| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. | 
[ archief ] Dieper aanrechtblad
Dieper aanrechtblad
Wij hebben een nieuwe keuken besteld met een aanrechtblad van 75 cm diep. Hierin komt de kookplaat met daarboven tegen de muur de afzuigkap. Nu vraag ik mij af of de kookplaat aan de voorrand van het aanrechtblad geplaatst moet worden of meer naar achteren, omdat er meer ruimte is. Wat is mooier/handiger? De afzuigkap (Neff 55 cm diep) zou dan tegen de muur komen. Nu is ons aangeraden op de muur een soor bak te maken om de afzuigkap weer boven de kookplaat te krijgen. Ik vraag mij af of dit nodig is. Weet niet zeker of het wel zo mooi is. Wie heeft hier ervaring mee?

Re: Dieper aanrechtblad
Ik zou je kookplaat zo ver mogelijk naar voren laten plaatsen, wel zo makkelijk als je in je pan wil kijken tijdens het koken....
Degene die je geadviseerd heeft heeft er inderdaad een punt in om de schouw d.m.v. een constructie verder naar voren te plaatsen, je wilt namelijk toch dat hetgeen je produceert op je kookplaat afgezogen word ?
Je kan ook voor een eilandschouw kiezen,ben je van het hele gedoe af.

Degene die je geadviseerd heeft heeft er inderdaad een punt in om de schouw d.m.v. een constructie verder naar voren te plaatsen, je wilt namelijk toch dat hetgeen je produceert op je kookplaat afgezogen word ?
Je kan ook voor een eilandschouw kiezen,ben je van het hele gedoe af.
er zijn ook verschillende fabrikanten die gewoon een schouw op maat maken.
Je vindt ze via www.keukenfabrikant.nl (rubriek apparatuur
 )
En ja, die dingen zijn duurder, maar wat maakt een paar honderd euro nou uit op je totale keukenbedrag en heeeel veeeel jaren plezier.
Of maak een mooi design produkt van mdf met een inbouwunit van Itho of zo.

Je vindt ze via www.keukenfabrikant.nl (rubriek apparatuur
En ja, die dingen zijn duurder, maar wat maakt een paar honderd euro nou uit op je totale keukenbedrag en heeeel veeeel jaren plezier.
Of maak een mooi design produkt van mdf met een inbouwunit van Itho of zo.
Een werkblad op 75 cm. combineren met een wandafzuigkap van 55 cm. diep is vragen om problemen. Ik zou dit niet durven te verkopen!
Er zijn diepere schouwen tot 60 cm. maar bij een werkbladdiepte van 75 hoort een schouw van 65 cm. diep, tenzij er een speciale kookplaat is toegepast.
Een eilandschouw is misschien ook een optie.

Er zijn diepere schouwen tot 60 cm. maar bij een werkbladdiepte van 75 hoort een schouw van 65 cm. diep, tenzij er een speciale kookplaat is toegepast.
Een eilandschouw is misschien ook een optie.
- 
				CocaCola81

Problemen lijkt me een groot woord?