LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boretti of M-Systems
Re: Boretti of M-Systems
De eerste keer heb ik van Boretti nieuwe pannendragers gekregen met natuurlijk wederom dezelfde klachten..........
In 2006 weer eens gebeld en kon de pannendragers met korting kopen, kosten waren destijds ca. 250 euro. Maar omdat ik dat geld op dat moment niet had en hoogzwanger was heb ik het erbij laten zitten. Nu wederom gebeld en het kost me net zoveel als ieder ander, dus ca. 400 euro. Zo worden de klachten opgelost. Natuurlijk valt mij ook wat te verwijten. Ik had het er niet bij moeten laten zitten, maar goed.......
Zo'n groot bedrijf, duur merk. Dan verwacht je wel iets meer service.
In 2006 weer eens gebeld en kon de pannendragers met korting kopen, kosten waren destijds ca. 250 euro. Maar omdat ik dat geld op dat moment niet had en hoogzwanger was heb ik het erbij laten zitten. Nu wederom gebeld en het kost me net zoveel als ieder ander, dus ca. 400 euro. Zo worden de klachten opgelost. Natuurlijk valt mij ook wat te verwijten. Ik had het er niet bij moeten laten zitten, maar goed.......
Zo'n groot bedrijf, duur merk. Dan verwacht je wel iets meer service.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15
Re: Boretti of M-Systems
Dat de pan dragers van boretti die glansende dus mat uitslaan is niet raar. Heb je wel eens in een emaille sudder pan van binnen of aan de onderkant bekeken deze zijn ook mat geworden, dat komt door HITTE. De nieuwe pan dragers zijn heel makkelijk schoon te maken gewoon met een ouderwetse schrobber van hout 50cent bij de blokker na gebruik gewoon even met een droog boendertje langs de pandragers en het vuil is er af.
je hebt een fornuis om op te koken niet om te showen.ondanks het feit dat een boretti gezien mag worden.
maar wil ik niet vervelend doen maar een fornuis van 10 jaar oud en nu gaan klagen terwijl er naar mijn idee een heel nette coulance werd aangeboden 150 euro korting en nu lopen piepen dat je hetzelfde moet betalen, en dat je dat op dat moment niet kan betalen is niet de schuld van boretti. vind het wel jammer dat je zo negatief praat , en ja voordat er vragen worden gesteld. ik heb heel veel met boretti te maken.
service heeft niets met de grote van een bedrijf te maken en helemaal niets met de prijs.
en ja het onderhoud kan een hele grote klus zijn maar het is goed te doen bij normaal gebruik.
greetzzz
bm
je hebt een fornuis om op te koken niet om te showen.ondanks het feit dat een boretti gezien mag worden.
maar wil ik niet vervelend doen maar een fornuis van 10 jaar oud en nu gaan klagen terwijl er naar mijn idee een heel nette coulance werd aangeboden 150 euro korting en nu lopen piepen dat je hetzelfde moet betalen, en dat je dat op dat moment niet kan betalen is niet de schuld van boretti. vind het wel jammer dat je zo negatief praat , en ja voordat er vragen worden gesteld. ik heb heel veel met boretti te maken.
je hebt nieuwe pandragers gekregen ze bieden een coulance regeling(na 8 jaar ), ik denk dat ze de klacht heel erg netjes hebben getracht op te lossen en een keurige tegemoet korting hebben aangeboden.Zo'n groot bedrijf, duur merk. Dan verwacht je wel iets meer service.
service heeft niets met de grote van een bedrijf te maken en helemaal niets met de prijs.
en ja het onderhoud kan een hele grote klus zijn maar het is goed te doen bij normaal gebruik.
greetzzz
bm
Re: Boretti of M-Systems
Zo is het niet helemaal gegaan
Mijn tekst was een beetje kort door de bocht maar er is een heel verhaal aan vooraf gegaan. In ieder geval is door medewerkers van Boretti destijds bevestigd dat er idd. klachten waren van deze pandragers.................. Maar goed, ik begrijp dat ik op een teer zieltje trap. Laten we het hier maar bij houden. Zal het in ieder geval bij niemand adviseren. En over showen gesproken.... dat hoeft ook helemaal niet, maar lever wel materiaal wat tegen hitte kan. Heb je ooit iemand koud zien koken

