LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
bartm
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:55

Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door bartm »

Pffff.....nou wij zijn net terug van Brugman Keukens in Arnhem Zuid.

Toen we ongeveer 1,5 uur midden in het gesprek zaten met de verkoper van Brugman Keukens, wat naar ons idee goed verliep, vroeg hij ons of we "even een momentje" hadden. Dat hadden we uiteraard. Tien minuten later kwam hij bij ons terug en zei: "Hoe vinden jullie tot nu toe dat het gaat, wat is jullie indruk van mij en Brugman Keukens?". Enigszins verbaasd antwoorden wij:"Vanwaar je vraag?". De verkoper vroeg ons toen: "Denken jullie vandaag een keuken te gaan kopen bij Brugman?". "Uhm....nee vandaag niet we zijn nog aan het orienteren." antwoorden we. Waarop de verkoper tegen ons zegt:

"NOU GA IK NU MENSEN HELPEN DIE WEL EEN KEUKEN VANDAAG WILLEN KOPEN!"

........onze mond viel letterlijk open van verbazing. Zoveel arrogantie hadden we nog nooit meegemaakt en ook zeker niet verwacht van een partij als Brugman Keukens.

Boos en geirriteerd hebben we snel de winkel verlaten

ADVIES: BLIJF VER UIT DE BUURT BIJ DEZE ARROGANTE AANBIEDER!!!

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door WARNING! »

Nou zeg, onbegrijpelijk dat deze meneer liever een keuken verkoopt dan uren zit te neuzelen met een stel dat alléén wat informatie wil. Het goede gevoel moet natuurlijk van twéé kanten komen, denk je niet! Valt niet mee he, om door de mand te vallen. Zoals jullie het formuleren heb ik het niet gezegd hoor, wel eerlijk blijven he!

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door capricorn »

Nou zeg, heel begrijpelijk dat dit stel liever een keuken koopt bij een echte keukenzaak dan uren zit te neuzelen met een verkoper die alléén maar verkopen wil. Misschien moet die verkoper maar lekker friet verkopen op de hoek als ie zo graag verkopen wil, nietwaar WARNING?

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door marpet »

Deze verkoper was wel eerlijk. Wees blij. Dat is tenminste een goede waarschuwing om daar niet te kopen.

IntegerEnEerlijk
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jan 2007 11:58

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door IntegerEnEerlijk »

Wel eens bij stil gestaan, dat de verkoper leeft van de provisie!
Basis zal iets van 1300,= netto zijn. Ga jij voor dat geld op zaterdag en zondag werken? Kan me heel goed voorstellen, dat deze verkoper voor mensen kiest, waardoor hij beleg op zijn brood kan kopen.

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door capricorn »

dus wat leren klanten hieruit?
Mijdt de zaken waar ze voor een basis-hongerloontje werken en grotendeels op provisie. Want bij die zaken staat alleen het loonstrookje ipv de klant centraal.

Mijn god, 1300 euro ??? hoe hoog is die maandelijkse provisie dan wel niet?

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Wel jammer hoe de topicstarter de boel aandikt, het is welliswaar lef van de verkoper om het spelletje van keuken-proberen-te-verkopen zo te spelen maar zoals te lezen valt waren deze potientele klanten ál anderhalf uur in een, ik lees: GOED, gesprek. En dat wordt dan slecht genoemd? Jammerlijke gang van zaken: het geduld/de haast van de verkoper, het weglopen van de klanten en de negatieve reclame.

16again
Berichten: 16209
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door 16again »

Wat heb je als koper te maken met de beloningsstructuur van de verkoper?
Reken eens uit hoelang je zelf moet werken om een keuken te kunnen betalen.
Logisch dat je zo'n beslissing niet even op een regenachtige zaterdagmiddag neemt, maar daarvoor ruim de tijd wil nemen.
Volgens CBW voorwaarden heb je recht op 18 dagen geldige prijsopgave...
"NOU GA IK NU MENSEN HELPEN DIE WEL EEN KEUKEN VANDAAG WILLEN KOPEN!"
Dat is DE instelling om ook morgen weer een keuken te kunnen verkopen, ga zo door!

