LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemmel & Kroon

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bosjes

Bemmel & Kroon

Ongelezen bericht door bosjes »

Omdat wij veel mensen konden die ook een keuken gekocht hadden bij Bemmel & Kroon en daar zeer tevreden over waren,zijn wij ook in zee gegaan met B&K.
We ( :oops: Dom maar ja......) betaalde de gehele keuken vooruit!
27/28 september is onze nieuwe keuken geplaatst
Intermontage plaatste de keuken.
De keuken is nog lang niet af omdat er een waslijst aan foute of ontbrekende spullen waren.
ook is de granieten achterwandbekleding niet geleverd.
Nu wilde de monteur al zijn geld......heb hem in overleg met zijn baas en B&K 1000 euro voorschot betaald.
Het zou zo,n 3 weken duren voordat de spullen geleverd konden worden.
Kreeg gisteren 27 0kt de rest rekening van intermontage (ga ik nu niet betalen hoor)
terwijl B&K een brief stuurde (ook 27 okt.)dat de verwachte leverweek ca 49 word. :twisted:
Mijn vraag is.............Wat moet ik hier nu mee.
Gewoon om gek van te worden

maxx

Re: Bemmel & Kroon

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bosjes,

Heb je hierover geen afspraken gemaakt bij het afronden van de koop?

Als ik jouw bericht goed begrijp zijn er behoorlijk wat dingen die ontbreken maar daar kan de monteur niets aan doen. Veel bedrijven huren zelfstandige keukenmonteurs in die wel graag zijn factuur betaald ziet.

Als de monteur fouten heeft gemaakt of dingen heeft beschadigd heb je recht de factuur nog niet te voldoen. Ik denk dat B&M nu de veroorzaker is van de ellende. Dat je B&M wel volledig hebt betaald is volgens mij geen reden om de monteur niet te betalen.

Let wel, hij is straks waarschijnlijk ook diegene die de ellende mag oplossen.....

MVG

mezorro

Ongelezen bericht door mezorro »

Het lijkt mij dat, indien plaatsing door de keukenboer wordt geregeld de verantwoording ook geheel bij hun zit.

Veel keukenboeren dekken zich in op dit soort problemen, ze verkopen de keuken en verwijzen de klant door naar een derde partij die ''altijd keukens voor hun plaatst'', alleen laten ze de factuur wel door de plaatsers aan de klant sturen, waarom zou dat nu zijn !!??

ik zou zeggen indien de keuken geplaatst moet worden er altijd op staan dat ALLES via de keukenleverancier gaat, zo wordt je als klant niet de dupe van foutieve leveranties, waarbij de keukenboer ''er ook niks aan kan doen''

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Wie heeft de monteur de opdracht tot plaatsen gegeven?...............

Dat is tevens diegene die verantwoordelijk is voor de montage-afspraak.

Geen complete keuken is voor u een manco en voor B&K... normalerwijze zal B&K een substantieel bedrag niet moeten innen en dat pas bij volledige oplevering of desnoods op de dag van oplevering

Bemmel en Kroon dient het maar te regelen met de monteur............da's niet meer als normaal.

bosjes

Beste Maxx
Nee de monteur heeft geen fouten gemaakt!
En ook wij vinden dat hij niet de dupe mag worden!
De keuken is alleen nog lang niet af....de monteur kan het niet afmaken: want de spullen zijn niet binnen.
Als het niet af is....................moet ik dan wel de monteur (die zeker nog terug moet komen)geheel betalen?
Ik begrijp dat hij de dupe word door het belijd van Bemmel en Kroon.
Wij vinden dat B&K verantwoordelijk is , omdat zij niet op tijd leveren wat wij besteld hebben.
B&K zijn in mijn ogen dus verplicht om het bedrag te betalen , en hun verantwooording te nemen.

Beste Mezorro
Veel keukenboeren dekken zich in op dit soort problemen, ze verkopen de keuken en verwijzen de klant door naar een derde partij die ''altijd keukens voor hun plaatst'', alleen laten ze de factuur wel door de plaatsers aan de klant sturen, waarom zou dat nu zijn !!?? :idea:

Ik ben het geheel met je eens! Wij zijn (of de monteur) de dupe!
En B&K gaan vrijuit. :twisted:

Beste Zelfstandige
Geen complete keuken is voor u een manco en voor B&K... normalerwijze zal B&K een substantieel bedrag niet moeten innen en dat pas bij volledige oplevering of desnoods op de dag van oplevering

Ja ik heb er niet zoveel meer aan....Maar zo zal het inderdaad moeten!
Ja dat denken wij ook.
De monteur of wij zijn de dupe , terwijl de fout bij B&K zit.

Weet iemand of daar juridische correspondentie over is :?:

Bedankt voor de reacties

Lexus

Ongelezen bericht door Lexus »

Als de monteur de keuken niet heeft kunnen afmaken, hoeft hij volgens mij ook niet volledig betaald te worden.... Hij zou dan namelijk ook betaald krijgen voor werkzaamheden die hij niet heeft (kunnen) uitvoeren.

Hij zou wel gewoon betaald moeten krijgen voor wat hij wel heeft gedaan. Het is lullig dat de keuken niet compleet is, maar een monteur (derde partij) mag niet de dupe worden van een 'geschil' tussen leverancier en klant. Hij heeft opdracht gekregen om uw keuken te plaatsen, ik weet niet hoe het bij u is gegaan, maar ik neem aan dat u hem hier opdracht voor heeft gegeven.

Ik hoop wel voor u dat B&K dit zo spoedig mogelijk voor u op zal lossen, want niets is vervelender als langer als gepland in de rommel zitten.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

met eenvoudigere woorden "laat de monteur zijn geld maar bij B&K halen" wel B&K op schrift aansprakelijk stellen en duidelijk stellen dat zij opdracht aan monteur tot plaatsen van uw keuken hebben gegeven. Of heeft de monteur voortijdig aan u offerte uitgebracht en als opdracht laten ondertekenen?

bosjes

Bemmel & Kroon regelde wel de monteur.
en zoals mezorro al schreef:
Ze verkopen de keuken en verwijzen de klant door naar een derde partij die ''altijd keukens voor hun plaatst'', alleen laten ze de factuur wel door de plaatsers aan de klant sturen!
@Lexus
:arrow: Als de monteur de keuken niet heeft kunnen afmaken, hoeft hij volgens mij ook niet volledig betaald te worden.... Hij zou dan namelijk ook betaald krijgen voor werkzaamheden die hij niet heeft (kunnen) uitvoeren
precies :arrow:
De keuken moet zelfs weer gedeeltelijk afgebroken worden!

€ 2249.00 inclusief 19 % BTW Totaal te betalen in contanten bij gebruiksklare oplevering werkzaamheden op laatste montagedag aan monteur.

We hebben de monteur hier al 1000,00 euro van gegeven.
Dus nog te voldoen 1249,00
Als ik die nu stort.......zie ik waarschijnlijk nooit meer een monteur!

Bemmel & Kroon gebeld............spullen komen nu week 46 (ja.....ja)
en zij geven aan dat wij de monteur niet moeten betalen :!: (kunnen ze wel zeggen ....betalen jullie het...nou nee :twisted:

@Zelfstandigste:

met eenvoudigere woorden "laat de monteur zijn geld maar bij B&K halen"
ja dat :idea: wij ook!

Gesloten