LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jansen

eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door jansen »

Goedenavond,

Graag jullie advies over de solitaire Quadrato Isola Lusso.

De afmeting van deze afzuigkap is 40x40. Wij hebben een inductie-kookplaat van 80 cm breed. Volgens de verkoper is deze kap hiervoor geschikt. Heeft iemand hier ervaring mee, werkt dit echt wel? Er zijn twee versies, met en zonder randafzuiging.

Als ik naar andere eilandkappen kijk, zijn ze altijd groter dan de kookplaat. Ik vind het mooi als de afzuigkap niet zo prominent aanwezig is, maar dan moet het wel goed werken......

Alvast bedankt!

Groeten,
Jansen

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Werkt perfect mits de afstand tot de kookplaat zo'n 65-70cm is en de "huisventilatie" een goede "trek" kan veroorloven.

Zelf hebben we de 90cm ATAG gas-inductiekookplaat met een Wave-design 40x40cm afzuigkolom (met randafzuiging) en dit gaat verbazingwekkend goed.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door Mr.P »

Een van mijn klanten heeft deze kap gemonteerd boven een 60cm kookplaat en is daar niet tevreden over. Kap maakt nog al wat geluid en zuigt niet goed af.
Van te voren had ik dit reeds aangegeven daar ik deze ervaring reeds eerder heb gehad (eiland model, brede kookplaat), maar het "oog" gaf hier de doorslag.

De meningen zijn dus enigzins verdeeld. Nog meer ervaringen?

Mr.P.

pudge
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:31

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door pudge »

Ik heb zelf totaal geen verstand van afzuigkappen, maar mijn zus wel (verkoopt profesionele afzuigkappen voor horeca). Wat ik van haar begrepen heb is dat voor een goede afzuiging niet alleen de capaciteit van de kap belangrijk is, maar ook de diameter van de afvoer. Hetzelfde geldt voor het geluid. Als er een te kleine afvoerpijp gebruikt wordt zal een afzuigkap niet voldoende afzuigen en meer lawaai maken dan nodig is.

jansen

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door jansen »

Bedankt voor de reacties. Het wordt er zo niet gemakkelijker van. Een negatief en een postief verhaal.

Nog meer mensen met ervaring met deze afzuigkap?

Groeten,
Jansen

wilmat
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 jul 2006 17:39

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door wilmat »

En hoe zit het dan als gekozen wordt voor de recirculatie (is dan de trek en de diameter niet van belang)?

pudge
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 jun 2006 21:31

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door pudge »

Ik vermoed van niet, maar ik zal het navragen bij mijn zus. Ik weet in ieder geval wel dat zij geen voorstander van recirculatie is.

Zelfstandige
Berichten: 190
Lid geworden op: 03 aug 2006 12:12

Re: eilandkap solitaire Quadrato Isola Lusso

Ongelezen bericht door Zelfstandige »

Bij recirculatie wordt de lucht "gefilterd" en de keukenruimte weer ingeblazen. De "trek" heeft hier weinig tot geen invloed op en er is geen afvoer dus is de diameter van geen enkel belang.

Nadeel is enkel dat de koolstoffilters vervangen dienen te worden (ca om 't 1/2 jaar).

Gesloten