LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] combi stoom/hete lucht oven,doen of niet?
combi stoom/hete lucht oven,doen of niet?
wij zijn beland in keukenland omdat we een nieuwe keuken willen,nu horen we veel goeds over de stoomoven,dus we lopen al warm.aangezien ik best veel met de heteluchtoven doe wil ik die er sowieso in,de magnetron kan ik wel missen.er bestaan combi stoom/hetelucht ovens van o.a. AEG,SMEG,SIEMENS,NEFF en ATAG,er zullen er nog veel meer zijn ,maar ik wil graag een inhoud van minimaal 42 liter en dat hebben ze niet allemaal,wie heeft voor ons een goed advies wat betreft de combi,en het eventuele merk en een prijs?ik weet t ,t zijn veel vragen.
Re: combi stoom/hete lucht oven,doen of niet?
Dat de inhoud van veel stoomovens kleiner is, heeft enerzijds te maken met het waterreservoir dat er vaak naast zit (en ruimte inneemt), maar volgens mij ook met dat het natuurlijk veel meer moeite (en tijd en energie) kost om een grote inhoud te vullen met stoom, en vooral ook om de stoom goed te verdelen over de hele ruimte.
-

Laatst gewijzigd door keukenklepper op 13 feb 2010 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
AEG heeft ook een grotere inhoud stoomoven.
Hallo Kappertje,
Ik ben eem tijdje geleden bij zo'n demonstratie van Miele geweest en toen was ik meteen verkocht. Je kunt goed zien en proeven wat de verschillende apparaten kunnen (niet eten van tevoren). Misschien hebben andere merken zoiets ook wel.
Bij Miele was het in elk geval gratis na inschrijving, echt de moeite waard om naartoe te gaan.
Hartelijke groet,
Mini7
Ik ben eem tijdje geleden bij zo'n demonstratie van Miele geweest en toen was ik meteen verkocht. Je kunt goed zien en proeven wat de verschillende apparaten kunnen (niet eten van tevoren). Misschien hebben andere merken zoiets ook wel.
Bij Miele was het in elk geval gratis na inschrijving, echt de moeite waard om naartoe te gaan.
Hartelijke groet,
Mini7
Heb zelf de Miele combi hete lucht/stoom nu ongeveer 1 jaar. Wij gebruiken deze naast een Miele magnetron/hete lucht.
Zijn zeer tevreden over het gebruikersgemak van beide apparaten en 2 ovens is wel handig met een groot gezin
Zijn zeer tevreden over het gebruikersgemak van beide apparaten en 2 ovens is wel handig met een groot gezin
Laat de Kuppersbusch in ieder geval links liggen.
Buiten het feit dat de prestaties stukken minder zijn, is de service daar ronduit beroerd te noemen
Dan maar bruto 600 euro meer en voor de Miele gaan en inderdaad heb je dan nog een leuk uitje bij Miele
Gaggenau houdt je een hele dag bezig, is ook een aanrader
Buiten het feit dat de prestaties stukken minder zijn, is de service daar ronduit beroerd te noemen
Dan maar bruto 600 euro meer en voor de Miele gaan en inderdaad heb je dan nog een leuk uitje bij Miele
Gaggenau houdt je een hele dag bezig, is ook een aanrader
bedankt voor jullie reakties,dus volgens jullie krijg ik geen spijt van de keuze voor een stoomoven?ook niet in combi met hete lucht,of moet ik die er apart bij nemen?over de verschillende merken krijg ik nog niet veel duidelijkheid,wie weet er meer van de merken?
In elk geval zijn Siemens, Bosch en Neff identiek, op het uiterlijk na. Miele werkt met een ander (en iets beter) stoomsysteem dan Siemens, Bosch en Neff. Maar Miele is ook wel een slag duurder. Hoe het met de andere merken zit, weet ik niet.
-
Wat van groot belang is bij een stoomoven is de continuitijd van de stoomtoevoer, temperatuur en luchtvochtigheid.
Als deze teveel schommelen kan het wat makkelijker fout gaan. Echter een groot voordeel van een stoomoven is dat je niets meer kunt laten aanbranden. Het vlees kan alleen wel taai worden.
Miele heeft standaard zeer veel voorgeprogrammeerde gerechten.
je kunt gewoon via het menu naar de vlees gerechten of de groente afdeling. Kies de soort groente en klaar is Kees (of Jan of Piet)
Mijn oom heeft er ook een van Miele en als we daar gaan eten is het altijd genieten. Zijn magnetron staat inmiddels bij het wit/bruin goed op de milieustraat.
succes met je keuze let wel: echte kwaliteit moet betaald worden.
Als deze teveel schommelen kan het wat makkelijker fout gaan. Echter een groot voordeel van een stoomoven is dat je niets meer kunt laten aanbranden. Het vlees kan alleen wel taai worden.
Miele heeft standaard zeer veel voorgeprogrammeerde gerechten.
je kunt gewoon via het menu naar de vlees gerechten of de groente afdeling. Kies de soort groente en klaar is Kees (of Jan of Piet)
Mijn oom heeft er ook een van Miele en als we daar gaan eten is het altijd genieten. Zijn magnetron staat inmiddels bij het wit/bruin goed op de milieustraat.
succes met je keuze let wel: echte kwaliteit moet betaald worden.