LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beoordelen Systemat offerte svp

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
kawa1941

Beoordelen Systemat offerte svp

Ongelezen bericht door kawa1941 »

Ha allemaal!

Wij hebben een offerte ontvangen voor een Systemat keuken (Brugmatic eigenlijk) en willen graag van de experts een beoordeling of dit een beetje ok is. Ben niet thuis in de exacte naamvoering etc. dus vergeef me daarvoor. :oops:

Het is een U-keuken, met een deel dat aan de achterkant als een barretje moet fungeren. Hij is greeploos hoogglans magnolia.

Kasten:
- 173cm hoge hoekkast 60cm breed, hierin komt een lage koelkast met daarboven een combimagnetron
- kast 60cm voor inbouwvaatwasser
- kast 90cm met 2 deurtjes van 45cm komt de spoelbak + quooker in
- lemans kast 110cm
- kast 80cm (komt kookplaat in) met 2x lade (waarvan 1 houten bestekindeling) en 1x korf lade
- lemans kast 110cm
- kast 45cm
- kast 60cm tbv inbouw vriezer
- kast 45cm
- 2x bovenkast 80cm breed 40cm hoog (in elk 2 spotjes)
- achterwand voor 'bar' deel 220 x 89cm
- plint 17cm
KASTENPRIJS 11.156,-

Apparatuur:
Miele KM5852 inductie kookplaat
Miele DA419 afzuigkap
Miele K9352i koelkast
Miele F623Ui vriezer
Miele H4022 BM RVS combi magnetron
APPARATUURPRIJS 7.075,-

Overig:
Kunststof aanrechtblad;
223 x 90 (bardeel)
140 x 63,5
220 x 63,5
Quooker Pro 3 vaq
Enkele spoelbak
stelpost kraan 200
OVERIG PRIJS 3.497,-

Montage en aansluiten (ex leidingwerk) 1404,-.

Totaal 23.132,- na korting EUR 18.799,-

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden en alvast bedankt voor de te nemen moeite!

KlantAdam

Re: Beoordelen Systemat offerte svp

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Hoi Kawa,

Even een blik op apparatuur waarbij niks mis is met Miele hoor maar ik het wel veel vindt.
De inductiekookplaat kwam ik nergens tegen op internet in iedergeval maar het zal er niet eentje zijn van 3000 euro denk ik want dat moet wel het geval zijn wil je aan die totaalprijs voor apparatuur komen.

De kasten laat ik over aan de kenners in iedergeval.
Ik ben voor Siemens gegaan maar ach ik ben niet objectief :wink:

Succes

kawa1941

Hoi Adam,

Dank voor je reactie!
De kookplaat is volgens mij een typefout, dit moet 5352 zijn als ik me niet vergis. De apparatuurprijs is de adviesprijs volgens de Miele boekjes, met even internetten kan hier bij 2,5 duizend op bespaard worden. Dus inkoopprijs voor de keukenboer lijkt me nog wel lager. (anders moeten ze via internet gaan inkopen :D )

Miele / Siemens vergelijking. Lijkt me allebei prima spul, ik heb net een beter gevoel bij Miele dus de meerprijs heb ik daar voor over. Zal vast marketing zijn, maar dat is dan maar zo. :D

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Beetje kort door de bocht, KlantAdam.

Kawa1941 krijgt zo'n 20% korting op het totaal. Reken je die korting over de 7000 euro apparatuur, dan zit je op ongeveer 5½ duizend.
Afzuigkap kost minimaal ong. 1000. Inductie, 5752 wel gevonden, denk dat deze plaat ook 1500 zal kosten. Combi van tussen 1000 en 1500 erbij, koelkast van 800 euro, vriezer van zo'n 700 euro, zit je bij elkaar dus op ruim 5000 euro minimaal.

Vraag me wel af of je geen vaatwasser erbij hebt? Of ben je die vergeten over te nemen.

kawa1941

Scherp kweenie! Vaatwasser hebben we zelf net al nieuw gekocht met 10 jaar garantie, dus die nemen we mee naar de nieuwe keuken.

Totale korting is zo'n 4300, waarvan ik via internet 2400 op apparatuur kan herleiden. Betekent dus met mijn simpele verstand dat de korting op de kasten etc. ongeveer 1900 is. Ben erg benieuwd of dit een ok prijs is.

kweenie

Je kunt de apparatuurprijs volgens mij niet echt 1-op-1 vergelijken met de prijzen van de goedkoopste internetaanbieders. Dus je kunt ook niet eenvoudig stellen dat de gegeven 'korting' voor zo'n groot deel in de prijs van de apparatuur zit.

Ik denk dat de prijs van het 'overig' ook moeilijk te vergelijken zal zijn, omdat je kunststofbladen in veel gradaties hebt en ook spoelbakken zijn er in veel prijscategorieën.

KlantAdam

Gelijk door de bocht.

"zit je bij elkaar dus op ruim 5000 euro minimaal"

Het verschil tussen 5000 en 7100 is toch nog een wezenlijk verschil.
Echter denk ik dat je op de totaalprijs moet kijken dus inclus. kasten en installatie.

kweenie

KlantAdam, je vergeet de gegeven korting. Er gaat ongeveer 20% van de totaal prijs af, dus moet je kijken naar die 7000 'bruto' min 20%. Bij de huidige offerte is de prijs van de apparaten dus ongeveer 5½ duizend euro. Bij een gewone keukenwinkel. Dan is het een veel minder wezenlijk verschil. Als je die apparaten bij een goedkope internetwinkel niet echt makkelijk goedkoper krijgt dan voor ruim 5 duizend euro, dan lijkt het me dat je voor de apparaten bij de huidige offerte niet heel duur zit.

KlantAdam

je hebt helemaal gelijk. ( 8) beetje )

Gesloten