LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] duitse keuken import

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

Wie zegt dat het Duits is??....t'is namelijk achterhoeks...

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door scheuj »

Aaah, de Achterhoek. Ik begin je aversie tegen de duitse keukenboeren (geen leveranciers natuurlijk) te begrijpen. Deze heren halen zo hier en daar wat omzet bij je weg. Maar weet je wat... ik wil je graag helpen. Laat even weten waar je zit dan kom ik op de terugweg van mijn duitse keukenboer even bij jouw winkeltje langs om mijn duitse offerte even met jou aanbieding te vergelijken. Wie weet verkoop mij ook nog wel een keukentje. je weet het niet he.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

Sorry....ik weet het dus wel.....jij weet het niet.....dingen niet verwarren scheuj! Terwijl jij het eigelijk wel zou willen weten.....weet je het niet. Je vraagt het wel steeds, maar ik zeg niets. Wacht ik geef je een hint.....koud.

PS. Nog nooit iemand met een offerte uit Duitsland in mijn winkel gezien, hoe zou dat komen denk je?

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door scheuj »

Misschien omdat er helemaal geen klanten komen???

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

Dat zeg ik toch.......

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door loesjes »

knap hoor scheuj, ook hier al een totaal doelloze reactie van je.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door keukenvakman »

jeroen, jeroen, doe geen moeite....

ronald1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 20:28

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door ronald1978 »

Nou nou mensen, ik weet niet of iedereen op zulke onzinnige discussies zit te wachten, hier is dit forum niet voor.

We zijn bij Superkeuken wederom prima geholpen en hebben nu de knoop doorgehakt! Ter vergelijk zijn we eerst ook nog bij een andere Nolte dealer geweest (Weeteling / keuken 3000), waar we overigens ook direct een verassend scherpe prijs kregen en goed geholpen werden.

Deze offerte hebben we gebruikt om vervolgens bij Superkeukens nog eens 700 euro extra van de prijs af te krijgen (ca. 10%).

Al met al zijn we zeer tevreden met de keuze en de prijs.
Nogmaals, DKI is echt niet te vergelijken met een goede keukenzaak, waar ze echt alles laten zien en echt de tijd voor je nemen om tot de beste keuken te komen.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door rayke »

(Weeteling / keuken 3000), waar we overigens ook direct een verassend scherpe prijs kregen en goed geholpen werden
Deze offerte hebben we gebruikt om vervolgens bij Superkeukens nog eens 700 euro extra van de prijs af te krijgen (ca. 10%)
En, heb je die Weeteling nou ook 100 euro van je besparing gegeven voor het werk dat ie aan je hebt gehad? Tenslotte heeft hij je goed geholpen. Of doe jij ook je werk gratis? Zal je baas leuk vinden.

Rayke

ronald1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 20:28

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door ronald1978 »

Ik denk dat het een beetje de eigen schuld van de keukenbedrijven is dat je middels andere offertes de prijs moet drukken bij andere partij.

Door de vreemde prijsconstructies weet je als consument gewoon niet meer of je nu een goed aanbod in handen hebt of dat er nog veel teveel aan verdiend wordt en er nog voldoende ruimte voor onderhandeling is. Mede hierdoor zijn we ook naar een andere Nolte dealer gegaan, om een goed vergelijk te kunnen maken. Uiteindelijk heeft dit ons wel ruim 500 euro bespaard.

M.i. heeft de keukenbranche dit zelf mede veroorzaakt met het gevolg dat ze (te)veel offertes moeten maken die uiteindelijk niets voor hen opleveren. Hier zullen fatsoenlijke keukenbedrijven die niet aan "koehandel" doen zeker nadeel van hebben, wat jammer is.

Aan de andere kant voel ik mij echt niet schuldig hoor t.o.v. de keukenbedrijven waar we ter vergelijk zijn geweest. Als ik zoveel geld uitgeef wil ik gewoon sowiezo meerdere keukenbedrijven langs om alle alternatieven af te wegen. Ik vind dit niet meer dan normaal bij een dergelijke aankoop. Dat dit een verkoper enkele uren moeite kost hoort er gewoon bij, is inherent aan het (maatwerk) product dat ze verkopen, dat hoort bij het vak.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door jawi »

Ik denk dat het een beetje de eigen schuld van de keukenbedrijven is dat je middels andere offertes de prijs moet drukken bij andere partij.
Helemaal mee eens. Wij consumenten hoeven ons echt niet schuldig te voelen als we bij meerdere zaken gaan shoppen. Wij zijn het immers die het geld uitgeven!

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door slik »

Uiteindelijk heeft dit ons wel ruim 500 euro bespaard.
€ 500,- kan het verschil zijn tussen een goed bedrijf die ervoor zorgen dat de keuken foutloos zal worden uitgewerkt, besteld en via een goede logistieke dientst uiteindelijk schadevrij wordt bezord, of niet.

