhouden dat dat zo is, ik word boos). Die blijkt aangeboden te zijn toen wij er niet waren en van niets wisten. Hij staat in Bergen op Zoom. Die avond zal de monteur ons bellen en zo snel mogelijk de afzuigkap komen monteren. Hij belt niet, neemt niet op, beantwoordt zijn mail niet. Mevrouw van Bruynzeel zal hem nog eens bellen. We horen niets meer.
Wij worden hier heeeeeeeeeeeel wanhopig van! We hebben nu al vier weken een keuken zonder afzuigkap, waar we al zes weken geleden voor betaald hebben (want anders komt er geen keuken).Wat een ongelofelijk slechte organisatie! Koop nooit bij Bruynzeel!
Heeft iemand tips?

Plien

Re: [b]Koop nooit bij Bruynzeel![/b]

Ongelezen bericht door Plien »

Je zou kunnen proberen om naar itho zelf te bellen, en daar navragen of ze inderdaad een afzuigkap geleverd hebben aan bruynzeel.
Weet itho nergens van, kun je bruynzeel hiermee confronteren.

Vervelend allemaal zeg, sterkte ermee.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk Plien. :?

Itho zal die info waarschijnlijk niet geven! En denk je werkelijk dat Itho maar 1 kap levert aan Bruynzeel? Die leveren 10tallen van die dingen (of meer) en dus heeft het absoluut geen nut om Itho te contacteren!

Plien

Hallo gast,

Ben jij dezelfde als MGZ, dus topicstarter?
Lastig hoor , al die gasten.

Die kap heeft toch een typenummer.. En MGZ een naam +
de bewuste vestiging van bruynzeel.
Kun je toch aardig wat info verstrekken.
Bovendien schrijft MGZ dat bruynzeel ze een atag -kap wilde leveren.
Dus atag levert 10 tallen kappen en met itho doen ze bijna geen zaken.
Aangezien MGZ zelf met deze optie kwam.
Als laatste: Nee heb je en ja kun je krijgen.!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Koppelverkoop gonst altijd door mijn hoofd als ik verhalen lees van nieuwbouwhuizen, waar je bijna verplicht wordt een keuken van bedrijf X af te nemen.

Bruynzeel is lid van het CBW, dus kun je naar de geschillencommissie om schadevergoeding te eisen. Denk bijvoorbeeld aan de extra vrije dagen die je hebt moeten opnemen.

Gast

Je laat je toch geen keuken aansmeren bij ene nieuwbouwhuis?/ Gewoon de stelpost innen en zelf ergens een keuken uitzoeken en een goede prijs bedingen

windje

Ongelezen bericht door windje »

Beste mgz,
Als je binnen een project een keuken aanschaft kom je bij een of ander keuken bedrijf terecht die je gaat helpen met je keuken.maar die onzin dat bruynzeel je een kookeiland aansmeert en dat het achteraf blijkt dat het niet mogelijk is komt enkel maar door de aannemer die die regels opstelt.Wij hebben toevallig ook een bruynzeel keuken binnen het project gekocht en hebben exact hetzelfde meegemaakt.Alleen de fout die waarschijnlijk bij jullie gemaakt is,is dat de verkoper had moeten zeggen dat het onder voor behoud van goedkeuring aannemer zal zijn dan had geweten of het kon of niet voordat je keuken geplaats werd.
En al die klachten die jullie opnoemen wil niet zeggen dat het bij ieder project zo gaat.Er zijn toevallig klanten van bruynzeel die wel tevreden zijn met de keuken die ze geleverd krijgen.
Wij hebben hem nu zo'n 3 jaar staan en zijn nog steeds reuze tevreden.
En over je betaling had dan lekker gekozen voor de 30 dagen na betaling dan had je pas hoeven betalen nadat je keuken compleet gemonteerd in je huis stond.Had je dit gezeik ook niet gehad.Bruynzeel is op dit gebied de enige waar je niet vooruit hoeft te betalen!!!! en dan achteraf te horen krijgen dat ze failliet zijn DAG geld??
Maar ja wij Nederlanders moeten altijd wel wat te zeuren hebben over alles wat eens een keer niet goed gaat.

:twisted:

Plien

:? En MGZ, Hebben julie nu al een afzuigkap :?:

lucy

Ongelezen bericht door lucy »

Ik zal ook nooit meer van Bruynzeel kopen.
Bruynzeel heeft ons ook genept: we kregen een standaardkeuken bij onze nieuwbouwwoning. Maar die was zeer incompleet, dus kochten we voor vele duizenden guldens extra 's erin (oven, vaatwasser, lampjes, laatjes).
Na 5 jaar functioneren al die dure spullen niet echt geweldig: deurtjes sluiten niet goed meer en gaan kapot. We kunnen eigenlijk weer opniewu beginnen.

