LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EBKE keukens
EBKE keukens
Geachte keukenkenners
Wie heeft ervaring of kennis van het merk EBKE. In een showroom hadden ze een model staan. Zag er wat mij betreft zeer solide uit. Kastwandjes van 19mm, achterwandje van 8mm. Enfin, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Wie heeft ervaring of kennis van het merk EBKE. In een showroom hadden ze een model staan. Zag er wat mij betreft zeer solide uit. Kastwandjes van 19mm, achterwandje van 8mm. Enfin, kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Re: EBKE keukens
Wat wil je dan! Normaal is 16mm............Kastwandjes van 19mm, achterwandje van 8mm
wie zegt mij dat 16 mm normaal is. Vergeleken met 19 mm is dat dus een mager keukentje. Ik weet niet wat normaal is, ik koop mijn eerste keuken. Mijn vraag is of het merk EBKE wat betreft prijs/kwaliteit een goede keus is.
Als ik voor 16mm hetzelfde moet betalen is de verhouding anders, snappie
Als ik voor 16mm hetzelfde moet betalen is de verhouding anders, snappie
-
EBKE is een reeds 35 jaar bestaand merkkeuken uit de omgeving van Lohne/Bielefeld (Dld). Beslist een kwalitatief goede keuken.
De dikte van het spaanplaat maakt niet zo veel uit.
Een hoogwaardig 16mm met fijnverdichte vezel kan weliswaar niet stabiel zijn maar wel oersterk. Zou je bij een in dr vrije ruimte staande hoge kast een trap tegen de zijwand geven de zal de kast misschien heen em weer zwieberen maar de kast blijft heel (als tie niet omvalt ).
Een 19mm dik paneel grove persing (wordt in de Franse keukenindustrie nog wel eens gebruikt) zou onder die zelfde trap waarschijnlijk doormidden gaan.
Maar bij normaal gebruimkon die dikke kast wel eens makkelijk te plaatsenzijn dan die slappe hoogkwaliteit 16mm kast.
Maar ja, aan de buitenkant zit er een mooi laagje melamine op en prachtig afgewerkte kopkantjes..... dus wat zit er nu in voor persing.
Mr.P.
Een hoogwaardig 16mm met fijnverdichte vezel kan weliswaar niet stabiel zijn maar wel oersterk. Zou je bij een in dr vrije ruimte staande hoge kast een trap tegen de zijwand geven de zal de kast misschien heen em weer zwieberen maar de kast blijft heel (als tie niet omvalt ).
Een 19mm dik paneel grove persing (wordt in de Franse keukenindustrie nog wel eens gebruikt) zou onder die zelfde trap waarschijnlijk doormidden gaan.
Maar bij normaal gebruimkon die dikke kast wel eens makkelijk te plaatsenzijn dan die slappe hoogkwaliteit 16mm kast.
Maar ja, aan de buitenkant zit er een mooi laagje melamine op en prachtig afgewerkte kopkantjes..... dus wat zit er nu in voor persing.
Mr.P.
Afpersing..mr.P.....afpersing!
dikke kolder pffff kastjes van 16 mm zijn ook gewoon goed hoor.
pfff gebruikt waarschijnlijk ook dikke ankerbouten ipv spaanplaatschroeven voor de scharnieren en de kastjes worden onderling met klinknagels vastgezet
Ik denk eerder dat Pffff nog nooit een keuken gemonteerd heeft. Dan is die 28mm snel geen favouriet meer! Niet te tillen.
16mm en 19mm maakt in dagelijks gebruik van de keuken niets uit. Als de keuken op een normale manier wordt gebruikt (zonder er tegen te trappen etc ) zal je echt niets merken van het dikteverschil.
MVG
16mm en 19mm maakt in dagelijks gebruik van de keuken niets uit. Als de keuken op een normale manier wordt gebruikt (zonder er tegen te trappen etc ) zal je echt niets merken van het dikteverschil.
MVG
Wat zijn nu de kwaliteitskenmerken van een goede keuken?
A. Blijkbaar niet de dikte van het spaanplaat
B. De sarcastische opmerkingen van Slik over de persing van spaanplaat bij verschillende berichten doet vermoeden dat dit onderwerp nu ook niet doorslaggevend is
C. De deurtjes worden groot ingekocht en overal hangen zo beetje dezelfde deurtjes
D. De scharnieren van Blum zijn voor 5 euro per paar bij IKEA te koop, dus dat hangwerk is ook niet prijsbepalend
E. Iedere keukenleferancier geeft 5 jaar garantie op elke keuken (top/middel of laag in de markt). De enige uitzondering: IKEA, die geeft 10 jaar garantie! (op lak/folie/duertjes, etc., niet op hang en sluitwerk)
Wat oh wat rechtvaardigt nu het prijsverschil van soms wel 3 duizend euro..?
A. Blijkbaar niet de dikte van het spaanplaat
B. De sarcastische opmerkingen van Slik over de persing van spaanplaat bij verschillende berichten doet vermoeden dat dit onderwerp nu ook niet doorslaggevend is
C. De deurtjes worden groot ingekocht en overal hangen zo beetje dezelfde deurtjes
D. De scharnieren van Blum zijn voor 5 euro per paar bij IKEA te koop, dus dat hangwerk is ook niet prijsbepalend
E. Iedere keukenleferancier geeft 5 jaar garantie op elke keuken (top/middel of laag in de markt). De enige uitzondering: IKEA, die geeft 10 jaar garantie! (op lak/folie/duertjes, etc., niet op hang en sluitwerk)
Wat oh wat rechtvaardigt nu het prijsverschil van soms wel 3 duizend euro..?
Tja als je het zo stelt moet iedereen maar Ikea kopen. Hoewel de verschillen in geld soms wat groot zijn, zijn er toch verschillen. Ik heb het vaker gezegd. Als het zo simpel was hadden we van alles maar 1 merk nodig
Ook ik raad iedereen aan zijn eerste keuken bij Ikea te kopen. Het is niet duur, niet slecht, best mooi, aardig design en bovenal.....nuttig voor je verdere ontwikkeling. Op keuken gebied dan. Anders zou het wel erg zijn...met je.
Weet iemand toevallig hoeveel lagen lak de hoogglans fronten van Ebke hebben?
Mijn broer heeft deze keuken en hij is er zeer tevreden over. Hij heeft drie kleine kinderen en die knallen er regelmatig tegenaan en de lak houdt zich prima. Dus was ik benieuwd naar de hoeveelheid lagen lak.
Mijn broer heeft deze keuken en hij is er zeer tevreden over. Hij heeft drie kleine kinderen en die knallen er regelmatig tegenaan en de lak houdt zich prima. Dus was ik benieuwd naar de hoeveelheid lagen lak.