LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De keukerij Boekelo

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
crazyme

Re: De keukerij Boekelo

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat is duidelijk. De geschillencommissie moet absoluut onpartijdig zijn.

Gelukkig dat ze de zaak erg serieus nemen.

Nu maar hopen op een snelle uitspraak

Leslierietveld

Ongelezen bericht door Leslierietveld »

Heel serieus alleen het duurt wel een beetje lang zo met een halve keuken :?
Maar ja het is zoals het is.

Blondtje

Ongelezen bericht door Blondtje »

heb gelukkig al drie mogelijke klanten tegen kunnen houden met mijn verhaal, en de verhalen hier op dit forum!
[Ongefundeerde uitingen verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 24 apr 2014 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde uitingen verwijderd

crazyme

Blondtje schreef:heb gelukkig al drie mogelijke klanten tegen kunnen houden met mijn verhaal, en de verhalen hier op dit forum!
Oplichter!
Beetje overtrokken reactie om hem direct als oplichter te bestempelen, hij komt uiteindelijk wel zijn verplichtingen na. Je kunt hem aanrekenen dat dat een zeer moeizaam proces is.

Misschien toch even je woorden heroverwegen ?

Blondtje

Ongelezen bericht door Blondtje »

Uit de reacties op dit onderwerp zoals hierboven weergegeven is nog nergens gebleken dat hij zijn verplichtingen uiteindelijk nakomt.
Dat wachten we allemaal in spanning af.

Geert Gees

Ongelezen bericht door Geert Gees »

goed bezig, deze man krijgt wat hij verdient.

Leslierietveld

Ik heb weer een brief ontvangen van de geschillencommissie.
De commissie gaat mijn klacht opnieuw behandelen en daar is onze aanwezigheid niet bij noodzakelijk
(Scheelt weer een bak tijd).
Ik ontvang een uitspraak binnen vier tot zes weken na 26-02.
Dus we hobbelen vrolijk verder en wellicht is eindelijk na de uitspraak de kans dat ik mijn keuken af kan laten maken door een goed keukenbedrijf. (Schadeloosstelling)

Van De Keukerij heb ik helemaal niets meer vernomen, er zijn best een aantal dingen die hij had kunnen regelen om zijn goede wil aan te tonen. Bijvoorbeeld het leveren van de kraan die ik besteld heb.
Maar dat vertikt de Keukerij, deze doen helemaal niets om mij welwillend te zijn.
Hij heeft mij al gedreigd met een rechtzaak als ik de slechte referentie niet van het internet af zou halen. Het is geen slechte referentie, het is een bloemlezing van wat er gebeurd is en het is een grote schande dat dit soort mensen de mogelijkheid krijgen om mensen een keuken te mogen verkopen.
Ik ben van mening dat mensen moeten worden gewaarschuwd tegen dit soort mensen !!!

Hoe het ook af gaat lopen dat het al ruim 1,5 jaar duurt voordat ik uberhaubt mijn recht kan halen zo hoort het niet. Ik zou mij schamen als ik als ondernemer zo geld zou moeten verdienen.
Ik hoor graag de positieve verhalen over de Keukerij en ben er niet op uit om het bedrijf ten gronde te richten maar waarschuw gewoon mensen om voorzichtig te zijn.
Daarvoor is het medium internet, iedereen doet niet anders.
Uiteraard zal ik de uitspraak van de geschillencommissie hier posten.

Emma Jansen

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Ik ben wel benieuwd naar die uitspraak, wat een verhaal hier voor zeg, vermoeiend..

Emma Jansen

DMM

Ongelezen bericht door DMM »

Dit verhaal is zo herkenbaar... Helaas kwamen wij pas achter dit onderwerp op het radar forum nadat wij een handtekening hadden gezet in December 2013. Wij dachten toen nog : 'Ach, elk keukenbedrijf heeft wel eens een zwarte pagina'. Inderdaad kon er tijdens het gesprek en tot aan acceptatie van de opdracht alles en was er geen enkel probleem. Hoe fout was onze inschatting daarin ..
Ondertussen hebben wij ook een zaak lopen tegen De Keukerij Boekelo bij de geschillencommissie.

