Ik kom er niet uit. Heb zelf al door de CBW voorwaarden gekeken, maar weet het niet.
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht met als afgegeven oplevermoment 1e kwartaal 2011
Wij hebben februari dit jaar (2010) een bezoek gebracht aan Keukenconcurrent.
Ook wij hebben een handtekening gezet onder iets heel globaals en zaten daardoor vast. Uiteindelijk zijn wij op een prima keuken uitgekomen.
Op 1 november 2010 hebben we alles concreet gemaakt en moesten wij ook een leverweek opgeven. Wij hadden via de gemeente begrepen dat toen de oplevering voor ons huis op eek 4 lag en hebben doorgegeven dat de keuken week 6 kan komen.
Helaas voor ons kwam de winter (sneeuw en vriezen) erg vroeg dit jaar en de bouw lag stil. Ik heb net gebeld en er werd mij gezegd dat ze nu helemaal geen indicatie meer af durven te geven i.v.m het weer.
Ze zijn nu afhankelijk van de Nuts bedrijven en die werken niet zolang er vorst is.
Hij gaf aan dat het zelfs 2e kwartaal zou kunnen worden als het net zolang door blijft vriezen als dit jaar.
Nu ons probleem:
Bij de Keukenconcurrent kunnen we uiterlijk 5 weken voor de opgegeven leverweek nog kostenloos een nieuwe leverweek opgeven.
Dat houdt in dat wij volgende week de datum moeten wijzigen (want week 6 halen ze nooit meer).
MAAR er werd ons gezegd dat dit de laatste keer is dat wij de opleverweek mogen wijzigen. Is dat echt zo?
Als de aannemer niet eens weet wanneer ze gaan opleveren, dan weten wij ook echt niet welke week wij op moeten geven.
Ik neem aan dat dit toch wel vaker bij nieuwbouwwoningen gebeurd?
Wie weet hoe dit zit en geeft advies?
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CBW voorwaarden wat betreft datum bepaling oplevering
Re: CBW voorwaarden wat betreft datum bepaling oplevering
Zij plannen ook in dus teveel aanpassen kan niet.
Helaas weet U nu nog niet wanneer het wel kan dus ik zou ruimte tijd nemen en tijdelijk kamperen in uw nieuwe huis...
Niemand weet hoe lang het nog duurde of dat er nog 2e keer vorst komt.
Het is Uw risico dat U in de winter Uw huis laat opleveren.
Het bedrijf dat ingehuurd word door de Mandemakers groep moet zoveel keukens plaatsen dat bij te laat aanpassen plaatsing datum er gewoon extra kosten komen.
Helaas weet U nu nog niet wanneer het wel kan dus ik zou ruimte tijd nemen en tijdelijk kamperen in uw nieuwe huis...
Niemand weet hoe lang het nog duurde of dat er nog 2e keer vorst komt.
Het is Uw risico dat U in de winter Uw huis laat opleveren.
Het bedrijf dat ingehuurd word door de Mandemakers groep moet zoveel keukens plaatsen dat bij te laat aanpassen plaatsing datum er gewoon extra kosten komen.