LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] duitse keuken import

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Emlichheimer

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Het enige bezwaar van de duitse keukens is wel het ahum "maatwerk".
Wij wonen zelf in duitsland en hebben een duitse maatkeuken in U-vorm, maar die vertoond toch aardig wat gebreken, het is wel een keuken die destijds zo'n 15.000 DM gekost.

Gebreken:
-Bovenkastjes hangen 3cm over het onderliggend wandtegelwerk
-Keuken is net iets te breed, daardoor schiet de ijskast/koelkast precies 1cm over de afdekplaat van een lichtknopje...
-1 bovenrand van bovenkastje schiet echt 2cm in een raamopening,
het kastje zelf valt precies gelijk....
-spoelbak niet netjes voor het raam, maar net uit het midden.
-sparing afzuiging kookplaat ook lekker uit het midden.
-wandcontactdozen op de meest ongustige plaatsen.

De hele keuken is voor plaatsing ingemeten, dus waar het fout is gegaan? tijdens de bouw? tijdens de inmeting? of tijdens de controleronde....

Ach de mensen voor ons hebben er plezier van gehad en hebben er waarschijnlijk geen benul van gehad, maar ik werk op een architectenbureau en erger mij er dus dood aan...
De enige echte goede oplossing voor ons is een nieuwe keuken, maar aangezien de keuken nog in prima staat is....

Duitse keuken is dus wel te doen, maar wees zo voorzichtig en maak hele goed afspraken op papier en controleer alles!

Arnaud

slik

Ongelezen bericht door slik »

I'm Deutschland ist aug leuk wonen........tot ziens!

ronald1978

Ongelezen bericht door ronald1978 »

Zeer recent zijn wij met een offerte van Superkeukens (EUR 7000) in de hand (Nolte keuken) met goede moed vertrokken naar DKI in Hoofddorp. Ondanks dat Nolte op hun site staat als leverbaar merk, bleken zij dit ons niet te kunnen leveren....

Omdat we de specificaties redelijk voor elkaar hadden was er vrij snel een prijsopgave bij DKI, kwam eveneens uit voor een vergelijkbare keuken op EUR 7000,- Het zogenaamde gegarandeerde lagere bedrag was er dus niet. Wel wisten ze te vertellen dat hun aangeboden merk keuken (Rotpunkt) van veel betere kwaliteit zou zijn dan de Nolte keuken bij Superkeukens. Als ik gewoon naar de feiten/functies van beide merken en op internet rondkijk zijn ze aardig gelijkwaardig volgens mij (goede sluitsystemen lades/meegekleurde binnenkanten kastjes, etc etc). Dat we wel "appels met appels" (volgens verkoper DKI) moesten vergelijken was dus mijns inziens een beetje onzin.

Toen we vroegen naar de frontjes en het keukenblad wat er dan gebruikt kon worden bij de aangeboden prijs (of keus uit was) werd heel vreemd gedaan. Nee, dat konden we pas bekijken als we besloten met hen in zee te gaan. Nou, ik koop echt geen keuken als in niet tenminste weet hoe het blad en kastjes eruit zien (of waar we voor die prijs uit kunnen kiezen)!!

Al met al straalde het geen vertrouwen uit en deden ze ook helemaal geen moeite voor je om je (ook al is het maar een kwartiertje) wat meer te laten zien zodat je er meer "gevoel bij krijgt".

Wij gaan dus zeker niet in zee met DKI. We gaan nog wel naar andere leverancier van Nolte keukens, om wel gewoon een eerlijk vergelijk te hebben. Immers, je geeft niet elke dag EUR 7000 uit aan een keuken! Maar vooralsnog heeft Superkeukens ons heel goed geholpen en waarschijnlijk een scherpe prijs neergelegd (overigens hebben we er wel een extra paar honderd euro afgekregen zonder al te veel moeite).

Dus: bezint eer ge begint met het kopen van een keuken bij DKI.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

Rotpunkt beter dan Nolte. Die hebben geen verstand van keukens.
De Nolte zit beter in elkaar en is op vele punten degelijker.

Rayke

scheuj

Ongelezen bericht door scheuj »

ist aug

Je kennis van de duitse taal ook al van LBO nivo Slik????? Tot ziens.....

slik

Wie zegt dat het Duits is??....t'is namelijk achterhoeks...

scheuj

Aaah, de Achterhoek. Ik begin je aversie tegen de duitse keukenboeren (geen leveranciers natuurlijk) te begrijpen. Deze heren halen zo hier en daar wat omzet bij je weg. Maar weet je wat... ik wil je graag helpen. Laat even weten waar je zit dan kom ik op de terugweg van mijn duitse keukenboer even bij jouw winkeltje langs om mijn duitse offerte even met jou aanbieding te vergelijken. Wie weet verkoop mij ook nog wel een keukentje. je weet het niet he.

slik

Sorry....ik weet het dus wel.....jij weet het niet.....dingen niet verwarren scheuj! Terwijl jij het eigelijk wel zou willen weten.....weet je het niet. Je vraagt het wel steeds, maar ik zeg niets. Wacht ik geef je een hint.....koud.