Of dat de keuken prima zal worden gemonteerd door vakmensen met een goede service (minimaal 5 jaar aan huis) of dat er een of ander mannetje de keuken erin komt stampen.

Wils
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:35

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Wils »

Slik,
dat kan het verschil zijn maar,
keuken niet schadevrij bezorgen =========niet betalen
keuken niet foutloos uitwerken===========niet betalen
keuken er in stampen=================niet betalen
Mensen nooit vooruit betalen ook geen aanbetaling. Als de keukenboer beweert dat de fabrikant ook een aanbetaling vereist gaat hij maar naar de bank. 10% van het totaal bedrag achterhouden en pas betalen na volledig foutloze oplevering

Pfffff

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Pfffff »

Vandaar dat klanten met dit budget vaak niet geholpen worden, met alle respect .

Dan moet je inderdaad naar een keukenBOER

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door keukenvakman »

wie't kleine niet eert, is't grote niet weert! Geef eens één goede reden waarom er bij een klein budget minder service en garantie verleend zou hoeven worden dan bij een duurdere keuken. Mijns inziens is ELKE keuken een reklameobject en moet dan ook zodanig behandeld worden.
Het is toch ook een beetje eigen belang, je weet immers niet wat de klant over enkele jaren nodig heeft? Misschien besteld hij/zij dan een keuken van mega omvang. Laat álle klanten in hun waarde en behandel ze met respect!
Keukenzaken die de zgn. kleine klanten niet willen helpen danwel adviseren zijn naar mijns inziens echte keukenBOEREN!!

Pfffff

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ach, ieder zijn eigen deel van de markt ;-). Ik kijk alleen naar marge.
Dat is ook mijn enige reden.
Of ik nu 150 euro inlever op een keukentje van 7000, of op een keuken van 30000, uitgaande van een marge zeg maar van 30 % dan zakt de marge bij de1ste naar 27.86 % terwijl dat bij nummer 2 29.50 % zal blijven. Dan is het duidelijk.
Uiteraard moet je zorgen voor probleemloze keukens, maar das een ander verhaal.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door loesjes »

Laat álle klanten in hun waarde en behandel ze met respect!
uiteraard maar dat geld andersom ook hoor,

laat keukenleveranciers in hun waarde en behandel ze zoals je zelf ook behandeld wilt worden.

en keukenboeren vind ik niet echt respectvol.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Waar gáát dit over? Ik heb alleen proberen uit te leggen als keukenleverancier dat ík in ieder geval wel blij ben met klanten! Of ze nou 7000 of 30000 euro te besteden hebben, voor mij is een klant een KLANT! En ja, ik verkoop óók Sie-Matic en Bulthaup dus kom nu niet aan dat ik alleen in de lagere prijscategorie zit.
Als je een beetje commercieel bent ingesteld maakt het je niet uit wat een klant uitgeeft ALS ie het maar uitgeeft. En laten we eerlijk zijn, ook Pfff is blij met een keuken van 7000 euro!
Ik kan me hier soms heel erg kwaad om maken, als je respect van de klant wil moet je het wel verdienen. Ik ben vrij recent eens rond wezen neuzen in diverse showrooms en ben daar niet één keer aangesproken. Hoe zou het voelen als je inderdaad 30000 euro in je zak hebt zitten die je besteden wil aan een keuken en je krijgt nog niet eens een goeiedag gewenst, laat staan koffie........
De keukenmarkt heeft niet zo'n goede naam bij de consument, blijkens de diverse reactie's. Laten we nu als markt eens proberen om dat om te keren! Dat begint bij een goede ontvangst, duidelijke adviezen en gelijk een nettoprijs voor de keuken, óók bij een kleine keuken!
De opgecalculeerde offerte's waar de klant een KOEhandel van kan maken horen volgens mij inderdaad bij de keukenboeren :-) thuis!

Schippertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 mar 2006 14:53

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door Schippertje »

Geachte Keukenvakman

U raakt percies de goede snaar hulde maar nu in de praktijk.

8)

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: duitse keuken import

Ongelezen bericht door loesjes »

ben het volledig met je eens op het gebied van budget. ook bij ons in de showroom maakt het niet uit met welk budget je binnenkomt, we proberen iedereen op eenzelfde manier te adviseren en een warm welkom te heten.

Ben het niet met je eens dat een keukenzaak zijn respect moet verdienen of dat een klant zijn respect moet verdienen. Mijn instelling is dat je iedereen gewoon met respect moet behandelen. De houding van of de keukenzaak of de klant kan er voor zorgen dat het respect beschadigt wordt.

Gesloten