LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Rak
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2006 22:01

E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Rak »

E+K is ons aanbevolen als (betaalbaar) kwalitatief minstens gelijkwaardig alternatief voor Eggersman.

Is E+K kwalitatief ook werkelijk gelijkwaardig, bijv gebruikte scharnieren, kwaliteit lak en maatwerk mogelijkheden?

Iemand ervaring met beide?

Pfffff

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Beide zijn redelijk te noemen

Rak
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2006 22:01

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Rak »

gezien de prijsklasse verwacht ik wel iets meer dan redelijk...

E+K werkt met Blum
Eggersman (eigenmerk?)

hoe beoordeel ik de verschillen (als die er al zijn)

bijv kwaliteit vd lak

AnkG
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 okt 2006 09:54

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door AnkG »

Een kennis heeft een E+K keuken gekocht bij een speciaalzaak in Oss. Zij zijn zeer tevreden over de kwaliteit; degelijke kwaliteit.
Zou aan de bovenkant van het middensegment liggen.
Over Eggersman kan ik niet oordelen.
Succes met je beslissing.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Ik denk dat je niet veel reacties op Eggersmann zal ontvangen omdat Eggersmann z'n dealers uitzoekt! En gezien de reacties zijn er niet veel die het verkopen. Zijn dus erg regiogeboden en bovendien is het een heel eigenwijs keukenmerk. Kwalitatief zeer hoogstaand (moet trouwens wel lachen om de vergelijkingen) en zeer innovatief (hebben eigen puit- en polijsttechnieken ontwikkeld) Zit dus zeker in hoog segment, als oud medewerker van SieMatic durf ik te zeggen dat Eggersmann beter is!.
Ik mag het zelf niet verkopen (zit al andere dealer in de buurt). Maar wil je best een dealernaam in jouw buurt doorgeven.

Let wel ik geef enkel antwoord op vragen van RAK niet op verwijten of nare opmerkingen van andere deelnemers (dus slap geouwe...... wordt niet op gereageerd).

Scara

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Scara »

Als er dan toch een vierde naam moet in het rijtje Bulthaup, SieMatic , Poggenpohl, dan misstaat de naam Eggersman niet

Rak
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2006 22:01

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Rak »

Beste Zelfstandige dank voor je reactie, begrijp ik goed dat de vergelijking E+K versus Eggersman mank gaat, zo ja op welk terrein dan?

Scara, E+K hoort dus niet in je rijtje thuis? zie ook m'n vraag richting Zelfstandige

Anya
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2006 11:02

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Anya »

Als je via de zoekfunctie EundK opvraagt lees je alleen positieve reacties.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Beste RAK, de filosofie van Eggersmann is zoals zij dat zelf zeggen als volgt:
Terwijl veel dingen in ons leven steeds meer onder invloed van massaproductie komen te staan, hechten wij bij onze keukens veel belang aan individualiteit. Natuurlijk maken wij bij de productiemogelijkheden gebruik van de modernste productietechnologieën, om deze keukens efficiënt en economisch te produceren. Maar tegelijkertijd bieden wij door een uitgekiende productielogistiek een vrijwel onuitputtelijk assortiment materialen, oppervlakken en kleuren, waardoor het mogelijk is om van iedere keuken een heel persoonlijke, unieke keuken te maken. Het is misschien wel de unieke symbiose van industriële innovatie en ambachtelijke traditie, die onze oplossingen zo bijzonder maakt.


Daarom is een Eggersmann keuken vrij uniek en lastig te vergelijken alle technische wensen zijn mogelijk (en ze werken hoofdzakelijk met Blum). Derhalve vind ik het jammer dat ik het niet verkopen kan; werk enkel als orderverwerker voor zaken die het wel verkopen............vandaar.

teo&rennie
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 sep 2006 19:11

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door teo&rennie »

Wij hebben een Eggersmann bij Ekelhoff in Nordhorn (Duitsland) gekocht. Wij hadden toen nog niet veel over het merk Eggersmann gehoord. De verkoper vertelde ons dat de kwaliteit van Eggersmann tussen SieMatic en Bulthaup in zat. (wat jij ook al zegt ZELFSTANDIGE) Hij plaatste dus de Eggersmann boven de SieMatic en Poggenpohl. Eggersman behoort dus idd tot DE 4 besten (SCARA) Wat volgens de verkoper wel een groot verschil was, was de prijs! Eggersmann was volgens hem aanmerkelijk goedkoper dan Siematic en Bulthaup.

We hebben vervolgens in Nederland een offerte laten maken voor een Eggersmann. Verschil in offerte met dezelfde Siemens apparatuur (Duitsland zelfs nog iets luxer) tussen Nederlandse en Duitse keukenzaak was nog eens 6000,- Euro. maar dat ter zijde..... :D
Kortom: een Eggersmann is best betaalbaar en al helemaal als je kijkt naar prijs/kwaliteitsverhouding!

Daanvg
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 14:12

Re: E+K serieus alternatief voor Eggersman?

Ongelezen bericht door Daanvg »

kijk ook eens bij Tristar keukens Nederlands bedrijf werkt met zelfde lade's als e & k en is nog voordeliger. Wordt gemaakt in fabriek waar ze als bina enige alles zelf maken ook op maat. Wij hebben er zelf een en hebben ook vergeleken met de genoemde merken, we hebben er tot op de dag van vandaag geen spijt van en hebben nog wat centen in onze zak gehouden

Gesloten