Mijn tekst was een beetje kort door de bocht maar er is een heel verhaal aan vooraf gegaan. In ieder geval is door medewerkers van Boretti destijds bevestigd dat er idd. klachten waren van deze pandragers.................. Maar goed, ik begrijp dat ik op een teer zieltje trap. Laten we het hier maar bij houden. Zal het in ieder geval bij niemand adviseren. En over showen gesproken.... dat hoeft ook helemaal niet, maar lever wel materiaal wat tegen hitte kan. Heb je ooit iemand koud zien koken

-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15
Re: Boretti of M-Systems
ik snap zelf ook wel dat het kort door de bocht was geschreven , maar het vervelende van dit soort forums is dat het altijd aan het product ligt maar nooit aan een consument die niet de tijd nemen om een gebruiksaanwijzing te lezen of laat staan zelf nadenkt dat sommige dingen gewoon gebeuren.
die pandragers konden lelijk worden bij gebruik maar dat is nu stukken beter geworden, het was gewoon het emaille dat er niet mooier op werd , maar dat probeerde ik ook uit te leggen dmv de sudderpan.
dat er meer aan vooraf was gegaan staat er niet , maar dat zei ik al de consument zal het altijd verdraaien/ zodat het bedrijf de boeman is. soms zijn er ook mensen die wel eerlijk zijn, maar dat is heel zeldzaam.
en ja je trapt op een teer zieltje
nee ik sta zeer zeker achter het product.
dat je zelf geen goede ervaring hebt gehad is niet een teken om het af te raden, helaas heb je het niet getroffen maar er zijn ook goede zaken lijkt mij. ik kan iedereen een boretti of een M-system aanraden , want als er wat mee is zullen ze er alles aan doen om het goed voor elkaar te krijgen en de consument tevreden te stellen.
jammer dat het zo gelopen is bij je maar je kan niet iedereen tevreden stellen.
mvg
bm
die pandragers konden lelijk worden bij gebruik maar dat is nu stukken beter geworden, het was gewoon het emaille dat er niet mooier op werd , maar dat probeerde ik ook uit te leggen dmv de sudderpan.
dat er meer aan vooraf was gegaan staat er niet , maar dat zei ik al de consument zal het altijd verdraaien/ zodat het bedrijf de boeman is. soms zijn er ook mensen die wel eerlijk zijn, maar dat is heel zeldzaam.
en ja je trapt op een teer zieltje

dat je zelf geen goede ervaring hebt gehad is niet een teken om het af te raden, helaas heb je het niet getroffen maar er zijn ook goede zaken lijkt mij. ik kan iedereen een boretti of een M-system aanraden , want als er wat mee is zullen ze er alles aan doen om het goed voor elkaar te krijgen en de consument tevreden te stellen.
jammer dat het zo gelopen is bij je maar je kan niet iedereen tevreden stellen.
mvg
bm
Re: Boretti of M-Systems
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Het is als consument altijd gemakkelijk om te klagen. Alleen zit ik dus met de "oude" emaillen pannendragers en niet de vernieuwde. Gezien de aanschafprijs vind ik dat helaas nog steeds zuur. Had verwacht dat ze me hierin tegemoet zouden komen. Maar om nog iets positiefs te zeggen; ik heb verder nog geen enkel probleem gehad met het fornuis en ziet er verder ook nog spik en span uit............. Ps. Mocht je als vertegenwoordiger van Boretti mij de nieuwe pannendragers tegen een vriendelijke prijs kunnen leveren, dan is Boretti helemaal hallelujah........Dat zul je wel begrijpen
Ik hoor het wel. Groetjes !!

-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Boretti of M-Systems

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15
Re: Boretti of M-Systems
@snoopie
ik zal mijn best doen maar ik ben geen vertegenwoordiger hoor.
wat is het type ?
ik zal mijn best doen maar ik ben geen vertegenwoordiger hoor.
wat is het type ?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jan 2009 20:15
Re: Boretti of M-Systems
@ keukenklepper
wat wil je weten ?
wat wil je weten ?
Re: Boretti of M-Systems
Ik blijf hier even meevolgen. Wij zijn zelf op zoek naar een fornuis en momenteel gaat onze voorkeur uit naar Boretti. Al heb ik vorige week de Falcon ontdekt. Wel heb ik gehoord dat de Smeg niet zo goed is.
Ik ben ook meer voor de retro look dus ben daar volgens mij al Boretti en Falcon gebonden.
Ik ben ook meer voor de retro look dus ben daar volgens mij al Boretti en Falcon gebonden.
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Boretti of M-Systems

