LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Toet007
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:09

Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Toet007 »

2 dagen geleden naar keuken concurent geweest3 uur zitten kletsen.
Meneer de verkoper in zijn smoezilige overhemd fanatiek met zijn vulpotlood zelfstandig zitten tekenen zonder ook maar iets te vragen.
Kortom mijn budget € 6.000 incl. inbouwen + apparatuur.

Hun apparaten assortiment is zonder prijzen,en een heel klein assortiment.

Na veel gekrabbel op papier,een prijs van € 9.000 (hij wist niet mijn budget,op aanraden niet gezegd ook,en bluf gesproken dat elders de keuken rond de € 6.000 te verkrijgen was (ook op aanraden van een ander)

Er was met geen mogelijkheid te spreken over enkele korting op de keukenprijs,de verkoper rook dat hij geen kans meer maakte en trok een lade uit de kast en sprong daarop en zei ''dit kunnen ze nergens,overal zakken ze erdoor heen'' daarop pakte hij een pan en sloeg deze tegen een kast en zei '' hier geen butsen en deuken''

Kortom ook werdt er van de 3 uur 1 uur over amublance's & andere hulpdiensten gesproken,zit ik niet op te wachten.
Mijn mening een erg agresieve verkoop methode.

---------------------------------------------------------------------

Vandaag naar Bemmel & Kroon geweest (op aanraden van een kennis,en ook daar heeft gekocht)

Super service 4,5 uurtjes gezeten,zwaar relaxt en alle tijd geven ze je daar.Budget is € 5.000,meneer zeer professioneel een tekening gemaakt op de pc. keuken kwam uiteindelijk op de € 9200,ruim over het budget,wij helemaal rot.

Geen probleem zei hij wat kleine aanpassingen bv. een normale kast ipv de carrousel en onder de inductie plaat een kast ipv grote diepe lade's.

€ 7223 was nu de prijs,weer wat sleutelen € 7100 ook nog te hoog,daarna wilde wij eigen het afkappen en toen zei hij als je vandaag tekend krijg je hem voor iets meer als je budget,viel van me stoel van blijdschap,en heb toen ook getekend.

Kortom een prachtige keuken,5 apparaten voor een naar mij goede prijs.€ 6.000,incl. leveren en inbouw 5 jaar garantie op de meubelen.

Ik zou zeggen vraag vrijblijvend een offerte aan,en zie hoe ontspannnen formule zij hebben,je bent tot niets verplicht en als het buiten je budget is zullen zij er alles aan doen om naar uw budget te werken (houdt wel rekening dat u wel een schappelijk budget heeft bv. geen € 3000)

Kortom Bemmel & Kroon is voor mij tot vandaag nog een goed bedrijf. :D

Hier de factuur:
Factuur deel 1
deel 2
deel 3
deel 4
deel 5
deel 6
deel 7
tekening 1
tekening 2
Laatst gewijzigd door Toet007 op 03 okt 2007 09:19, 2 keer totaal gewijzigd.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door capricorn »

Altijd weer leuk die handjeklap praktijken. Ik wil je pret niet bederven maar voel je je ergens niet bescheten dat als je niet had gepingeld, je doodleuk 3200 euro TEVEEL had betaald?

Zie het zo: als je nou je beste vrienden naar die zaak stuurt en die zijn niet zo bedreven in het pingelen en je komt er achter dat zij voor diezelfde keuken wel 9200 euro betalen. Vindt je dan die vrienden enorm dom of die zaak een enorme oplichter?

B&K geven geen vrijblijvende offerte mee, ja een lijst met kastjes en apparatuur zonder prijzen. De TOTAAL prijs krijg je alleen mondeling mee. Helaas gaat ook B&K de richting van de DMG op, toch jammer voor zo een gerenommeerd bedrijf

Toet007
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:09

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Toet007 »

@capricorn

Ik weet niet hoe je daar bij komt want normaal krijg je ongeveer 1 weekje bedenk tijd voordat je de beslissing neemt (die kennissen van ons mochten een weekje de offerte doornemen),wij hebben direct die beslissing genomen om hem te tekenen.


En daar komt bij als ik ijn vrienden/kenissen zou sturen zou ik ze wel enige tips geven.......ennuh tja als ze daar niet gehoor aan geven dan is dat niet mijn risico.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door capricorn »

nou zo normaal is dat niet, zie je eigen voorbeeld dat alleen die prijs vandaag geldig is. hoeveel bedenktijd is dat dan? normaal is een offerte 14-18 dagen geldig en dan hebben we het over een offerte met minimaal de totaalprijs erop.
Geloof me, de week erop had je die prijs ook gekregen, die dagprijs is gewoon een stukje hele snelle klantenbinding, zodat je niet met die prijs gaat shoppen bij de volgende keukenboer om erachter te komen dat je wellicht nog wat meer korting had kunnen krijgen.
B&K is verder wel OK qua afspraken hoor ik om mij heen, maar ik veracht die verkooppraktijken. Waarom niet gewoon DE prijs wat het kost?
Ben verder wel benieuwd naar de opstelling/afmetingen en de apparatuur om even een vergelijk te kunnen trekken met de "offerte" die ik van ze heb gehad een paar maanden terug.
Heb je een Rotpunkt gekocht bij ze?

