LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Composiet keukenblad kleur Ginger
Composiet keukenblad kleur Ginger
Wij hebben onze 1e woning gekocht. Het wordt op dit moment gebouwd en voor ons is er natuurlijk werk aan de winkel.
De keuken is reeds gekocht. Een hoogglans witte (net niet spierwit, maar ook geen magnolia) keuken met een barretje.
We willen er graag een composieten keukenblad op. We zoeken iets in een bruin/grijze kleur, maar niet te donker.
Eerst hadden we de kleur Unsui op het oog, maar zonder licht werd die toch te donker en te bruin. Nu denken we na over de kleur 'Ginger' van Erbi.
Heeft iemand ervaring met deze kleur?
- Het is gezoet, dus vlek gevoeliger dan gepolijsd.
Maar hoe gevoelig is gevoelig? Als ik er een keukendoekje over haal, is het dan goed of krijg ik dan (vet)strepen?
- In het blad zitten wat donkerdere vlekken, op een staaltje zie je dat bijna niet.
Weet iemand hoe 'gevlekt' het blad is, is het echt bont of valt dat mee?
- De kleur 'Ginger' is wat lichter, zie je daar alles op liggen?
Ten slotte; ik heb bij andere topics gezien dat er ook keuken 'experts' op het forum zijn.
- Kennen jullie qua kleur een soortgelijk blad van een ander merk?
- Hoe staat een gepolijsd blad bij een hoogglans keuken? (glimt dat samen te hard?)
Alvast bedankt voor de hulp
oh ja; heeft er iemand een tip voor leverancier van het blad? We kunnen het niet bij de keukenzaak bestellen (zij gaven zelf aan het blad bijna nooit te bestellen en dat de prijs dan veel te hoog is) maar willen geen gedoe met garantie e.d.
De keuken is reeds gekocht. Een hoogglans witte (net niet spierwit, maar ook geen magnolia) keuken met een barretje.
We willen er graag een composieten keukenblad op. We zoeken iets in een bruin/grijze kleur, maar niet te donker.
Eerst hadden we de kleur Unsui op het oog, maar zonder licht werd die toch te donker en te bruin. Nu denken we na over de kleur 'Ginger' van Erbi.
Heeft iemand ervaring met deze kleur?
- Het is gezoet, dus vlek gevoeliger dan gepolijsd.
Maar hoe gevoelig is gevoelig? Als ik er een keukendoekje over haal, is het dan goed of krijg ik dan (vet)strepen?
- In het blad zitten wat donkerdere vlekken, op een staaltje zie je dat bijna niet.
- De kleur 'Ginger' is wat lichter, zie je daar alles op liggen?
Ten slotte; ik heb bij andere topics gezien dat er ook keuken 'experts' op het forum zijn.
- Kennen jullie qua kleur een soortgelijk blad van een ander merk?
- Hoe staat een gepolijsd blad bij een hoogglans keuken? (glimt dat samen te hard?)
Alvast bedankt voor de hulp
oh ja; heeft er iemand een tip voor leverancier van het blad? We kunnen het niet bij de keukenzaak bestellen (zij gaven zelf aan het blad bijna nooit te bestellen en dat de prijs dan veel te hoog is) maar willen geen gedoe met garantie e.d.
Re: Composiet keukenblad kleur Ginger
Ik heb pakweg een half jaar geleden een witte (ongeveer ral 9010 of nog iets witter) hoogglans (niet super hoogglans) strakke greeploze keuken met een Erbi Cesearstone Raven Gezoet composiet blad. Wij hebben destijds ook gekeken naar de kleur Ginger, maar vonden deze persoonlijk te licht.
Verder moet je opletten met natte kopjes op het aanrecht, deze geven na een aantal uren waterkringen die wat lastiger te verwijderen zijn. Wij hebben geen spijt van de aankoop en zullen hetzelfde blad in nieuwe keuken zeker weer overwegen. Ook krijgen we van familie en vrienden veel positieve reacties over de kleur en de dikte van slechts 13mm, welke de keuken een minder massieve indruk geven.