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Boretti of M-Systems
ATAG energielabel F, Boretti Energielabel A., zal ook meetellen !of dat je net zo goed een brede Atag kan aanschaffen voor 1/3 e van de prijs
-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Boretti of M-Systems

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Boretti of M-Systems
En ook geen Amsterdammer.........ja, ik ben niet echt een filantroop..
En voordat ik die extra meijers aan gas kwijt ben..
* De extra diepte , is geen extra ruimte voor de pannen.....
* FAC6 alleen op de fry top brander te gebruiken i.s.m. FAC1 (de pan is wl op de "normale branderdragers" links en rechts van fornuis te plaatsen), beter en meiers voordeliger lijkt me een electrische stoompan van bv. Solitaire of Baumatic.
* Een koekenpan van rond 28cm zou er nog wel langs gaan maar een soeppan voor een weeshuis.......denk 't niet

-
- Berichten: 600
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20
Re: Boretti of M-Systems

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1971
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
- Locatie: Belgie
Re: Boretti of M-Systems
Ik doelde op de "vrijstaande" modellen, zijn iets voordeliger!Beetje bagger want achteraf hebben we nog zo'n stoomding van sollitaire staan op de zaak.
Re: Boretti of M-Systems
Hallo,
Ik ben nieuw hier.
Afgelopen zaterdag (op basis van prijs en correcte niet-agressieve verkoopadviseur) gezwicht voor een keuken bij Wohnwelt Pallen bij Aken (Duitsland).
Een Schuller keuken, met Neff apparatuur, antraciet graniet en nu nog een fornuis. Droom al jaren van een retro-look Boretti.
Echter bij lezen van dit forum en het bekijken van een aantal fornuizen lijkt me dat de Solitaire Kent 90 Graphite Black - Chroom ook geen slechte optie is. Zeker de bbq faciliteit lijkt me in de winter wel prettig, lekker aangenaam.
2 ovens lijkt me van de andere kant ook wel handig. De ruimte is beperkt, want ben op 90cm gaan zitten (kwam zo uit).
Hebben jullie ervaring met het bbq-optie en is er een richting aan te geven voor het meest onderhoudsvriendelijke luxe gasfornuis? Onderhoudsvriendelijk en gas lijken tegengestelden van elkaar, maar wil het toch (nog eens) vragen.
Alvast bedankt!
Ik ben nieuw hier.
Afgelopen zaterdag (op basis van prijs en correcte niet-agressieve verkoopadviseur) gezwicht voor een keuken bij Wohnwelt Pallen bij Aken (Duitsland).
Een Schuller keuken, met Neff apparatuur, antraciet graniet en nu nog een fornuis. Droom al jaren van een retro-look Boretti.
Echter bij lezen van dit forum en het bekijken van een aantal fornuizen lijkt me dat de Solitaire Kent 90 Graphite Black - Chroom ook geen slechte optie is. Zeker de bbq faciliteit lijkt me in de winter wel prettig, lekker aangenaam.
2 ovens lijkt me van de andere kant ook wel handig. De ruimte is beperkt, want ben op 90cm gaan zitten (kwam zo uit).
Hebben jullie ervaring met het bbq-optie en is er een richting aan te geven voor het meest onderhoudsvriendelijke luxe gasfornuis? Onderhoudsvriendelijk en gas lijken tegengestelden van elkaar, maar wil het toch (nog eens) vragen.
Alvast bedankt!
Re: Boretti of M-Systems
Wij hebben een Boretti fornuis met 4 gaspitten en elektrische oven.
In het fornuis zat bij levering een mechanisch klokje dat al snel vervelende geluiden begon te maken.
In oktober 2008 heeft een Boretti technicus dat klokje vervangen door een digitaal klokje. Daarvoor hebben we ‘slechts’ 85 EUR betaald, omdat Boretti toegegeven heeft dat er met deze mechanische klokjes een gekend probleem is.
Het digitale klokje functioneert sinds enkele weken helemaal niet zoals het hoort: het valt regelmatig uit, maakt daarbij een knetterend geluid, de display slaat volledig tilt en wanneer het opnieuw in werking treedt, geeft het een geluidssignaal. Dat gebeurt op willekeurige ogenblikken, dus ook 's nachts.
Boretti houdt zich strikt aan hun garantieregels (beschouwt dit als garantie op een herstelling en geeft dus maar 6 maanden, terwijl wij vinden dat dit garantie op een nieuw onderdeel is en dus 2 jaar bedraagt). Deze 2 jaren zijn nog niet verstreken.