Toet007
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:09

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Toet007 »

Ja het is een Rotpunkt keuken,en het mooiste is dat ik voordat ik bij b&k ben geweest elders nog 2 zaken waaronder de kcc en Ikea heb bezocht,die waren beduidend duurder en ikea had zelf s een mega bagger service.

Zal de offerte ff inscannen (morgen) en dan zet ik het wel ff op het net kan je het zelf zien.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Bemmel en kroon, hebben geen goed huwlijk meer met Rotpunkt, zal maar even checken bij hun hoe dit in de toekomst zal gaan inverband met service etc etc.
Tis maar een tip!

Toet007
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 sep 2007 19:09

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Toet007 »

Ik heb contractueel 5 jaar garantie op de meubelen en 5 jaar garantie op de apparatuur.

Volgens mij is dit bij iedere zaak zo.

rma27
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 jan 2006 14:34

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door rma27 »

Weer iemand die vòòr de levering moet betalen.
Hark zal dit niet leuk vinden.

De prijs is trouwens normaal, òòk bij een kwaliteits NOLTE keuken
met deze zeer eenvoudige apparaten.

16again
Berichten: 16179
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door 16again »

Blz 1: 2 jaar na de invoering van nieuwe CBW voorwaarden wordt er nog
steeds naar de oude voorwaarden verwezen! (gedeponeerd 306/1995)


Betekent montage ook hier: niets aansluiten?

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste tiener,

Ook het CBW geeft aan dat er bij het leveren van een keuken spraken is van drie verschillende soorten werkzaamheden. Het betreft de installatie werkzaamheden (het verleggen van de leidingen en aansluitpunten) dit omvat loodgieters werk voor een installateur en de nodige elektrotechnische zaken voor de elektromonteur. Nadat deze werkzaamheden zijn uitgevoerd kan de keuken pas worden geplaatst/gemonteerd. Het plaatsen van de keuken omvat alle houtdelen en apparaten. Daarnaast zullen de apparaten, kraan en spoelbak moeten worden aangesloten. Dit zijn zaken die officieel door de loodgieter/installateur zullen moeten worden uitgevoerd. Het aansluiten van de keuken wordt als derde genoemd. Voor het aansluiten van een keuken zijn ook materialen nodig zoals bijvoorbeeld een gasslang, sifon, afvoerslang voor de afzuigunit, koppelingen enz. Deze werkzaamheden worden dan ook berekend en kunnen tegen meerprijs meestal worden uitgevoerd. De meeste bedrijven zullen deze werkzaamheden standaard uitvoeren tegen kleine meerprijs. Bij sommige bedrijven die dat niet doen kan de monteur worden gevraagd deze werkzaamheden te doen tegen dezelfde meerprijs en direct met de monteur afrekenen. Kortom…..het is in keukenland allemaal niet zo moeilijk!

passtuk
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 okt 2007 11:09

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door passtuk »

KOOPE KOOOPE KOOOOOOPPPPEEEE.
B&K is een heel gezond bedrijf ,alles over service problemen , wassen neus. KOOOOPEEE KOOOOOPPPPEEE KOOOOPEEEEE :D

Lexus
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jul 2006 22:51

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door Lexus »

Als ik je 1 tip mag geven.
Verander de kraan. Wij hebben niets als problemen met dit type..... We hebben al 99% van de kranen moeten vervangen, ze zijn allen binnen 1 jaar tijd kapot gegaan.... :(

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Bemmel & Kroon VS Keuken Concurent + update toevoeg. fac

Ongelezen bericht door capricorn »

Hallo Toet,

Je hebt nogal ingeboet op de apparaten. Ik weet dat B&K 50% korting geeft op Siemens adviesprijzen en dat zijn er maar weinig die dat doen. Daar kunnen ze zelfs met de duitsers en www-ers op concurreren. ETNA is wel een treetje lager dus daar pakken ze hun winst wellicht en de afzuiger doe je zelf (scheelt ook weer een paar honderd). De comodoserie is een folie omtrokken cassette MDF front (zie rotpunkt boekje) uit prijsgroep 1. Met folie fronten zijn veel problemen geweest (loslaten en kromtrekken bij oven en koelkast, soms pas na 5 jaar).
Al met al denk ik dat de prijs niet slecht is voor wat je er voor krijgt.
succes

Gesloten