Het blad is het best schoon te houden met microvezel doeken. De standaard goedkope keukendoeken laten door hun structuur vaak strepen achter. Het is belangrijk dat je het blad goed droog maakt. Vaak veeg ik het nog even na met een handdoek. Vettige producten als kaas en boter/olie die op het blad spatten kun je heel gemakkelijk met microvezeldoeken weghalen, zonder schoonmaakmiddel. Vet of vuil wat langer op het blad zit kun je gemakkelijk met een schuurspons en schuurmiddel weghalen.Maar hoe gevoelig is gevoelig? Als ik er een keukendoekje over haal, is het dan goed of krijg ik dan (vet)strepen?
Hier durf ik niet over te oordelen. Het blad Raven heeft een mooie natuurlijke kleur, welke gelijkmatige kleurschakeringen heeft. Op de foto te zien heeft Ginger dit ook.- In het blad zitten wat donkerdere vlekken, op een staaltje zie je dat bijna niet.
De bladen zijn superstrak afgewerkt en afhankelijk van de lichtinval en kleur zal er over het algemeen meer op te zien zijn. Broodkruimels zijn mede door de kleur van het blad een doorn in het oog. Hiervoor hebben wij een houtkleurig blad gehad, waar nauwelijks iets op te zien was. Gewoon even wennen en regelmatig met je hand afvegen.- De kleur 'Ginger' is wat lichter, zie je daar alles op liggen?
Verder moet je opletten met natte kopjes op het aanrecht, deze geven na een aantal uren waterkringen die wat lastiger te verwijderen zijn. Wij hebben geen spijt van de aankoop en zullen hetzelfde blad in nieuwe keuken zeker weer overwegen. Ook krijgen we van familie en vrienden veel positieve reacties over de kleur en de dikte van slechts 13mm, welke de keuken een minder massieve indruk geven.
Naar een fatsoenlijke keukenzaak gaan. Goede keukenzaken doen zaken met 1 of meerdere fabrikanten. Hierdoor is de keukenzaak verantwoordelijk voor het opmeten, de uiteindelijke maatvoering en het plaatsen.oh ja; heeft er iemand een tip voor leverancier van het blad? We kunnen het niet bij de keukenzaak bestellen (zij gaven zelf aan het blad bijna nooit te bestellen en dat de prijs dan veel te hoog is) maar willen geen gedoe met garantie e.d.
Uiteindelijk hebben wij een composietenblad met de kleur Greige van stone Italia.
We zijn er erg blij mee!! Het is een grijs/ bruine kleur welke door lichtinval soms anders lijkt te kleuren.
Heeft iemand een tip hoe ik waterkringen weg krijg? Vooral rondom de kraan zie je (eigenlijk alleen bij bepaald lichtinval) de waterkringen, wat ik ook doe. Met glassex krijg ik dat in ieder geval niet weg.
Wie weet waarmee wel??
We zijn er erg blij mee!! Het is een grijs/ bruine kleur welke door lichtinval soms anders lijkt te kleuren.
Heeft iemand een tip hoe ik waterkringen weg krijg? Vooral rondom de kraan zie je (eigenlijk alleen bij bepaald lichtinval) de waterkringen, wat ik ook doe. Met glassex krijg ik dat in ieder geval niet weg.
Wie weet waarmee wel??
Hallo Kim20,
Cif cream gebruiken onverdund op een zachte spons aanbrengen.
Goed wrijven en naspoelen met veel lauw water.
Als de vlek nog hardnekkiger blijkt, dan kan er een schuursponsje gebruikt worden maar daar is wel enige voorzichtigheid geboden.
Nooit geen chemische middelen gebruiken, want dit lost de toplaag op.
Sommige fabrikanten raden aan mat gezoete bladen het 1ste halfjaar te impreneren, maar dat verschilt dus per merk.
