LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Combimagnetron van Miele of Siemens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
GIANT
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:03

Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door GIANT »

We zijn al een aantal dagen ijverig aan het uitzoeken van een nieuwe keuken waarbij de ene na de andere vraag zich voordoet.

Graag zouden we willen weten of iemand ervaring heeft met een Miele Combimagnetron Type: H4020 BM.
Eerst waren we uitgekomen op een Siemens apparaat HB86K570N, een oven met ingebouwde magnetron.
Oven is voor ons het belangrijkste, een magnetron is fijn als hij goed werkt maar we doen er alleen maar even een beker koffie opnieuw in opwarmen :D
Echter bij Siemens staat de keuze: Oven met magnetronfunctie of Magnetron met ovenfunctie.
Bij Miele vinden we alleen terug Magnetron met oven.
Betekend dit dat de Siemens (Oven met magnetron) meer een oven is? Kan verder weinig tot geen gebruikers ervaringen terugvinden over Miele apparatuur. We vinden het design wel erg strak (mooi)

Verder willen we graag weten wat de ervaringen zijn met een Combi onder de kookplaat. Een verkoper waarschuwde ons dat de afstralende hitte erg vervelend is wanneer je tegelijkertijd staat te koken met je benen voor de oven. :roll:

Adddie
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 nov 2005 01:12

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door Adddie »

Nou giant, je hebt het antwoord eigenlijk zelf al gegeven! Wat jij nodig hebt, is de Siemens; een oven, met ingebouwde magnetronfunctie. Oven is hoofdzaak, magnetron is bijzaak. Bij de meeste combitrons is dit namelijk andersom. Wel dien je bij de magnetronfunctie te kijken, waar je het op te warmen gerecht/drankje het beste neer kan zetten, daar het door de magnetronbuis geinduceerde veld niet overal binnen het toestel even sterk is. Eet/drink smakelijk :wink:
P.S. het toestel past heel goed onder een kookplaat, indien er plaats voor is. Bij gebruik van een inductiekookplaat, dien je wel rekening te houden met de beluchting van de kookplaat (moet koele lucht kunnen aanzuigen, en afvoerlucht kunnen uitblazen) Daar de meeste ovens goed geïssoleerd zijn, en voorzien van een "koele (dubbele) deur", zal het met dat warme kruis ook nog wel meevallen. :P

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door Inoitall »

Daar de meeste ovens goed geïssoleerd zijn, en voorzien van een "koele (dubbele) deur", zal het met dat warme kruis ook nog wel meevallen.
En zo is het maar net!

De Siemens is meer oven (let bijvoorbeeld op onderwarmte) en heeft bovendien meer inhoud 42 L Bij gelijke nismaat namelijk 45 cm. De magnetron functie van de Siemens (900 Watt) is bijna gelijk aan de Miele, de Siemens heeft bovendien meer grill vermogen. Nadeel bij de Miele is dat de hetelucht niet hoger dan 225 graden kan, en dat het lang duurt voor hij warm is, (eigen ervaring).

Toedeloe,...

adviseur
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 apr 2005 19:30

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door adviseur »

Als je de inhoud gaat berekenen van de Siemens kom je niet aan de voorgestelde 42 liter. Ik zou toch voor de Siemens gaan

Succes

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door omerobbie »

@adviseur

Ik volg je niet: waarom kom je niet aan de 42 liter? Ik geloof niet dat Siemens hier zomaar reclame voor loopt te maken ("de grootste compacte bakoven") en dat het gewon niet klopt.

Verder ben ik benieuwd naar je argumenten om dan toch voor de Siemens te gaan.

GIANT
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:03

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door GIANT »

Jammer van de Siemens dat er zo'n rond handvat op zit.
De Miele heeft namelijk een nagenoeg gelijk handvat als dat we op de keukenkastjes willen nemen.
Maar ja, liever goede functionaliteit dan van Siemens dan een mooi handvat van Miele :D

Bensa
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 okt 2005 11:16

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door Bensa »

Pak liever geen combimagnetron onder de kookplaat, ook al heeft deze combi een koele ruit, hij blaast toch aan de voorzijde warmelucht uit de combi, ivm de koeling. Dus toch een warm kruis

GIANT
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:03

Re: Combimagnetron van Miele of Siemens

Ongelezen bericht door GIANT »

Vandaag in Vianen bij Mielen en in Zoetermeer bij Siemens geweest.

De keuze is toch wel duidelijk om de Siemens gevallen. Duidelijk meer mogelijkheden in de oven en compleet met alle programma's die je er op hebt zitten. De Miele zag er visueel aan de buiten en binnenzijde ook wat eenvoudiger uit. Dus conclusie: Siemens bakoven met magnetron.

We hebben wel een mooie afzuigkap gezien bij Miele, de DA489.
Eentje die schuin tegen de muur bevestigd is. Waardoor ik met mijn 2 meter lengte niet met die rvs rand voor mijn gezichtsveld zit.

Ben benieuwd of daar ook al ervaringen mee zijn, maar ik zal er een nieuw topic voor maken :D

Gesloten