LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Annegie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2007 22:39

Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door Annegie69 »

Een aantal weken geleden ben ik bij Boer Staphorst geweest. Zij hebben voor mij een opstelling getekend met een bijbehorende offerte.
In deze offerte is Boer uitgegaan van 5x Pelgrim apparatuur (gebruikelijke inbouwapparatuur), met als uitleg: het kan altijd nog duurder en met dit merk doen wij veel (m.a.w.: hier kunnen wij meer korting op geven.)

Hierna ben ik naar een andere leverancier geweest. Deze leverancier heeft eveneens een offerte gemaakt, met daarin Siemensapparatuur. Persoonlijk vind ik dit een stuk mooier en ik heb me laten vertellen dat de kwaliteit ook een stukje beter is. Ik wil daar echter géén € 3.000,= extra voor betalen. Kastjes etc. zijn precies van hetzelfde merk.

Daarom wil ik nu weer terug naar Boer. Maar wanneer ik terugkom bij Boer en zeg dat ik er Siemens-apparatuur in wil hebben (waar zij niet veel mee doen, alsdus hunzelf), druk ik mezelf gelijk in een hoek en kunnen zij veel bij de offerte opzetten.


Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Keukenverkopers mogen natuurlijk ook reageren... :P

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door marpet »

Blijkbaar heb je geen gespecificeerde offerte gehad, waarin precies staat hoeveel alles kost.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Beste Annegie 69

ten eerste : Neem geen Pelgrim ! Dit is echt flutspul en goedkoopste van goedkoopste samen met Indesit e.d. Als Boer toch zoveel doet met Pelgrim moet hij ook ETNA en ATAG tegen dezelfde "scherpe " condities aan kunnen bieden.
Is ( zeker ATAG ) een stuk beter van kwaliteit.

Ten tweede: Als je terug gaat naar Boer moetje wel met een goed ondebouwd verhaal komen.
Ikzelf zou het volgende doen:
Ga naar www.kieskeurig.nl en zoek de verkoopprijzen op wat de apparatuur bij aankoopvia internet kost. Doe dit met zowel Pelgrim als de Siemens apparatuur.
Zo kom je op 2 totaalbedragen.
Natuurlijk betaal je bij de keukenwinkel iets meer voor de apparatuur, maar het verschil in totaalprijs is uiteraard wel realistisch.
Het lijkt me sterk dat er 3000 Euro verschil in zit; kan bijna niet.
Stel 1000 Euro verschil--> zeg tegen Boer dat hij een keuken mag leveren met dit verschil als meerprijs.
Wedden dat ie overstag gaat !

Succes en we horen het graag :lol:

Scara

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door Scara »

:?:
Laatst gewijzigd door Scara op 26 aug 2007 10:44, 3 keer totaal gewijzigd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

bedankt voor de input Scara
dan wordt je met pek en veren het dorp uitgedragen.
Ik dacht dat Staphorst zo'n net dorp was?
Ik vind dat je met bewijzen moet komen Scara als je om de prijs begint te zeuren.
Gewoon vragen heeft ie al gedaan n.l. 3000 Euro meer !
Dus das geen optie. Je moet dan wel gelijkwaardig spul van Pelgrim t.o.v. Siemens nemen.
Dus gelijke capaciteit van de afzuigkap en als de koelkast sleepgeleiding heeft bij Pelgrim ook de sleper van Siemens nemen en geen deur op deur etc etc.
Kan netto geen 3000 Euro schelen; dus met bewijs op de proppen komen is het enige alternatief.

:!:

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door C200K »

@Hark,

ik lees toch duidelijk dat Boer niets heeft gezegd over de kosten van andere apperatuur. Bij mijn weten komt die 3000 euro gewoon uit de lucht gevallen, nadat de TS bij een andere keukenwinkel is geweest.

Voorts is het veel reëler om gewoon 25% van de adviesprijs af te halen en dat als leidraad te nemen. Als je aankomt met prijzen van het internet zal Boer je waarschijnlijk of gelijk de deur wijzen of gewoon glashard in het gezicht uit lachen.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Dan mag ie geen keuken leveren...........Kijken of ie dan nog zo hard lacht.........
Ik ben maar een consument maar dergelijke bagmakerij kan alleen van een keukenverkoper komen denk ik.......