Als de vlek nog hardnekkiger blijkt, dan kan er een schuursponsje gebruikt worden maar daar is wel enige voorzichtigheid geboden.
Sommige fabrikanten raden aan mat gezoete bladen het 1ste halfjaar te impreneren, maar dat verschilt dus per merk.
Fauser schreef:Hallo Kim20,
Hoi Fauser,
Bedankt voor je reactie. We hebben een gepolijst blad Greige.
Wij gebruiken idd cif cream. Werkt op zich prima, maar niet bij de watervlakken vlak bij onze kraan.
Daarbij zie je door het lichtinval nog steeds de vlekken.
Zijn er nog andere opties?
Er bestaan dieptereinigers voor natuur- en composietsteen die bijvoorbeeld ook voor vloeren worden gebruikt.
Bijvoorbeeld : http://www.stonetech.nl/onderhoudsmidde ... ger-1-ltr/
Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van deze middelen. Wellicht goed om dit van te voren na te vragen.
Als je wilt, kan ik volgende week eens navragen bij leveranciers of er eenvoudiger en goedkopere manieren bestaan om te reinigen.
Groet
Ik heb zelf geen ervaring met het gebruik van deze middelen. Wellicht goed om dit van te voren na te vragen.
Als je wilt, kan ik volgende week eens navragen bij leveranciers of er eenvoudiger en goedkopere manieren bestaan om te reinigen.
Groet
Als je dat zou willen vragen, erg graag.Fauser schreef:Er bestaan dieptereinigers voor natuur- en composietsteen die bijvoorbeeld ook voor vloeren worden gebruikt.
Groet
Het zou fijn zijn als we ook deze watervlekken weg kunnen krijgen.
Alvast bedankt.
Hallo Kim,
Onze leverancier komt met het volgende advies:
Het gaat waarschijnlijk om kalkvlekken veroorzaakt door water wat is achtergebleven.
Misschien hebben jullie vrij kalkrijk water.
Probeer eens onverdunde natuurazijn op de vlekken. Aanbrengen met een doek, even inwrijven en laten intrekken. Daarna wegspoelen met veel water.
Mocht dit niet werken, dan hebben ze nog een middel genaamd R360.
Dit is een middel op basis van zoutzuur wat alle vlekken doet verdwijnen.
Dit is niet te koop voor de particulier en mag alleen gebruikt worden door een vakman.
Als je wilt, kan ik contact met jullie laten opnemen door deze firma. Als ze dan in de buurt zijn, rijden ze even langs.
Kosten komen neer op enkele tientjes.
Onze leverancier komt met het volgende advies:
Het gaat waarschijnlijk om kalkvlekken veroorzaakt door water wat is achtergebleven.
Misschien hebben jullie vrij kalkrijk water.
Probeer eens onverdunde natuurazijn op de vlekken. Aanbrengen met een doek, even inwrijven en laten intrekken. Daarna wegspoelen met veel water.
Mocht dit niet werken, dan hebben ze nog een middel genaamd R360.
Dit is een middel op basis van zoutzuur wat alle vlekken doet verdwijnen.
Dit is niet te koop voor de particulier en mag alleen gebruikt worden door een vakman.
Als je wilt, kan ik contact met jullie laten opnemen door deze firma. Als ze dan in de buurt zijn, rijden ze even langs.
Kosten komen neer op enkele tientjes.
Hoi Fauser,
super dat je 't hebt willen vragen! Top
Ik ga dat onverdunde natuurazjin eerst proberen, ik neem aan dat dat geen schade kan aanrichten?
Dank je wel voor al je moeite, tips en advies.
Groetjes,
Kim
super dat je 't hebt willen vragen! Top
Ik ga dat onverdunde natuurazjin eerst proberen, ik neem aan dat dat geen schade kan aanrichten?
Dank je wel voor al je moeite, tips en advies.
Groetjes,
Kim