| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijvoorbeeld Siematic vs Meubelmaker
Bijvoorbeeld Siematic vs Meubelmaker
Ik ben aan het kijken naar keukens, waaronder Siematic. Mijn huidige keuken is van slechte kwaliteit en in wil deze gaan vervangen. Het zou gaan om een hoge kastenwand van 5x60 cm. een aanrecht van 6 meter 50 cm en een bar van 450x120cm. De bar zou echter slechts 2 brede lade kasten van 120cm krijgen, de rest is open zitruimte. Nu heb ik 3 opties voor mijn nog niet helemaal vastgestelde budget. Een tweedehands greeploze Siematic keuken kopen en deze uitbreiden en de frontjes opnieuw laten spuiten, nieuw Siematic (waarschijnlijk te duur) of alles door mijn meubelmaker laten doen. In dat laatste geval zou alles ook dubbelzijdig hoogglans gespoten worden met 2 componenten lak ( 100-200 euro de meter voor 2 zijdes, afhankelijk van de kwaliteit) of hpl hoogglans fronten. De keuken zou op basis van goede geleiders en hang en sluitwerk en watervast MDF gemaakt worden. Ik ken deze meubelmaker als zijnde een vakman die alles heel precies zou monteren. Met name het feit dat mijn (oude) huis vrij scheef is zou wel wat werk vereisen om een en ander goed te krijgen. Stel dat het qua prijs niet veel uitmaakt, wat zou jullie voorkeur hebben? Waar maakt Siematic hun kastjes uit de SL serie trouwens van?
Re: Bijvoorbeeld Siematic vs Meubelmaker
Ik zou zo wie zo geen Siematic nemen. Ben niet erg onder de indruk van wat ik daarvan gezien heb, maar is natuurlijk wel een stuk mooier dan allerhande "merkloze" keukens uit de goedkopere klasse. In jouw situatie moet je ook erg aan de goede montage denken. Met een goede interieurbouwer ben je dan denk ik beter af dan met een keukenmontagebedrijf.
-
Zelfstandige
Re: Bijvoorbeeld Siematic vs Meubelmaker
Siematic heeft een goede naam in keukenland, maar de reclame-molen moet ook betaald worden. Wel eens bij stilgestaan dat SieMatic trendsetter is?.
Kwalitatief is SieMatic een goede keuken, maar er zijn ook kwalitatief vergelijkbare, zoniet - betere merken, op de markt waar beduidend minder voor betaald hoeft te worden. Voorbeeld BAX, Eggersmann, BEDA (laatste nog Nederlands ook). Dus even rondkijken kan ook al een nette keuken opleveren.
Een interieurbouwer kan een schitterende maatwerkkeuken leveren, maar niet alle interieurbouwers zijn keukenkenners, wat bijvoorbeeld de apparatuur betreft. En daar kan u gelijk aan merken of u een goede "keukenbouwer" heeft getroffen; de apparatuurkennis.
succes.
Kwalitatief is SieMatic een goede keuken, maar er zijn ook kwalitatief vergelijkbare, zoniet - betere merken, op de markt waar beduidend minder voor betaald hoeft te worden. Voorbeeld BAX, Eggersmann, BEDA (laatste nog Nederlands ook). Dus even rondkijken kan ook al een nette keuken opleveren.
Een interieurbouwer kan een schitterende maatwerkkeuken leveren, maar niet alle interieurbouwers zijn keukenkenners, wat bijvoorbeeld de apparatuur betreft. En daar kan u gelijk aan merken of u een goede "keukenbouwer" heeft getroffen; de apparatuurkennis.
succes.