Het leek allemaal goed te gaan, die deel-leveringen. We hadden dan ook het laatste deel betaald op 27 Februari 2014 met de gedachte dat het die week daarna allemaal af zou komen.
Wij hebben dus sinds 1 April 2014 (ja, een hele slechte grap... :( ) een halve keuken staan.
Alleen de kasten, zonder blad en zonder alle apparatuur die we hadden besteld.
Dat was ook meteen het laatste moment dat we ook maar iets van dit bedrijf hebben gezien.

Sindsdien alleen maar hele slechte smoezen gehad (ziekte, ziekte familie, dingen die verkeerd waren geleverd ergens in Nederland, monteur ziek, ziekenhuisbezoek, eigenlijk alle dingen die beroep doen op jouw medeleven) waarom er niet geleverd kon worden en op dit moment horen we gewoon helemaal niks meer. Er is niet mee te communiceren omdat de telefoon gewoon niet op wordt genomen en op berichten of e-mails wordt ook niet gereageerd. Aangetekende brieven worden gewoon geweigerd door dit bedrijf.
In de tussentijd waren er via SMS nog wel afspraken gemaakt maar deze komt dit bedrijf gewoon niet na. Ze komen simpelweg gewoon niet opdagen, zonder afzegging of reden.

Ondertussen ben ik er ook wel achter waarom dat is.
De website van de Keukerij ligt er uit, op facebook zijn alle verwijzingen naar de Keukerij verwijderd en is de winkel zelf gewoon dicht.
Daarnaast kom je er achter als je op het kvk nummer zoekt dat de bedrijfsnaam is veranderd naar keukeninbouw.com met als website http://www.keukeninbouw.eu. Het bedrijf stopt er gewoon mee zonder faillissement, veranderd de naam en gaat gewoon vrolijk verder.

Als men daarop kijkt kan men zien dat de eigenaar Erik Walmink zich nu richt op dealers van keukens en keukenapparatuur om als tussenpersoon dingen in te bouwen bij de klanten van deze dealers.

Ondertussen missen wij nog steeds alle apparatuur en de keukenbladen en denkt Dhr. Walmink er gewoon met ons geld vandoor te gaan.
We zijn dan ook in afwachting van een datum voor de zitting van de geschillencommissie.
Hopelijk worden onze kosten gedekt door deze stichting want ik denk dat er geen enkele afspraak tot alsnog plaatsen van de keuken te maken is.

Ik zet dit verhaal hier ook neer omdat ik inderdaad net zoals Leslie Rietveld vind dat men gewaarschuwd moeten worden.
Doe nooit zaken met deze man ! Hij bedriegt je waar je bij staat en je gelooft hem eerst ook nog.
Dat vind ik het ergste nog ...

Leslierietveld

Als het goed is heeft de geschillencommissie zitting gehad afgelopen vrijdag 06 juni.
Daarbij was het van de twee partijen de keukerij en ik niet nodig om aanwezig te zijn omdat er genoeg feitelijke stukken liggen om tot een uitspraak te kunnen komen.
Er zal een bindende uitspraak worden gedaan waaraan beide partijen zich zouden moeten houden. Ik ga er vanuit dat ik schadeloos gesteld zal worden doordat simpelweg het verkeerde is geleverd of helemaal niet is geleverd. Zodra ik het geld van de geschillencommissie zou hebben ontvangen kan ik een andere keukenleverancier opdracht geven te onderdelen te bestellen om zo eindelijk mijn keuken af te krijgen na bijna 2 jaar.

Van de keukerij heb ik helemaal niets meer gehoord..... Zo gaan ze blijkbaar met hun klanten om.
Dus mensen zijn gewaarschuwd !!!

crazyme

Gezien de reactie van DMM zou ik niet teveel vertrouwen op nakoming van het bindende advies.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Gezien de reactie van DMM zou ik niet teveel vertrouwen op nakoming van het bindende advies.
En dan staat de stichting geschillencommisse CBW borg......
Echter deze keert per geval niet meer uit dan zo'n 2000 euro, daar heb je weinig aan als je met een halve keuken zit

crazyme

16again schreef:
crazyme schreef:Gezien de reactie van DMM zou ik niet teveel vertrouwen op nakoming van het bindende advies.
En dan staat de stichting geschillencommisse CBW borg......
Echter deze keert per geval niet meer uit dan zo'n 2000 euro, daar heb je weinig aan als je met een halve keuken zit
Dat is waar ook!