PS. Nog nooit iemand met een offerte uit Duitsland in mijn winkel gezien, hoe zou dat komen denk je?

scheuj

Misschien omdat er helemaal geen klanten komen???

slik

Dat zeg ik toch.......

loesjes

Ongelezen bericht door loesjes »

knap hoor scheuj, ook hier al een totaal doelloze reactie van je.

keukenvakman

Ongelezen bericht door keukenvakman »

jeroen, jeroen, doe geen moeite....

ronald1978

Nou nou mensen, ik weet niet of iedereen op zulke onzinnige discussies zit te wachten, hier is dit forum niet voor.

We zijn bij Superkeuken wederom prima geholpen en hebben nu de knoop doorgehakt! Ter vergelijk zijn we eerst ook nog bij een andere Nolte dealer geweest (Weeteling / keuken 3000), waar we overigens ook direct een verassend scherpe prijs kregen en goed geholpen werden.

Deze offerte hebben we gebruikt om vervolgens bij Superkeukens nog eens 700 euro extra van de prijs af te krijgen (ca. 10%).

Al met al zijn we zeer tevreden met de keuze en de prijs.
Nogmaals, DKI is echt niet te vergelijken met een goede keukenzaak, waar ze echt alles laten zien en echt de tijd voor je nemen om tot de beste keuken te komen.

rayke

Ongelezen bericht door rayke »

(Weeteling / keuken 3000), waar we overigens ook direct een verassend scherpe prijs kregen en goed geholpen werden
Deze offerte hebben we gebruikt om vervolgens bij Superkeukens nog eens 700 euro extra van de prijs af te krijgen (ca. 10%)
En, heb je die Weeteling nou ook 100 euro van je besparing gegeven voor het werk dat ie aan je hebt gehad? Tenslotte heeft hij je goed geholpen. Of doe jij ook je werk gratis? Zal je baas leuk vinden.

Rayke

ronald1978

Ik denk dat het een beetje de eigen schuld van de keukenbedrijven is dat je middels andere offertes de prijs moet drukken bij andere partij.

Door de vreemde prijsconstructies weet je als consument gewoon niet meer of je nu een goed aanbod in handen hebt of dat er nog veel teveel aan verdiend wordt en er nog voldoende ruimte voor onderhandeling is. Mede hierdoor zijn we ook naar een andere Nolte dealer gegaan, om een goed vergelijk te kunnen maken. Uiteindelijk heeft dit ons wel ruim 500 euro bespaard.

M.i. heeft de keukenbranche dit zelf mede veroorzaakt met het gevolg dat ze (te)veel offertes moeten maken die uiteindelijk niets voor hen opleveren. Hier zullen fatsoenlijke keukenbedrijven die niet aan "koehandel" doen zeker nadeel van hebben, wat jammer is.

Aan de andere kant voel ik mij echt niet schuldig hoor t.o.v. de keukenbedrijven waar we ter vergelijk zijn geweest. Als ik zoveel geld uitgeef wil ik gewoon sowiezo meerdere keukenbedrijven langs om alle alternatieven af te wegen. Ik vind dit niet meer dan normaal bij een dergelijke aankoop. Dat dit een verkoper enkele uren moeite kost hoort er gewoon bij, is inherent aan het (maatwerk) product dat ze verkopen, dat hoort bij het vak.

jawi

Ongelezen bericht door jawi »

Ik denk dat het een beetje de eigen schuld van de keukenbedrijven is dat je middels andere offertes de prijs moet drukken bij andere partij.
Helemaal mee eens. Wij consumenten hoeven ons echt niet schuldig te voelen als we bij meerdere zaken gaan shoppen. Wij zijn het immers die het geld uitgeven!

slik

Uiteindelijk heeft dit ons wel ruim 500 euro bespaard.
€ 500,- kan het verschil zijn tussen een goed bedrijf die ervoor zorgen dat de keuken foutloos zal worden uitgewerkt, besteld en via een goede logistieke dientst uiteindelijk schadevrij wordt bezord, of niet.

Of dat de keuken prima zal worden gemonteerd door vakmensen met een goede service (minimaal 5 jaar aan huis) of dat er een of ander mannetje de keuken erin komt stampen.

Wils

Ongelezen bericht door Wils »

Slik,
dat kan het verschil zijn maar,
keuken niet schadevrij bezorgen =========niet betalen
keuken niet foutloos uitwerken===========niet betalen
keuken er in stampen=================niet betalen
Mensen nooit vooruit betalen ook geen aanbetaling. Als de keukenboer beweert dat de fabrikant ook een aanbetaling vereist gaat hij maar naar de bank. 10% van het totaal bedrag achterhouden en pas betalen na volledig foutloze oplevering

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Vandaar dat klanten met dit budget vaak niet geholpen worden, met alle respect .

Dan moet je inderdaad naar een keukenBOER

keukenvakman

Ongelezen bericht door keukenvakman »

wie't kleine niet eert, is't grote niet weert! Geef eens één goede reden waarom er bij een klein budget minder service en garantie verleend zou hoeven worden dan bij een duurdere keuken. Mijns inziens is ELKE keuken een reklameobject en moet dan ook zodanig behandeld worden.
Het is toch ook een beetje eigen belang, je weet immers niet wat de klant over enkele jaren nodig heeft? Misschien besteld hij/zij dan een keuken van mega omvang. Laat álle klanten in hun waarde en behandel ze met respect!
Keukenzaken die de zgn. kleine klanten niet willen helpen danwel adviseren zijn naar mijns inziens echte keukenBOEREN!!

Gesloten