Een knetterend onderdeel dat vlak bij de gaspitten zit, is absoluut niet veilig te noemen. De vervanging zou ons 300 EUR kosten!
Boretti vertikt het dus om een service te verlenen die overeenstemt met de prijs van hun fornuizen. Een medewerker heeft ons beloofd een handleiding op te sturen waarin precies beschreven staat hoe een klant zelf het klokje kan afkoppelen. Kom mij dus niet vertellen dat onze klacht de eerste in haar soort is.
Een Boretti? Nooit meer!
In het fornuis zat bij levering een mechanisch klokje dat al snel vervelende geluiden begon te maken.
In oktober 2008 heeft een Boretti technicus dat klokje vervangen door een digitaal klokje. Daarvoor hebben we ‘slechts’ 85 EUR betaald, omdat Boretti toegegeven heeft dat er met deze mechanische klokjes een gekend probleem is.
Het digitale klokje functioneert sinds enkele weken helemaal niet zoals het hoort: het valt regelmatig uit, maakt daarbij een knetterend geluid, de display slaat volledig tilt en wanneer het opnieuw in werking treedt, geeft het een geluidssignaal. Dat gebeurt op willekeurige ogenblikken, dus ook 's nachts.
Boretti houdt zich strikt aan hun garantieregels (beschouwt dit als garantie op een herstelling en geeft dus maar 6 maanden, terwijl wij vinden dat dit garantie op een nieuw onderdeel is en dus 2 jaar bedraagt). Deze 2 jaren zijn nog niet verstreken.
Een knetterend onderdeel dat vlak bij de gaspitten zit, is absoluut niet veilig te noemen. De vervanging zou ons 300 EUR kosten!
Boretti vertikt het dus om een service te verlenen die overeenstemt met de prijs van hun fornuizen. Een medewerker heeft ons beloofd een handleiding op te sturen waarin precies beschreven staat hoe een klant zelf het klokje kan afkoppelen. Kom mij dus niet vertellen dat onze klacht de eerste in haar soort is.
Een Boretti? Nooit meer!
Re: Boretti of M-Systems
Klopt, de service van Boretti is een aanfluiting. Ook wij hadden problemen met het klokje en daarna ook nog eeen defecte oven. Allemaal binnen 4 jaar (bij sporadisch gebruik) en dat voor een fornuis van 5000 Euro. Wij hadden ooit een Indesit van 400 gulden en die heeft het >10 jaar probleemloos gedaan.
Bel je Boretti dan wordt om te beginnen heel moeilijk gedaan. Vervolgens wordt niet gereageerd. En dan wordt een "coulance"-voorstel gedaan, dat standaard bestaat uit het betalen van torenhoge voorrijdkosten (idd 85 Euro). Alleen als je hier heel hard en langdurig tegen in gaat heb je kans op een betere deal, maar standaard probeert men je een poot uit te draaien. Dat is de "service" van Boretti.
Wij hebben ze erop gewezen dat ze de Nederlandse wet overtreden. Standaard heb je recht op minimaal 2 jaar garantie (Europese wetgeving), maar in NL heb je daarnaast recht op een deugdelijk product, dwz garantie zolang als het product redelijkerwijs mee zou moeten gaan. En ik vind nou eenmaal dat een fornuis van 5K redelijkerwijs langer dan 4 jaar meee moet gaan. Echter bij Boretti heeft men lak aan de wet en erger, lak aan klanttevredenheid. Dus wordt je met een kluitje het riet ingestuurd of als het "meezit" met met een Boretti messensetje. Helaas is in je recht staan iets anders dan je recht krijgen en hier maakt de firma Boretti handig misbruik van.
Boretti mijden mensen, het is een middelmatig product met een hoge prijs en een schandalig slechte service.
Bel je Boretti dan wordt om te beginnen heel moeilijk gedaan. Vervolgens wordt niet gereageerd. En dan wordt een "coulance"-voorstel gedaan, dat standaard bestaat uit het betalen van torenhoge voorrijdkosten (idd 85 Euro). Alleen als je hier heel hard en langdurig tegen in gaat heb je kans op een betere deal, maar standaard probeert men je een poot uit te draaien. Dat is de "service" van Boretti.
