LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eiken keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
hera

Eiken keuken

Ongelezen bericht door hera »

Wat is het mooiste om zo'n keuken mee te behandelen en ook het best te onderhouden?

Wij vinden eiken vloeren en meubels in de olie erg mooi, maar is dat ook practisch voor een keuken.

Op internet kwam ik Natural Woodsealer tegen. Dit zou heel goed onbehandeld hout beschermen. Maar ook tegen spetters saus? en vieze handen? een beetje vlekken vindt ik niet zo erg, er wordt tenslotte geleefd in de keuken maar roetzwart of rood na een jaar liever niet.

slik

Re: Eiken keuken

Ongelezen bericht door slik »

Wat voor saus wil je zoal over je houten keuken gooien,hera. Hout is natuurlijk niet onbehandeld en kan wel tegen wat vuil en vette handen. Er zijn diverse producten om hout te behandelen waaronder olie, hiervan gaat het hout wel glimmen dat vinden sommige mensen niet zo mooi, mat hout is de trend. Mat lak is dus een prima optie, of transparante beits. Dit zit er vaak ook al op vanuit de fabriek.

hera

Re: Eiken keuken

Ongelezen bericht door hera »

Aan deze keuken is geen fabriek bezig geweest Slik. Hij is door een interieurbouwer gemaakt die normaal zn keukens laat spuiten (als hij ze al maakt, meer balies ed). Het zijn massief eikenhouten platen (in 3 lagen verlijmd om kromtrekken tegen te gaan) en dan nu de kwestie lakken of niet.

Mijn zoon lust geen ketchup, maar als je ziet hoe zn shirts er af en toe uit zien na een portie pasta.. en pastasaus spettert in de pan..

Matte lak is inderdaad een optie, maar het liefst " verstik" ik het hout niet en zou het liever in de olie of iets anders zetten.

Het blad steekt wel wat over en er zitten ook greepjes op zodat de kasten hopelijk al minder te lijden hebben. Iemand anders nog tips?

Volgens mij zijn de keukens van Bax keukens ook in de olie of niet?

Gesloten