Toch wel fijn hè, zo'n organisatie ? :mrgreen:

Heb je toch nog iets...

DMM

Ongelezen bericht door DMM »

Nou, het wordt nog mooier. :evil:

Ten tijde van de aanmelding van het dossier van onze zaak was de winkel (de Keukerij) actief lid van het CBW.
Krijg net een mail binnen van de geschillencommissie dat het bedrijf de activiteiten heeft gestaakt en dat ze de zaak niet inhoudelijk kunnen behandelen. Oftewel, ze trekken de handen er van af.

Dat de winkel ten tijde van aankoop van de keuken lid was van het CBW doet er niet toe, ze staan niet garant als de winkelier gewoon besluit ermee op te houden (zonder faillissement).
Dus het label CBW is een dikke wassen neus die er niet staat als je ze nodig hebt.

Welkom in Nederland, waar je als ondernemer je klanten gewoon straffeloos kunt oplichten.
Eens kijken of wij strafrechtelijk nog stappen kunnen zetten ..

Leslierietveld

Juli 2012 opdrachtbevestiging getekend voor de keuken, oktober 2012 geïnstalleerd oh nee eind november, oh nee vlak voor de kerst, oh nee toch eind januari en nog niet af ........
De keuken is nog niet af dat dan wel maar er is een einde aan de soap. Via de geschillencommissie wonen dat wel en ook dat was best een lang traject. Onder andere een zitting in Utrecht en gelukkig was het bij de tweede zitting niet nodig aanwezig te zijn.

Begin juni was er een zitting en er ligt nu een bindende uitspraak.
Ik heb mijn geld terug van de geschillencommissie wat ik moest betalen om het in behandeling te nemen. Dus eindelijk ligt er een kraan achter mij en die had ik met 2 dagen in huis :D

De overige zaken moet ik toch echt met een expert doen en dat ga ik regelen op korte termijn. Ik heb de uitspraak hieronder gekopieerd. Ik verwacht niet dat de Keukerij gaat betalen voor vrijdag aanstaande. Eigenlijk weet ik dat wel zeker want ik heb vernomen dat de bedrijfsactiviteiten zijn beëindigd via een andere gedupeerde. Nu zal de Walmink vast wel weer via een andere bv nog meer mensen op gaan lichten dus die zien we nog wel een keer terug. Heel flauw had hij ook bericht op internet geplaatst dat mijn bedrijf ook aan oplichtingspraktijken deed. Gelukkig weet hij van Toeten nog Bloazen zoals we dat in de achterhoek zeggen.
Ik ben er klaar mee, als de keukerij/ Walmink niet betaald staat de stichting gelukkig garant dus na
1 3/4 jaar kan ik mijn keuken afmaken.
Niet dankzij de Keukerij daar heb ik al 1,5 jaar niets meer van vernomen.

BINDEND ADVIES
De geschillencommissie heeft bepaald dat de wederpartij een schadevergoeding aan u moet voldoen van € ******. In dit bedrag is het door u aan de geschillencommissie overgeschreven depotbedrag van € 600,00 verwerkt. Dit betekent dat de wederpartij als schadevergoeding een bedrag van € ****** aan u moet overmaken.

De geschillencommissie zal de € 600,00 (depotbedrag) aan u terug storten.

Verder moet de wederpartij het klachtengeld van € 127,10 vergoeden en een bedrag van € 600,00 aan de geschillencommissie voldoen als bijdrage in de behandelingskosten van het geschil.

U moet uiterlijk 4 juli 2014 het bedrag van € ****** ontvangen. Dit geldt ook voor de € 127,10.

Leslierietveld

Potverdrie reactie van mijn rechtsbijstand gekregen. Die had namelijk contact gehad met de Keukerij over het aan mij te betalen bedrag.

"Vanmiddag hebben wij elkaar telefonisch gesproken. Daarna heb ik diverse keren naar uw wederpartij gebeld en uiteindelijk gesproken met de [persoonsgegevens verwijderd]. Hij beweerd het bindende advies niet te hebben ontvangen en dat de adresgegevens in de kamer van koophandel nog steeds niet juist zijn. Vreemd......