Wij hebben ze erop gewezen dat ze de Nederlandse wet overtreden. Standaard heb je recht op minimaal 2 jaar garantie (Europese wetgeving), maar in NL heb je daarnaast recht op een deugdelijk product, dwz garantie zolang als het product redelijkerwijs mee zou moeten gaan. En ik vind nou eenmaal dat een fornuis van 5K redelijkerwijs langer dan 4 jaar meee moet gaan. Echter bij Boretti heeft men lak aan de wet en erger, lak aan klanttevredenheid. Dus wordt je met een kluitje het riet ingestuurd of als het "meezit" met met een Boretti messensetje. Helaas is in je recht staan iets anders dan je recht krijgen en hier maakt de firma Boretti handig misbruik van.
Boretti mijden mensen, het is een middelmatig product met een hoge prijs en een schandalig slechte service.
-
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 12 apr 2011 11:53
Re: Boretti of M-Systems
GN69 je hebt inderdaad recht op een deugdelijk product, en in dit geval een deugdelijke werking van meer dan 4 jaar maar het is niet Boretti waar je moet klagen maar bij de verkoper van het apparaat, deze is in eerste instantie jouw aanspreekpartner. Boretti is alleen maar het uitvoerend service apparaat.
Met de laatste alinea van jouw post ben ik het 100% eens!
Met de laatste alinea van jouw post ben ik het 100% eens!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 02 okt 2012 18:09
Re: Boretti of M-Systems
Hallo,
Wij hebben ca.4 jaar geleden een gasfornuis gekocht van Boretti met gasoven, elektrische oven, 6 pitten een een bakplaat. Kortom een prijzig apparaat! Ook kochten wij van Borettit een inbouw friteuse. Beide apparaten zijn geen succes. De friteuse heeft al meerdere kostbare reparaties ondergaan en het fornuis is al vanaf dag één een fiasco. De gasoven heeft nooit goed gefunctioneerd (hij ging voortdurend uit tijdens het bakproces) en er is al meermalen een monteur bij geweest. De gaspitten, met automatische ontsteking, werkten niet goed, ook daar is een monteur bij gekomen. Na meerdere monteurs bezoeken( is een kostbare geschiedenis bij Boretti) was er vandaag weer een (buitengewoon chagrijnige) monteur omdat de elektrische oven het niet meer deed, de lampjes bleven knipperen en in de gasoven brandt achterin en bovenop alles aan en onderop blijft het rauw. Volgens de monteur heb ik de knopjes van de klok vd elektrische oven te hard ingedrukt, waardoor de plastic pootjes zijn afgebroken en daardoor doet de elektrische oven niet meer. en moest er een nieuwe klok in. A raison van 180 euro!!!! De afstelling van de gasoven is weer bijgesteld, maar het blijft afwachten of het nu goed is (volgens die "vrolijke" monteur). Voor een fornuis dat het nooit, vanaf dag één niet, goed gedaan heeft, vind ik het echt bespottelijk da ik nu wéér 180,00 moet neerleggen.!
Ik ben zeer ontevreden of het merk Boretti!!
Wij hebben ca.4 jaar geleden een gasfornuis gekocht van Boretti met gasoven, elektrische oven, 6 pitten een een bakplaat. Kortom een prijzig apparaat! Ook kochten wij van Borettit een inbouw friteuse. Beide apparaten zijn geen succes. De friteuse heeft al meerdere kostbare reparaties ondergaan en het fornuis is al vanaf dag één een fiasco. De gasoven heeft nooit goed gefunctioneerd (hij ging voortdurend uit tijdens het bakproces) en er is al meermalen een monteur bij geweest. De gaspitten, met automatische ontsteking, werkten niet goed, ook daar is een monteur bij gekomen. Na meerdere monteurs bezoeken( is een kostbare geschiedenis bij Boretti) was er vandaag weer een (buitengewoon chagrijnige) monteur omdat de elektrische oven het niet meer deed, de lampjes bleven knipperen en in de gasoven brandt achterin en bovenop alles aan en onderop blijft het rauw. Volgens de monteur heb ik de knopjes van de klok vd elektrische oven te hard ingedrukt, waardoor de plastic pootjes zijn afgebroken en daardoor doet de elektrische oven niet meer. en moest er een nieuwe klok in. A raison van 180 euro!!!! De afstelling van de gasoven is weer bijgesteld, maar het blijft afwachten of het nu goed is (volgens die "vrolijke" monteur). Voor een fornuis dat het nooit, vanaf dag één niet, goed gedaan heeft, vind ik het echt bespottelijk da ik nu wéér 180,00 moet neerleggen.!
Ik ben zeer ontevreden of het merk Boretti!!