LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] composiet op glasvezel behang

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
keuken
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jun 2006 23:04

composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door keuken »

Hallo,

In mijn nieuw keuken heb ik de muren afgewerkt met glasvezelbehang en daaroverheen gewit. Nou moet ik het composiet achterwand van 90 cm breed en plinten erop plakken. Weten jullie of ik een speciale middel nodig heb?

Alvast bedankt,

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door siemens »

klopboor machine en slagpluggen, :wink:

Ik denk dat als je montage kit gebruikt,in de auto wereld gebruiken ze
zwarte kit dan zit het best muur vast als je eerst het behang weg haalt.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Keuken,

Als de hoogte van de wanden bekend is kun je het behang met een scherp mes insnijden op een dusdanige hoogte dat dit achter de wanden/plinten valt en het behang te verwijderen. Zo maak je het beste contact met de muur zonder risico dat de bahanglijm niet goed hecht. Vooral glasvezelbehang is eenvoudig te verwijderen.

Als je mooie vlekken in de steen wilt krijgen dan moet je het advies van siemens opvolgen. Voor iedereen die dit niet mooi vindt adviseer ik zuurvrije siliconenkit (natuursteenkit) te gebruiken. Hiermee zit het muurvast.

MVG

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door rayke »

Tip van Maxx is ok, maar aanvullend zuurvrij alleen is niet goed genoeg.
Wel de goede natuursteenkit gebruiken, deze bevat naast GEEN zuren ook GEEN oplosmiddel. Bij een lichte kleur materiaal ook een lichte kleur kit gebruiken (bijvoorbeld Premtech of Novatio).

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door maxx »

Vandaar ook mijn aanvulling (natuursteenkit). Neem de tip nou aan want die vlekken komen er echt wel. Niet voor een dubbie op de eerste rij willen zitten!

MVG

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door siemens »

Deze bedoelde ik :

Bison - POLYMAX. Blijvend elastisch, supersterk, oplosmiddelvrij en ongevoelig voor schimmel. Water, UV- en weerbestendig. Uitstekende hechting zonder primer. Lijmtoepassing: lijmen van glas, spiegels, vele kunststoffen, steen, natuursteen, beton, hout, ijzer. Montagetoepassing: plinten, schroten, lattenwerk, vensterbanken, drempels, gevelplaten, isolatieplaten, gipsornamenten en sierlijsten. Afdichtingtoepassing: voegen, naden en kieren in badkamers en keukens, reparaties bij daken, goten en schoorstenen en topafdichting bij beglazing. In spuitkoker van 290 ml.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: composiet op glasvezel behang

Ongelezen bericht door rayke »

geen polymax gebruiken!
je moet niet alles geloven wat ze schrijven.

Gesloten