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ik ben ook zo iemand die zijn verkopers achter hun reet aanzit om te verkopen. Echter, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om een verkoper na 1,5 uur uit zijn gesprek te trekken, uit te foeteren en bij z'n klanten weg te halen omdat deze niet willen beslissen..
Daar had die eike_l (de verkoper) dan wel 1 uur en 20 minuten eerder achter kunnen komen.

Kwaliteit en prijzen vergelijken doet iedereen, overal en terecht !!!
MAAR.. als mensen op een zaterdag aangeven echt alleen maar op informatie uit te zijn. Dan kunnen deze mensen ook wel begrijpen dat ik niet m'n beste verkoper heel de middag daar aan kwijt wil zijn, terwijl er ook mensen in m'n toko lopen die misschien WEL geintereseerd zijn in een mooie aanbieding.

Er is een tijd voor uitvoerig informatief koffiegeleuter, en er is een tijd om keukens te verkopen.
Overleg gewoon met de adviseur VAN TE VOREN wat jullie, en hem op dat moment het beste uitkomt.
Niemand wil een onplezierig gesprek omdat de doelen van de gesprekspartners niet met elkaar overeen komen.

... en over dat provisiegezeur... Ook winkels waar men een goed vast salaris krijgt moet men keukens verkopen.. anders is ook daar het licht snel uit en staat de curator snel op de stoep. Het hoeft er alleen niet zo dik bovenop te liggen als bij sommige Mandenvlechters-zaken op dit moment.

Klepperende K

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door hark »

Basis zal iets van 1300,= netto zijn. Ga jij voor dat geld op zaterdag en zondag werken?
Dan haden ze maar beter moeten opletten vroeger op school.
Hadden ze ook iets betere pakken kunnen kopen trouwens.....

nico_s
Berichten: 106
Lid geworden op: 25 jul 2007 15:06

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door nico_s »

Ik ben het met de topic-starter eens dat een keukenzaak de klant niet op de genoemde wijze hoeft te behandelen. Op die manier zou ik er inderdaad ook geen keuken meer willen kopen.
Als je als klant begint met het uitzoeken van een keuken, veelal eerste de indeling en het merk/front van de keukenkasten en de apparatuur, dan verwacht je daarin advies van de keukenadviseur.
Daarna mag die keukenadviseur van mij zijn best doen om de klant proberen zover te krijgen dat hij de keuken kan verkopen aan de klant.
Met de genoemde werkwijze die topic-starter meegemaakt heeft bij Brugman, dan spreek ik niet over adviseurs, maar over verkopers. Dan hoeft het voor mij als klant al niet meer, dan is het vertrouwen in de adviezen al snel weg.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door Marktkenner »

"NOU GA IK NU MENSEN HELPEN DIE WEL EEN KEUKEN VANDAAG WILLEN KOPEN!"
de waarheid zal ergens in het midden liggen v.w.b. de uitspraken die gedaan zijn door de verkoper. Toch snap ik alle komotie niet van de reagerende verkopers: het zou redelijk zijn om mensen die die op een zaterdag niet willen kopen/beslissen de deur te wijzen? (op wat voor manier dan ook) misschien ff voor de gedachte: ik werk ook van ma. t/m vrijdag van 's morgen 7:00 tot 's middag 17:00. ik heb door de weeks verschillende avonden wat te doen en als ik dus grote bedragen uit ga geven voor luxe en/of woonartikelen gebeurd dit op een koopavond of zaterdag. (niet op koopzondag want dat is echt verschrikkelijk) als ik ook maar ergens het gevoel heb dat er haast wordt gemaakt of iets dergelijks kunnen ze het schudden! graag of niet! of ik nu in 5 minuten kan beslissen of in 5 uur. ik ben tevens van mening dat 2verdieners een grote groep zijn die keukens (kunnen) kopen. ook deze 2verdieners zullen in eerste instantie op koopavond of zaterdag gaan. het is toch van de zotte om al deze mensen de deur te wijzen? kom dames en heren, gebruik eens een gezond portie emotionele intelligentie a.u.b.!

bartm
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:55

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door bartm »

Blijkbaar schudt iedereen hier een nieuwe keuken zo uit de mouw.

En wat is er mis met orienteren??? Dat doet toch iedereen. Eerst orienteren dan kopen of niet soms.

