LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] blad nero profondo gezoet

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
estee35

blad nero profondo gezoet

Ongelezen bericht door estee35 »

Hoi,

Advies graag:

ik heb gekozen voor een werkblad Nero profondo gezoet. Ik ben bekend dat dit materiaal poreus is maar kan iemand mij vertellen of je hierveel op gaat zien ?

Is antiek graniet nog meer poreus ?

Ik kan nog wijzigen vandaar dat goed advies welkom is.

bedankt.

estee

Mr.P

Re: blad nero profondo gezoet

Ongelezen bericht door Mr.P »

Nero profondo is een donkere kleur. Hierop zul je wel vaker vingerafdrukken zien. Echt veel vuil zie je niet maar is er wel.
Kies je voor gezoet dan neem je vlekvorming gewoon voor lief.
Regelmatig reinigen met granietreiniger (HG heeft een goeie) helpt je bij het schoonhouden.

Mr.P.

noclan

Ongelezen bericht door noclan »

En vooral de eerste 2 á 3 maanden erg voorzichtig zijn met kleurstoffen en vetten.

Tianne

Ongelezen bericht door Tianne »

Hoi,
Ik zat zelf ook met deze vraag. Wij hebben een gebrand granieten blad uitgezocht, dat is volgens mij hetzelfde als antiek graniet. Wij zijn vandaag bij degene geweest die de bladen importeert en op maat aflevert aan onze keukenzaak.
Zij vertelden dat het een kwestie is van goed impregneren. Zij impregneren het blad daar 2 keer. Daarna moeten wij het een groot aantal keren zelf doen. (stuk of 7 keer, steeds met 72 uur ertussen) In die tijd moet je het blad wel ontzien.... Als het goed impregneerd neemt het geen vocht meer op en krijg je niet snel ofwel geen vlekken. Of dit ook op dezelfde manier opgaat voor gezoet materiaal weet ik niet exact....

Gesloten