LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
TheoC
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 13:26

Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door TheoC »

Hallo,

Wij zijn van plan een nieuwe keuken te kopen. Wij hebben de keuze uit apperatuur van Bauknecht of van Pelgrim. Ik heb naar deze 2 merken gezocht op dit forum, maar ik weet niet welk merk het beste is? Ik lees over beide slechte ervaringen.

Wat raden jullie ons aan?

Groeten, Theo

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door hark »

Kan me bijna niet voorstellen dat er een keukenzaak is met maar 2 leverancier op inbouw apparatuur....
Weet je zeker dat je geen ander merk mag nemen ?
Vroeger was bauknecht een vooraanstaand merk, maar das al zeker een jaar of 8-10 geleden....
Pelgrim moet je echt niet nemen ( zullen er wel een paar mensen kwaad worden...)
Maar goed, :cry: als je met een mes op de keel moet kiezen : dan maar Bauknecht.

TheoC
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 13:26

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door TheoC »

Hallo,

Bedankt voor je reactie.
De verkoper vertelde me dat hij hoofdzakelijk zaken deed met deze 2 leveranciers, want daar kon hij een korting op geven van 25% op beide merken.
Hij heeft dus ook geen andere merken genoemd. Vandaar ook onze vraag.

Wat raad u ons aan? Kunnen we beter naar een ander merk vragen? En welk?

Alvast hartstikke bedankt!

Groeten, Theo

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door hark »

Ik hoop dat er nu wat keukenverkopers mij bijval geven.
25 % korting op Pelgrim en Bauknecht is je grootste lariekoek.
Beetje doorvragen en iedereen ( en dan bedoel ik alle keukenzaken ) geven zeker rond de 40% korting als je een keuken koopt.
Afhankelijk van het merkapparatuur is tussen 35 en 40% overal bespreekbaar; weet ik zeker.
Kan me niet voorstellen dus dat de door jou geselecteerde keukenzaak geen dergelijke korting op een Bosch of Siemens kan geven.
Misschien wilt hij het niet; dat is wat anders maar als hij wel wilt kan het zeker.

keukenleek
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 mei 2007 21:46

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door keukenleek »

ben geen keukenverkoper, maar bij mijn keukenleverancier krijg ik 35% korting op Siemens en zo'n 40-45% op Pelgrim.

Tip om prijzen te vergelijken:
http://www.bemmel-kroon.nl/shop/pagescsp/

Toolboy

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door Toolboy »

Zonder dat u het weet kan pelgrim ook uit de bauknecht fabriek vandaan komen. :wink:

groet T

TheoC
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2007 13:26

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door TheoC »

Hallo,

Bedankt voor alle reacties.
Ik heb mijn keukenleverancier opgebeld, en hij ging nu de prijzen voor Siemens apperatuur uitrekenen.
Ik ben benieuwd wat hier de korting is :wink:

Groeten, Theo

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door hark »

Dan weet ik denk ik de uitkomst al een beetje......
Mag ik gokken ?
beste meneer : " Ik heb het eens voor U bekeken en kan met veel moeite ook 25% op Siemens apparatuur geven.""

Tuurlijk netto zal Siemens wat duurder zijn, maar max. 100Euro per apparaat netto denk ik.
Ik zou hier zeker effe voor doorsparen.

Keuken-man
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 aug 2007 15:48

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door Keuken-man »

Ik hoop dat er nu wat keukenverkopers mij bijval geven.
25 % korting op Pelgrim en Bauknecht is je grootste lariekoek.[quote][/quote]

als jij van te voren aangeeft dat je niet genoegen neemt met 25% maar 40% wilt hebben, dan houd een beetje verkoper daar inderdaad rekening mee. je krijgt dan ergens anders wel minder korting op.

bijna geen iedere keukenzaak kan als het weinig met een bepaald merk inbouw apparatuur doet 40 % of meer op een merk geven.

Siemens heeft daar dan ook speciale afspraken over gemaakt, korting wat gegeven kan worden incl. een beetje marge is echt max 30 %. krijg je meer op apparatuur? dan krijg je minder op je keukenmeubelen.

DUS: korting zegt helemaal NIKS!!

p.s. met bauknecht is helemaal niks mis mee.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Bauknecht of Pelgrim apperatuur??

Ongelezen bericht door hark »

Je hoort het TheoC......Gewoon Bauknecht kopen......niets mis mee.
Gewoon 25% accepteren en verder niet piepen als je de keuekn te duur vind....mischien toch maar Pelgrim????????

Ik had bijval verwacht van de keukenverkopers op dit forum en wat doen ze??? Je bang maken ! :twisted: Chantage :twisted:
"Dan maken we het blad en de kastjes wel duurder.
Maar goed dat we niet weten waar bovenstaande topic schrijver werkt; weten we in ieder geval waar we niet naar toe moeten. ( krijg je Bauknecht voor -25%; joepie )

Maar zo werkt het niet.
Je laat een offerte maken zoals jij hebt gedaan; uiteraard gespecificeerd.
Als ze dit niet willen doen--> snel wegwezen !
Dan zie je ook de bruto prijzen voor apparatuur en de korting.
Daarna gewoon zeggen dat je Siemens wilt met 40% korting en dat ze dan de order krijgen.
Tis niet zo moeilijk.
Als ze zeggen dat het niet kan liegen ze. Misschien willen ze niet maar das een ander verhaal--. opnieuw weglopen !

Gesloten