LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman badkamers

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
renes1969

Brugman badkamers

Ongelezen bericht door renes1969 »

Helaas hebben wij ook moeten concluderen hoe klant onvriendelijk ze bij Brugman te werk gaan. Wij gingen naar het filiaal in Utrecht voor een vrijblijvende offerte en na een vluchtige ronde door de showroom kwam de verkoper met een prijsvoorstel die alleen die dag zou gelden. Wij kregen de indruk dat we het pand niet mochten verlaten voordat we een prijs zouden noemen en waren zo stom om dat uiteindelijk toch te doen. Voor we het eigenlijk wisten hadden we een koopovereenkomst getekend. Thuis op internet de prijzen vergeleken en geconstateerd dat we bij Brugman totaal ongeveer € 2900 duurder uitwaren.
Na verschillende pogingen eindelijk de fililaalmanager aan de telefoon gekregen maar die was absoluut niet van plan iets aan de prijs te gaan doen.. Uiteraard schriftelijk bezwaar aangetekend en verwezen naar de wet oneerlijke handelspraktijken en 5 weken later zijn we gebeld door de rayonmanager die uiteindelijk "korting" heeft gegeven. Gevraagd eea schriftelijk te bevestigen maar deze was 5 weken !! later nog niet binnen ondanks herhaaldelijke
telefonische verzoeken. Toen maar weer een schriftelijke klacht ingediend, en ineens kwam die bevestiging wel. Maar ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee en wil niks meer met Brugman te naken hebben. Weet iemand wat ik hier nu verder mee aan kan ?
Laatst gewijzigd door renes1969 op 08 dec 2009 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Re: Brugman badkamers

Ongelezen bericht door sjoegel »

U tekent toch zelf ? U bent volwassen en handelingsbekwaam. Wees een vent-vrouw betaal, houd de eer aan uzelf en leer ervan. Op dat moment vond U dat U een goede zaak gedaan had.

renes1969

Klopt, maar helaas blijkt nadat er een prijsvergelijk is gedaan dat je gewoon opgelicht ben ! dit heeft dus niks met volwassenheid te maken maar met bedrog !

pfffff

Ongelezen bericht door pfffff »

Buiten het feit dat Brugman uiteraard een duistere verkooppraktijk er op nahoudt, blijft het toch "koop = koop"

Immers, u heeft niet in eerste instantie aangegeven dat u van de koop af wilde, maar u vroeg een andere prijs welke vergelijkbaar was met de prijs die u later op het internet heeft berekend.
Op zich is het al vrij netjes van Brugman om hieraan toe te willen geven.
Nou, daar zijn ze met u meegegaan, op uw verzoek. Is een beetje ******
om dan alsnog achteraf van de koop af te willen.

sjoegel

Dat zou betekenen dat iedereen opgelicht wordt. Immers als je maar lang genoeg zoekt vind je het altijd wel ergens goedkoper. Brugman heeft veel kosten, meer dan de badkamerdumphal. Zitten op dure locaties, koffieautomaten, bezorgservice, TV reclame; daar betaald U allemaal voor :D .

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uit de wet oneerlijke handelspraktijken:
Artikel 193g
De volgende handelspraktijken zijn onder alle omstandigheden misleidend:.....
g. bedrieglijk beweren dat het product slechts gedurende een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn of dat het slechts onder speciale voorwaarden gedurende een zeer beperkte tijd beschikbaar zal zijn om de consument onmiddellijk te doen beslissen en hem geen kans of onvoldoende tijd te geven een
geïnformeerd besluit te nemen;

sjoegel

Met andere woorden je kunt je beroepen op dit artikel bij een " typische Mandemaker verkoop onder dwang" ? Is daar jurisprudentie over ?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jurisprudentie? Zo lang bestaat die wet niet.
Ik denk dat het allereerst moeilijk is om misleiding aan te tonen, en vervolgens valt het te bezien of je daarmee onder de overeenkomst uit kan.

Een verwijzing naar die wet leverde in dit geval korting achteraf op!

renes1969

Even voor de duidelijkheid, ik heb niet gevraagd om een lagere prijs. Ik heb meteen schriftelijk bezwaar ingediend tegen de gang van zaken. Nogmaals, wij gingen voor een vrijblijvende offerte en hebben ook gezegd dat we na wilden denken over de prijs omdat je niet in 30 minuten kan beslissen over zo'n dure aankoop. Echter door de dwingende manier van verkopen is het de verkoper helaas gelukt om ons een prijs te laten noemen. Omdat wij de wet oneerlijke handelspraktijken aan onze zijde hebben wilde ik er gewoon vanaf. Desnoods via de geschillencommissie, echter duurt dit ca. 5 maanden. Toen de rayonmanager met een voorstel kwam om als tegemoetkoming iets van de prijs af te halen (wat bij lange na niet het verschil was dat je via sanishop of dergelijke winkels kan krijgen), heb ik hiermee maar ingstemd omdat ik ook wel begrijp dat je dit niet helemaal kan vergelijken met internet. Maar zijn argumenten dat je bij Brugman meer betaald vanwege service ed slaan kant nog wal want ik hen nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt omdat ze je nooit terugbellen, en absoluut moeilijk te bereiken zijn. Zels iets heel simpels als een gewijzigde orderbevestiging sturen kost 5 weken ! er daar moet je zlef nog een boze fax voor sruren ook omdat ze gewoon (ondanks diverse toezeggingen) je niet terugbellen !

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

renes1969 schreef:koopovereenkomst getekend.

Illie123

Ongelezen bericht door Illie123 »

Voordeel(en) internet: GOEDKOOP

Voordeel(en) winkel: Garantie, aanspreekpunt, live bekijken, deskundig advies etc etc.

En ja dan moet je kiezen of delen..

Vergeet niet; Goedkoop = duurkoop.

PS: Ik weet niet hoe het zit met het levering van brugman, maar internet vraagt daar 10% van het orderbedrag voor om bij je thuis te leveren voor sanitair artikelen. ( Dit heb ik pas gemerkt toen ik op het punt was het gewenste sanitair definitief te bestellen. )

Gesloten