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Helemaal mee eens; het gevoel zal goed zijn, maar de topicstarter is bang dat ie na een 2e bezoek niet meer zo tevreden als zijn en het gevoel zal hebben dat ie getilt zal worden..
Vandaar eerst het 2e gesprek goed voorbereiden met bewijzen etc.
.Hij heeft wel zin in een keuken bij Boer. Hij heeft zin in Siemens apparatuur maar heeft geen zin in veel geld extra hiervoor te betalen .
Tuurlijk Siemens is duurder als pelgrim, maar geen 3000 Euri.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Kan het me niet voorstellen Scare bij Boer Staphorst; zijn gereformeerde betrouwbare mensen daar.

Je hebt gelijk als het DMG betreft.
Oom Ben kan goed calculeren ! :idea:

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Met gratis Poggenpohl keuken, Gaggenau spulletjes en granieten blad?

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Een fornuis voor de prijs van een dikke Benz is mij bekend maar een koelkast voor de prijs van een C-klasse...........

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door rayke »

gewoon Bosch nemen bij Boer.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Goed plan, maar sommige vinden Siemens net iets beter smoelen voor zichtapparatuur.
Kwalitatief hetzelfde over het algemeen

C200K
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 jun 2006 22:48

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door C200K »

@Hark,

tel 10k op bij die 25k en je zit nog niet aan de prijs van een nieuwe C-klasse. Dus wel een beetje uptodate blijven met de prijzen.

Verder ben ik geen keukenverkoper maar een transportondernemer. Maar wel met een logisch denkvermogen. Iedereen met een logisch denkvermogen weet dat een keukenleverancier nooit zal leveren voor de prijzen op het internet. Mijn berekening is als basis veel beter. Dat is je basis, sommigen gaan zelfs door tot het geven van 35% korting op de adviesprijs.

En vergeet niet wat Scara (keukenverkoopster) zegt, de verkoper is echt ook vrij om te verkopen. Deze zal dit nooit ten koste van alles gaan.

Tot slot; ik merkte al eerder op dat die 3000 euro klaarblijkelijk uit de lucht is gegrepen, ik zie nergens dat hij dit al zwartopwit op papier heeft gehad.

Annegie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2007 22:39

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door Annegie69 »

Idd, ik heb van Boer NIET te horen gekregen dat het bedrag dan € 3.000,= hoger uitvalt. (k heb alleen de offerte van Boer naast de offerte van de andere leverancier gelegd). Dus die discussie kan gestopt worden ;)

Is Bosch daadwerkelijk vergelijkbaar met Siemens? Want ik lees "Kwalitatief hetzelfde over het algemeen", volgens mij is dit een tegensteling...

Bedankt iig voor de reacties tot nu toe!!!

hansdek
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 aug 2007 02:29

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hansdek »

Heeft Annegie69 inmiddels al wel een nieuwe prijs van Boer gehad?

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door ronan »

:o
Laatst gewijzigd door ronan op 19 aug 2007 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Annegie69
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2007 22:39

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door Annegie69 »

Nee, ik zal binnenkort eens een afspraak met hen maken.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken tot op heden. Tips zijn natuurlijk altijd welkom! :lol:

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door hark »

Al nieuws Annegie69 ?

Landreus
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2007 01:13

Re: Boer Staphorst - onderhandelingstechniek

Ongelezen bericht door Landreus »

Gaat u maar eerst terug naar Firma Boer!
En geef ze mond of te wel de voordeel van de twijfel!
Dit is een gerenomeerd bedrijf met een goede naam die ze graag willen houden! Ben er altijd zeer gooed voor gelicht en behandeld!

Nu weet ik dat als meer dan 4 pelgrim apparaten koopt u vijf jaar garantie hier op krijgt dus het is wel een degelijk product!

En ook Siemens is goed!

Maar natuurlijk daar waar je het meeste zaken mee doet, creeër je de beste korting en die komt ook u ten goede!

Een zeer tevreden klant van Boer Staphorst!

Gesloten