Als ik 10.000-15.000 euro uitgeef ergens dan verwacht ik dat er tijd wordt gestoken in de vorm van advies en uitleg. Het hele verhaal moet dan kloppen: vertrouwen in de leverancier, goed advies, goede prijs/kwaliteit en uiteraard een mooie keuken.

Wij hebben onze intenties overigens direct kenbaar gemaakt bij het begin van dit gesprek. Een keukenboer die verwacht mij bij de allereerste afspraak een keuken aan te smeren voor 10.000-15.000 euro is bij mij aan het verkeerde adres. :roll:

bartm
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:55

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door bartm »

Dat ik rekening zou moeten houden/begrip zou moeten hebben met de provisie regeling van de verkoper is pure onzin. Ik ben zelf al jaren werkzaam in de sales en hier mag een klant naar mijn idee nooit iets van merken.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door hark »

Helemaal mee eens BartM

1 keer de naam van de beste man op dit forum laten vallen......en hij zal dit zeker weten nooit meer doen.......... Dat noemen we leergeld betalen........

Een schandelijke houding van deze brave borst !

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door Quark »

Als ik het goed lees is WARNING de betreffende verkoper en geeft hij al aan dat hij het niet zo heeft gezegd als de Topic starter aangeeft.

Jamer genoeg geeft hij niet aan wat hij dan wel heeft gezegd.

Na een jarenlange handels opleiding heb ik 1 ding geleerd, de toon maakt de muziek.

Hij had dit gesprek van "potentiele" klanten ook kunnen beeindigen op een andere manier.

Je raakt een klant makkelijker kwijt dan je hem aan je bind.

16again
Berichten: 16209
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door 16again »

is WARNING de betreffende verkoper
Lijkt mij niet
WARNING geeft binnen een half uur antwoord op topicstarter.
En dat op de drukke (verkoop) zaterdagmiddag !

Wel tevreden
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2007 19:46

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door Wel tevreden »

Ik denk dat het zeker aan de verkoper ligt,

Want ook wij (mijn vrouw en ik) zijn bij Brugman in
Arnhem op de Woonboulevard geweest,

En wij zijn hier geslaagd voor onze Keuken en Badkamer waar
wij echt heel veel plezier van hebben, en over de service van Brugman
heb ik echt niets te klagen,

Ook wij hebben zonder verder te hebben
georienteerd in 1 keer gekocht, omdat wij allebij een fulltime baan hebben, en geen zin hebben om zes offertes naast elkaar te leggen
en dan uiteindelijk voor de goedkoopste te gaan,

Daarin speelde Brugman heel goed in op ons budget, en uiteindelijk
was het helemaal naar onze zin ongeveer 1000 euro onder ons budget

Dus zo kan het ook volgens mij, normaal

reageer ik niet op zo'n forum als deze
maar het is wel erg makkelijk om iets of iemand in een kwaad daglicht te zetten, maar als het dan een keer positief is hoor je er nooit iemand over..

mvg
John

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door anjella »

klopt helemaal.
het zou trouwens niet moeten uitmaken hoe en wanneer je een offerte wil hebben voor een keuken ook al is het zondag. wij zijn zelf 2 jaar geleden in utrecht geweest en hebben eerst op een vrijdagavond ( waar het heel erg druk was) een offerte laten maken en we zijn er 1.5 week later op zondag naar toe gegaan om te zeggen dat wij dus de offerte aannemen. toen nog het een en ander uitgewerkt ( eerst niet verteld dat wij de offerte aannemen) maar nog hielpen ze ons heel erg goed.

en nog ben ik na 2 jaar zeer tevreden.

groetjes anjella

capricorn
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 dec 2005 20:59

Re: Brugman Keukens slecht en arrogant behandeld!

Ongelezen bericht door capricorn »

Na een jarenlange handels opleiding heb ik 1 ding geleerd, de toon maakt de muziek.
1 ding maar? nou, da's dan bar weinig resultaat voor zo'n lange opleiding :lol:
Lijkt mij niet
WARNING geeft binnen een half uur antwoord op topicstarter.
En dat op de drukke (verkoop) zaterdagmiddag !
Hij had de volgende klant dan zeker wel binnen een half uur aan een keuken geholpen :lol:

Gesloten