Ik heb dan ook direct om het juiste adres gevraagd en hier een aangetekende brief naar toegestuurd. Als bijlage (*) ontvangt u de verstuurde brief.

Wanneer de wederpartij niet binnen de gestelde termijn in de bijlage heeft betaald, zal ik de geschillencommissie inlichten die op haar beurt de branchevereniging zal inlichten. De branchevereniging staat garant wanneer de wederpartij niet nakomt.

Graag hoor ik uiterlijk 15 juli 2014 van u of u de betaling heeft ontvangen."

[persoonsgegevens verwijderd] met bedrijf De Keukerij :lol: :lol: :lol:

Als hij gaat betalen zou me dat ten zeerste verbazen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

DMM schreef:Krijg net een mail binnen van de geschillencommissie dat het bedrijf de activiteiten heeft gestaakt en dat ze de zaak niet inhoudelijk kunnen behandelen. Oftewel, ze trekken de handen er van af.

Dat de winkel ten tijde van aankoop van de keuken lid was van het CBW doet er niet toe, ze staan niet garant als de winkelier gewoon besluit ermee op te houden (zonder faillissement).
Dus het label CBW is een dikke wassen neus die er niet staat als je ze nodig hebt.
Pak het reglement van die geschillencommissie er dan eens bij. Indien je aan voorwaarden 7.2 8 en 9 voldaan hebt, dan moet je zaak gewoon behandeld worden.

Reglement geschillencommissie schreef:art11.2. De commissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling sta-ken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, de-ze in staat van faillissement is geraakt, een schuldsaneringsregeling van kracht is geworden of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëin-digd, voordat de consument heeft voldaan aan het bepaalde in de arti-kelen 7 lid 2, 8 en 9.

art7.2. Het geschil dient aan de commissie te worden voorgelegd door middel van een door de commissie te verstrekken en door de consument in te vullen vragenformulier.

art8.1 Degene die een geschil voorlegt, is een door de stichting vastgesteld bedrag aan klachtengeld verschuldigd.
art8.2 Het in lid 1 bedoelde bedrag wordt door de commissie niet terugbe-taald.

Artikel 9. 1. Indien de consument de betaling van de dienst en/of de zaak waarover het geschil gaat geheel of gedeeltelijk achterwege heeft gelaten, dient de consument het nog openstaande factuurbedrag bij de commissie te deponeren, tenzij partijen anderszins overeenkomen. Over dit bedrag wordt geen rente vergoed.
art9.2. Is de dienst en/of de zaak waarover het geschil gaat, niet geleverd, dan kan de consument in afwijking van het eerste lid volstaan met de-ponering van een bedrag overeenkomend met het bepaalde in de voorwaarden inzake annuleringskosten, onder verrekening van een eventuele aanbetaling.
Uiteraard probeert de geschillencommissie zich te verschuilen.
Gaat de zaak door, dan zul je bij verstek winnen, ondernemer komt uitspraak niet na, en op grond van nakomingsgarantie staat CBW dan borg voor schade tot zo'n 2000 euro.

Leslierietveld

De keukerij zou voor 11 juli het bedrag aan mij over moeten maken.
Zoals verwacht heb ik totaal geen enkele reactie van de E. W. mogen ontvangen.

Dit doorgegeven aan de rechtsbijstandverzekering en als het goed is zal ik nu wel gecompenseerd worden door de branchevereniging.
Dan kan ik eindelijk na bijna 2 jaar de zaak afsluiten en mijn keuken af laten maken.

Ondertussen een kraan gekocht van mijn borg van de stichting, vensterbank komt met twee weken, stukadoren als de vensterbank erop zit, schilderen daarna alles nog netjes af laten stellen en dan is eindekijk mijn keuken af.

Als er iemand een keuken koopt bij De Keukerij of bij een andere handelsnaam van deze doortrapte oplichter/ mooi weer alles kan prater, is die wel een enorme domoor.

Bij deze sluit ik het af en wens iedereen succes die een zaak tegen hem heeft lopen.

Gesloten