Scara

Ongelezen bericht door Scara »

Tja, dat de deurtjes van een Bruynzeel keuken niet meer zo goed
werken , is inherent aan het merk. Is nu eenmaal geen top segment.
Atlas of HN2000 zijn goedkope blokjes en de iets minder goedkope
frontje houden de vrij goedkope scharnieren en geleiders.

Volgende keer dan toch maar een SieMatic of zo ???

gastig

Ongelezen bericht door gastig »

Bruynzeel heeft zelf ook het kwaliteits probleem erkent en koopt tegenwoordig haar (luxe)keukens bij Schüller.
Alles zal dus wel weer op haar pootjes terecht komen!

Plien

Dan waren de keukens uit begin jaren 70 blijkbaar wel goed.
In onze eerste huurflat zat zo'n bruynzeel-blokje, nog in perfecte staat, dat wel, allèèn die kleur. Poepiebruin.

:P
O, ja, en ProNorm keukens, blijven die wel goed functioneren als ze een dagje ouder worden?

Gast

Ik hoop het wel voor je, Plein. dat ProNorm Keukens wel blijven functioneren als ze een dagje ouder worden, maar er zal een tijd komen dat ook deze keuken op is. Ooit!

Plien

Bruynzeel heeft zelf ook het kwaliteits probleem erkent en koopt tegenwoordig haar (luxe)keukens bij Schüller.
Alles zal dus wel weer op haar pootjes terecht komen!
En gaan ze van de klanten die een keuken hebben met de mindere scharnieren deze, indien nodig, vervangen?
Volgende keer dan toch maar een SieMatic of zo ???
O,ja, en wat ProNorm betreft, mij werd gezegd dat de kwaliteit hiervan even goed was als van Siematic.
Maar omdat ze minder geld uitgeven aan reclame kunnen ze de prijs lager houden.
Klopt dit?

Scara

Pronorm is middensegment, vergelijkbaar met Bruynzeel, Goldreif
en Leicht

Siematic, Poggenpohl, Rational is topsegment.
( Even alleen de Duitse merken )

Pronorm levert ook veel zogenaamde "no names "
Dus dan verkoopt een keukenzaak deze onder zijn eigen naam.

Plien

Dus die bewuste verkoper heeft me een fabeltje verteld. :? En later zei de monteur ook al dat er geen kwaliteitsverschil zat tussen Pronorm en Siematic.
Die monteur zei zelfs dat Siematic helemaal niet zo goed verkocht werd als de winkel in eerste instantie gehoopt had.
ProNorm liep beter, volgens hem, dit vooral door prijsverschil en dat het erg op elkaar leek. Met als enig verschil dat er een rubber randje aan het frontje van Siematic zit, zodat die beter sluit.

Maar kan natuurlijk, kwaliteitsverschil, tuurlijk, alle waar is naar z'n geld.
Dus als ik lang met m'n keukentje wil doen?Zuinig zijn dus. :wink:

Scara

Altijd zuinig doen :lol:
Een Siematic gaat moeiteloos 20 jaar mee, bij normaal gebruik.
We zijn nu een beetje bezig om de eerste keukens van Siematic te gaan vervangen. Niet omdat ze "AF" zijn , maar omdat de fronten ouderwets zijn geworden.

Tot slot "er rijden meer Opels op de weg dan Mercedessen"
En in een Opel kan je ook heel prettig sturen ;-)

Gast

Bij elke keukenboer is het wel wat! ik heb nog nooit gehoord dat een keuken in 1x helemaal goed wordt afgeleverd en gemonteerd. Waar je bij Bruynzeel op moet letten is dat je het hele aankoopbedrag voor de levering van de keuken moet betalen! tevens zijn ze niet zo snel met de afhandeling van problemen. In mei 04 is bij mij de keuken geplaatst en thans nog ik afwachting op een onderdeel van de afzuigkap! :cry:

Plien

ik heb nog nooit gehoord dat een keuken in 1x helemaal goed wordt afgeleverd en gemonteerd.
Dit is bij ons gelukkig wèl in èèn keer goedgegaan.

Maar waarom het hele bedrag vooruit betalen. Hier heb je toch zelf zeggenschap over. Ik heb dit niet gedaan bij mijn keuken, straks gaat zo'n zaak failliet ofzo.

Gast

Veel mensen betalen de keuken in 1 keer omdat ze denken de deal van hun leven gemaakt te hebben en dat ze deze korting niet aan hun neus voorbij willen laten gaan.

Wat zou er gebeuren als je niet accoord ging met de betalingswijze van het bedrijf. Blijf natuurlijk wel in het redelijke, maar je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat je 10% of het montagebedrag o.i.d. achterhoud.

Als het een serieuze keukenzaak is, hoef je hier al niet om te vragen, die doen 10% of montage na oplevering keuken factureren.

Gesloten